PracaGrupypl.praca.dyskusje › sposob na zwolnienie pracownika

  • 1. Data: 2002-11-26 17:15:36
    Temat: sposob na zwolnienie pracownika
    Od: "Dorota Orzeszak" <s...@b...com.pl>

    Witam,
    Pisze tego posta by uswiadomic ludziom, ze nastaly tragiczne czasy i chyba
    wiecej pracodawcow nieuczciwych niz uczciwych.
    Spotkalam niestety nieuczciwego pracodawce....kiedys niewyplacal pensji wiec
    dzieki sprawie w PIP dostalam zalegle wynagrodzenie. W firmie duzo sie
    zmienilo od momentu tego incydentu. Przeszlam z wlasnej woli na pol etatu,
    ale nie narzekalam, bo w koncu widzialam ze pracuje i mam prace (akurat te 4
    h i 6 minut zajmowala mi praca dla firmy).
    Dzis dowiedzialam sie, ze moj pracodawca zlikwidowal firme niecaly miesiac
    temu (31 pazdziernika 2002). Informacje taka otrzymalam od ksiegowej - ona
    tez sie dzis dowiedziala. Wiecie co, czuje sie oszukana na maxa.....wczoraj
    rozmawialam z szefowa i slowa mi nie powiedziala....a dzis taka
    informacja....zalamac sie mozna. Wszyscy mnie pocieszaja, mowia ze dam rade,
    ze znajde nowa prace ale kto mi da gwarancje ze nastepny pracodawca nie
    postapi tak samo...

    Mam nadzieje, ze nikt z was nie przezyl tego.....nie zycze w kazdym razie.
    Zastanawiam sie tylko co mam dalej zrobic...jutro isc do pracy i udawac ze
    nic nie wiem....zadzwonic do szefowej i nawrzucac jej przez telefon. Moze
    macie jakis pomysl?

    Valentine
    Poznan

  • 2. Data: 2002-11-26 17:59:47
    Temat: Re: sposob na zwolnienie pracownika
    Od: No Name <v...@w...pl>

    (...)
    > Dzis dowiedzialam sie, ze moj pracodawca zlikwidowal firme niecaly miesiac
    > temu (31 pazdziernika 2002). Informacje taka otrzymalam od ksiegowej - ona
    > tez sie dzis dowiedziala.
    (...)

    Jaka jest forma prawna Twojego (byłego) zakładu pracy? Jeżeli to spółka
    z o.o. to zlikwidowanie nie jest takie proste. Jeżeli Ty i księgowa
    pracowałyście, to jest już dwóch świadków. Zaciąganie zobowiązań w
    imieniu niesitniejącego podmiotu gospodarczego jest sprzeczne z prawem i
    przysługuje Ci roszczenie.

    Pzdr: Dogbert

  • 3. Data: 2002-11-26 18:14:29
    Od: "Dorota Orzeszak" <s...@b...com.pl>

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracowałyście, to jest już dwóch świadków. Zaciąganie zobowiązań w
    > imieniu niesitniejącego podmiotu gospodarczego jest sprzeczne z prawem i >

    To jest spolka cywilna, tzn teraz po prostu byla nazwa firmy + nazwiska
    wspolnikow.

    Valentine
    Poznan

  • 4. Data: 2002-11-26 19:14:05
    Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    :
    : To jest spolka cywilna, tzn teraz po prostu byla nazwa firmy + nazwiska
    : wspolnikow.

    No to drugi warian. a że w SC odpowiada całym swoim majątkiem, to nie jest
    w zbyt szczęśliwej pozycji.

    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    ... And she's buying a stairway to heaven ...

  • 5. Data: 2002-11-26 19:17:28
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > miesiac
    > ona

    > To jest spolka cywilna, tzn teraz po prostu byla nazwa firmy + nazwiska
    > wspolnikow.

    Jako pracownik możesz dochodzić swoich roszczeń z urzędu, najlepiej
    zacząć od PIP (o ile oczywiście chcesz). Ważne by mieć świadków, dowody,
    że się pracowało (papierki z pieczątkami są najlepsze, bo urzędasy na
    komputerach nie znają się). Co do księgowej: nie wiem, na ile masz do
    niej zufanie (mogła faktycznie dowiedzieć się "przed chwilą" - 25 był
    termin składania deklaracji VAT do skarbowego i "szef" mógł zostać
    przyparty do muru tym faktem, niepłacenie/nieskładanie deklaracji VAT
    wywołuje w skarbówce wściekłą furię), ale mogła wiedzieć o tym
    wcześniej. Księgowa trzyma się zwykle "w kupie" z właścicielem, bo wie
    gdzie i kiedy robił szwindle, jest umoczona, a on /ona ma tego
    świadomość (księgowa, co kabluje na szefa nie zrobi raczej kariery) -
    dlatego doradzam ograniczone zaufanie.

    Pzdr: Dogbert