PracaGrupypl.praca.dyskusje › składka na ubezpieczenie na bezrobotnym, czy kontynuować ?

  • 1. Data: 2004-03-08 13:30:45
    Temat: składka na ubezpieczenie na bezrobotnym, czy kontynuować ?
    Od: "Judyta" <e...@w...pl>

    Proszę o doradzenie mi i opnię

    Jestem osobą zarejestrowana na bezrobotnym. Z bylego zakładu pracy dostalam
    informacje, ze mog nadal kontynować składke na ubezpieczenie do PZU ponad 40
    zl.(bo taka skladke placa wszyscy w zakładzie) Nie wiem co zdecydowac ? Czy
    z marnego zasiłku, jest to dla mnie korzystne ? Czy taka ciaglosc jest
    konieczna ? Czy cos na tym strace, duzo ? Nie wiem, czy teraz gdy nie
    pracuje zrobic przerwe w tych skladkach ? Czy oplacaja sie wogole te
    skladki, w jakim sensie sie oplacają ?
    Czy To ze ileś tam lat wplacałam ma jakiś sens, jeżeli miałabym przerwe, az
    dostane pracę?
    Czy innie bezrobotni placą ? Proszę o opinię i poradę.

    Dzieki i pozdrawiam !

  • 2. Data: 2004-03-08 13:59:03
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik Judyta napisał:
> [...]
    > dostane pracę?
    > Czy innie bezrobotni placą ? Proszę o opinię i poradę.

    Ja kontynuuje. Mowie na to trumnowe i traktuje jako "zabezpieczenie" dla
    rodziny, jakby sie mi zmarlo i trzeba by bylo mnie pochowac.

  • 3. Data: 2004-03-08 14:21:05
    Od: "TJ" <N...@p...onet.pl>

    > Ja kontynuuje. Mowie na to trumnowe i traktuje jako "zabezpieczenie" dla
    > rodziny, jakby sie mi zmarlo i trzeba by bylo mnie pochowac.

    Widze ze wiesz wiecej... podpowiedz mi : jestem jeszcze bezrobotnym ,
    wczesniej nie pracowalem na umowe o prace (absolwent), teraz podpisuje kilka
    umow o dzielo ktore beda przynosily mi troche ponad 1tys/m-c. Wyrejestrowuje
    sie jako bezrobotny i... uzyskalem informacje ze gdy chce sam oplacac
    skladke ubezpieczenia zdrowotnego musze zglosic sie do NFZ (podpisac z nimi
    umowe) a nastepnie zglosic do ZUS-u, i oplacac co m-c 204 (akurat u mnie
    tyle to jest). Czy mam nakies inne wyjscie ubezpieczenia zdrowotnego czy to
    jest OK?

    pozdrawiam i dzieki za pomoc

    Tom

  • 4. Data: 2004-03-08 14:33:23
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik TJ napisał:

> [...]
    > tyle to jest). Czy mam nakies inne wyjscie ubezpieczenia zdrowotnego czy to
    To inna bajka.Ubezpieczenie na koszty leczenia.
    Jesli jestes zonaty i zona pracuje, mozesz sprobowac sie ubezpieczyc
    przy niej. Nie cwiczylem tematu, nie recze za ta mozliwosc w przypadku
    posiadaniu dochodow.

  • 5. Data: 2004-03-08 14:36:53
    Od: "TJ" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jesli jestes zonaty i zona pracuje, mozesz sprobowac sie ubezpieczyc
    > przy niej. Nie cwiczylem tematu, nie recze za ta mozliwosc w przypadku

    hehe. nie jestem żonaty niestety (w tym przypadku) . No to szukam dalej

    dzięki!

    Tom

  • 6. Data: 2004-03-09 07:41:12
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Hi!!!

    Użytkownik "Judyta" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Czy
    > z marnego zasiłku, jest to dla mnie korzystne ? Czy taka ciaglosc jest

    Przejdź się do jakiegoś ubezpieczyciela i niech Ci przedstawią ofertę
    ubezpieczenia indywidualnego.
    Może się okazać, że bardziej opłaca Ci sie przejść na właśnie takie
    ubezpieczenie.
    Tylko dowiedz się dokładnie od czego jestes ubezpieczona i na jaką wysokość
    w tym grupowy.

    Znam zakład, w którym zakres ubezpieczenia i stawka nie zminiły się od... 10
    lat. Strach się bać.
    Na ewentualne stwierdzenia, że może 10 lat temu zaczęli dużo płacić
    odpowiadam, że nie...

    3mcie się

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski

  • 7. Data: 2004-03-09 14:59:06
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > tyle to jest). Czy mam nakies inne wyjscie ubezpieczenia zdrowotnego czy to

    comiesieczna mala umowa-zlecenie z kims (ale pow. ryczaltowanej - ok. 200zl)
    zapewnia ubezpieczenie zdrowotne, a jest tansza.

    pozdrawiam,

    glos

  • 8. Data: 2004-03-09 15:08:53
    Od: g...@p...onet.pl

    > comiesieczna mala umowa-zlecenie z kims (ale pow. ryczaltowanej - ok. 200zl)
    > zapewnia ubezpieczenie zdrowotne, a jest tansza.

    wyrazilem sie dosyc nieprecyzyjnie - wiec przyklad:

    wysokosc umowy: 300 zl
    oplaty ZUS:
    - od zleceniodawcy: 60 zl
    - od zleceniobiorcy: 60 zl
    podatek: 30 zl (po odl. ub. zdrowotnego)
    RAZEM: 150 zl

    Zakladajac, ze w/w pokrywasz w calosci Ty, to i tak wychodzi taniej. Jesli
    czesc z nich pokrywa zleceniodawca - to tym taniej.

    Uwaga - w/w obliczenia sa pospieszne i przyblizone.

    pozdrawiam,

    glos