PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie nt aplikacji via mail

  • 1. Data: 2004-10-25 23:20:45
    Temat: pytanie nt aplikacji via mail
    Od: "ki" <k...@w...pl>

    Witam.

    Moje pytanie dotyczy podpisów. Z tego co wiem klauzula o danych osobowych
    jest nieważna bez podpisu. Cóż więc poradzić jesli wysyłam aplikację
    mail'em? Czy mam np. zeskanować swój podpis i wkleić go pod klauzulą ??

    POzdrwaiam.
    Michał.

  • 2. Data: 2004-10-25 23:34:00
    Temat: Re: pytanie nt aplikacji via mail
    Od: "ki" <k...@w...pl>

    Ah....Jeszcze jedno pytanie. Gdzi lepiej umieścić klauzulę? W liście, czy
    CV?

    Pozdrawiam.
    Michał.

  • 3. Data: 2004-10-26 01:31:54
    Od: "DaMoN" <d...@n...pl>

    Użytkownik "ki" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ah....Jeszcze jedno pytanie. Gdzi lepiej umieścić klauzulę? W liście, czy
    > CV?

    Mozna chyba tu i tu. Ja umieszczam tylko w CV (tam jakby wiecej danych jest,
    a w liscie w sumie max. podajesz imie, nazwisko i adres).

    Jesli tak bardzo zalezy Ci na podpisie to mozesz sobie zeskanowac i dokleic
    :)
    Ale ... nigdy sie nie spotkalem zeby ktos odrzucil CV wyslane mailem bo nie
    jest to dokument elektrocznie podpisany.
    Bez przesady.

    --
    Pozdrawiam,
    DaMoN

  • 4. Data: 2004-10-26 15:06:12
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    ki w news:hTffd.39569$z77.15611@news.chello.at napisał(a):

    > Moje pytanie dotyczy podpisów. Z tego co wiem klauzula o danych
    > osobowych jest nieważna bez podpisu. Cóż więc poradzić jesli wysyłam
    > aplikację mail'em?

    To raczej pic na wodę. Wysyłając swoje dokumenty nie będziesz się zapewne
    czepiać, że wykorzystano Twoje dane. Przecież wysyłasz je dobrowolnie. Samo
    przesłanie jest więc niejako wyrażeniem zgody. Odpowiednia klauzula to
    raczej taka podkładka stwarzająca pozory, że jest jak ustawa nakazuje.
    Wartość wstawienia skanu Twojego podpisu jest moim zdaniem dokładnie taka
    sama jak podpisanie się przy użyciu klawiatury - żadna. Gdyby się tym
    przejmować wielu pracodawców miałoby znacznie ograniczone możliwości
    dotarcia do potencjalnych pracowników, natomiast poszukujący do
    potencjalnych pracodawców. To życie weryfikuje przepisy. Jeśli chodzi o te,
    to moim zdaniem każdy akceptuje wstawienie odpowiedniej formułki i
    wstukanie z klawiatury imienia i nazwiska ubiegającego się o pracę. Ale
    mogę się mylić :-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 5. Data: 2004-10-26 21:10:38
    Od: "Harry" <H...@o...pl>

    samo to ze z twojego maila po zalogowaniu sie i podaniu hasła juz swiadczy o
    wyrazeniu zgody i o podpisie. tak samo jak w sklepie płacąc kartą wystarczy
    twój PIN, a nie podpis.

    jesli natomiast ktos cie zaprosi na rozmowe, to jak bedzie chciał to da ci
    na miejscu twój wydruk do podpisu. i tyle.

    oferta via email jest tylko zaproszeniem do korespondencji z tobą,
    siwadomym działaniem z twojej strony wiec nie ma co sie z podpisem wyginac.

  • 6. Data: 2004-10-26 21:46:09
    Od: "DaMoN" <d...@n...pl>

    Użytkownik "Harry" <H...@o...pl> napisał w wiadomości
    > samo to ze z twojego maila po zalogowaniu sie i podaniu hasła juz swiadczy
    > wyrazeniu zgody i o podpisie. tak samo jak w sklepie płacąc kartą
    wystarczy
    > twój PIN, a nie podpis.

    Zgadam sie ze wszystkim co napisales z wyjatkiem tego co powyzej. Daj mi
    swoje CV - rozesle je z Twojego adresu do 20 pracodawcow.
    Autoryzacja przy wysylaniu maili to troche inna bajka - poza tym potencjalny
    pracodawca nie musi sie na tym znac.

    --
    Pozdrawiam,
    DaMoN

  • 7. Data: 2004-10-27 14:32:03
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    DaMoN w news:clmgus$1g4c$1@node3.news.atman.pl napisał(a):

    > Zgadam sie ze wszystkim co napisales z wyjatkiem tego co powyzej.
    > Daj mi swoje CV - rozesle je z Twojego adresu do 20 pracodawcow.

    1. Dlaczego miałby je wysyłać Tobie?
    2. Dlaczego miałbyś je wysyłać dalej?
    3. Dlaczego miałbyś je wysyłać do potencjalnych pracodawców?

    pozdrawiam
    Greg

  • 8. Data: 2004-10-28 13:44:31
    Od: "Magda" <m...@p...fm>

    witam
    ja też nie spotkałam się z żądaniem zeskanowania podpisu
    nie zastanawiałam się nad tym problemem do wczoraj, kiedy to chciałam
    zostawić swoje dane w agencji pośrednictwa pracy
    Owszem przyjęli mailem mój formularz, ale nie wrzucą mnie do bazy dopóki nie
    wyślę im normalną pocztą podpisanego oświadczenia
    to tyle na temat ustawy- każdy ją chyba interpretuje po swojemu
    pozdrawiam