PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa-zlecenie a nadgodziny

  • 1. Data: 2002-11-26 13:41:58
    Temat: umowa-zlecenie a nadgodziny
    Od: j...@i...pl

    Witam. Mam pytanie jak w temacie. Czy jest jakakolwiek roznica odnosnie
    nalicznania nadgodzin w zaleznosci od rodzaju umowy (zlecene vs o prace)?

    W tej chwili pracuje na umowie zleceniu w budzetowce w systemie dwuzmianowym,
    wiec chcialbym sie rowniez dowiedziec czy za nadgodziny moze byc uznana praca
    na pierwsza zmiane (6:00-14:00) po zmianie drugiej (14:00-22:00) dnia
    poprzedniego. W sumie wychodzi 16h na dobe wiec jak to bedzie?

  • 2. Data: 2002-11-26 21:46:31
    Temat: Re: umowa-zlecenie a nadgodziny
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    j...@i...pl wrote:

> [...]
    > na pierwsza zmiane (6:00-14:00) po zmianie drugiej (14:00-22:00) dnia
    > poprzedniego. W sumie wychodzi 16h na dobe wiec jak to bedzie?

    Nie ma czegos takiego jak nadgodziny w umowach cywilnoprawnych (a do
    tych nalezy umowa zlecenia). Jezeli w umowie zlecenia nie zawrzesz
    informacji o wynagrodzeniu godzinowym albo nie zawrzesz warunkow
    platnosci po przekroczeniu 8 h czasu pracy - nic nie zrobisz.
    Jedyna mozliwoscia jest zwrocenie sie do PIP (a moze tez i do Sadu Pracy
    - ale to wiedza lepiej praktycy) o sprawdzenie czy przypadkiem twoja
    sytuacja w zakresie warunkow wykonywania pracy nie odpowiada warunkom
    ustawowym umowie o prace - art 22 Kp. Wtedy mozliwe, ze pracodawca
    bedzie musial zmienic Ci umowe - ale i tak bez udowodnionych nagdodzin
    (chociazby lista obecnosci) nie bedziesz mial o co walczyc.

    Pozdrawiam
    Flyer

  • 3. Data: 2002-11-27 09:32:25
    Od: j...@i...pl

    > Jezeli w umowie zlecenia nie zawrzesz
    > informacji o wynagrodzeniu godzinowym albo nie zawrzesz warunkow
    > platnosci po przekroczeniu 8 h czasu pracy - nic nie zrobisz.

    Czyli jesli w umowie mam okreslona stawke ze godzine i napisane, ze pracuje
    wedlug ustalonego przez pracodawce grafika dyzurow to jest szansa na nadgodziny?

    Pozdrowienia,
    Daniel

  • 4. Data: 2002-11-27 11:06:14
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    j...@i...pl wrote:

> [...]
    > wedlug ustalonego przez pracodawce grafika dyzurow to jest szansa na nadgodziny?

    Nie myl pojec - po prostu jestes wynagradzany za godzine pracy po stalej
    stawce. To nie sa zadne nadgodziny ale czas przepracowany. Jezeli
    zaczniesz wchodzic w pojecia nadgodzin, pracodawca moze uznac, ze jestes
    niezdecydowany. Ty majac w umowie napisane - wynagrodzenie 5 zlotych za
    godzine po prostu chcesz otrzymac pelne wynagrodzenie za czas przepracowany.

    Flyer