PracaGrupypl.praca.dyskusjestaż › Re: staż
    From: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: staż
    Date: Wed, 27 Oct 2004 07:43:54 +0200

    Greg napisał(a):

    > ??? :-)
    >
    > staż (Wilga)
    > rz. mnż III, D. -u, blm 1. 'okres próbny po podjęciu pracy, poprzedzający
    > samodzielne objęcie jakiegoś stanowiska' 2. 'okres pracy, czas sprawowania
    > jakiejś funkcji, bycia członkiem jakiejś organizacji, zdobywania
    > doświadczenia w jakimś zakresie itp.'
    >
    > UP wykorzystuje m.in. staże w swojej działalności. To jednak nie oznacza,
    > że organizowanie staży jest zarezerwowane wyłącznie dla tej instytucji.
    > Staż można załatwić z pominięciem urzędu. Potrzebna jest firma
> [...]

    Greg, to są dwa różne staże!!!
    Przytoczona definicja dotyczy normalnej pracy.

    Natomiast pytanie dotyczyło staży organizowanych przez urzędy pracy - to
    inna para kaloszy. Tutaj nie ma żadnej umowy o pracę i to się
    praktycznie do niczego nie liczy (mam na myśli uprawnienia pracownicze i
    emerytalno-rentowe) - dostaje się tylko zaświadczenie o odbyciu stażu.
    Jeśli chodzi o pieniążki - to nie jest wynagrodzenie, ani płaca. To jest
    stypendium. I żeby dostać się na taki staż trzeba być zarejestrowanym
    bezrobotnym do 25 roku życia.

    3mcie się

    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski