PracaGrupypl.praca.dyskusje › sciagniecie pracownika z urlopu

  • 1. Data: 2003-08-05 15:07:00
    Temat: sciagniecie pracownika z urlopu
    Od: "Agnieszka" <a...@o...pl>

    jak to jest? jak pracodawca moze sciagnac pracownika? co z urlopem
    niewykorzystanym? jak sie przed tym bronic?
    ja akurat jestem na 7 dniu urlopu, do konca zostaly mi jeszcze 3 dni....

    pozdrawiam aga

  • 2. Data: 2003-08-05 15:11:40
    Temat: Re: sciagniecie pracownika z urlopu
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niewykorzystanym? jak sie przed tym bronic?
    > ja akurat jestem na 7 dniu urlopu, do konca zostaly mi jeszcze 3 dni....

    Niestety, przełożony może przerwać ci wypoczynek i zadzwonić, kiedy będziesz
    się opalał na tunezyjskiej plaży. Po co? Po to, abyś zaraz wracał do roboty.
    Co prawda musi podać bardzo ważne powody takiej decyzji (np. ciężko
    zachorowała jedyna w firmie - poza tobą - osoba, która znała się na
    strategicznym programie komputerowym), ale wracać musisz. Inaczej pracodawca
    może cię podać do sądu i jeśli udowodni, że odmowa powrotu naraziła
    przedsiębiorstwo na straty, przegrasz sprawę. Może pocieszy cię to, że
    wszystkie koszty, jakie poniesiesz w związku z powrotem, ma opłacić firma.
    http://www2.gazeta.pl/praca/1,41611,1606219.html

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 3. Data: 2003-08-05 15:17:49
    Od: "Agnieszka" <a...@o...pl>

> [...]
    > przedsiębiorstwo na straty, przegrasz sprawę. Może pocieszy cię to, że
    > wszystkie koszty, jakie poniesiesz w związku z powrotem, ma opłacić firma.

    no tak ale jak mozna mnie sciagnac z urlopu, jezeli nie ma kontaktu ze mna?
    komorke wylaczylam, w domu mnie nie ma, jest nieznane miejsce mojego
    pobytu????

    aga

  • 4. Data: 2003-08-05 15:20:21
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    > no tak ale jak mozna mnie sciagnac z urlopu, jezeli nie ma kontaktu ze
    mna?
    > komorke wylaczylam, w domu mnie nie ma, jest nieznane miejsce mojego
    > pobytu????

    To co sie martwisz jak o niczym nie wiesz? na zapas?

  • 5. Data: 2003-08-05 15:23:38
    Od: "Agnieszka" <a...@o...pl>

    > To co sie martwisz jak o niczym nie wiesz? na zapas?

    wiem bo dostalam poczta pantoflowa cynk :))) informacja potwierdzona....

    aga

  • 6. Data: 2003-08-05 15:31:06
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    > wiem bo dostalam poczta pantoflowa cynk :))) informacja potwierdzona....

    To juz zalezy od ciebie i wagi problemu, oraz od uzgodnien jakie poczynilas
    z przelozonymi idac na urlop.
    Jesli faktycznie firma ma klopoty i jestes nieodzowna, to ratujac sytuacje w
    firmie ratujesz posrednio swoje i wspolpracownikow posady. Musisz sama to
    ocenic.

  • 7. Data: 2003-08-05 15:51:07
    Od: "Agnieszka" <a...@o...pl>

    > To juz zalezy od ciebie i wagi problemu, oraz od uzgodnien jakie
    poczynilas
    > z przelozonymi idac na urlop.
    Uzgodnien zadnych nie bylo, jestem szarym pracownikiem, ktory nawet nie
    posiada sluzbowej komorki ;)) Kazda osoba jest w stanie mnie zastapic

    > Jesli faktycznie firma ma klopoty i jestes nieodzowna, to ratujac sytuacje
    > firmie ratujesz posrednio swoje i wspolpracownikow posady. Musisz sama to
    > ocenic.

    Firma nie ma wielkich klopotow, po prostu jest sezon urlopowy czyli
    jednoczesnie mniej personelu. Zawsze mozna w przypadku brakow sciagnac
    pracownika z innego miasta. A jakby nie bylo... art 162 KP urlop musi trwac
    14 kolejnych dni kalendarzowych, co w razie sciagniecia mnie z urlopu w tym
    roku nie bedzie mialo miejsca :( A jezeli nie ma 14 dni kalendarzowych to
    wtedy nie ma wyplaconych wczasow pod grusza ;)))

    pozdr. aga

  • 8. Data: 2003-08-05 21:47:53
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Agnieszka napisał:

    > jak to jest? jak pracodawca moze sciagnac pracownika? co z urlopem
    > niewykorzystanym? jak sie przed tym bronic?
    > ja akurat jestem na 7 dniu urlopu, do konca zostaly mi jeszcze 3 dni....

    Wyłączyć telefon? ;)

    Flyer

  • 9. Data: 2003-08-06 11:19:42
    Od: gembon <g...@o...pl>

    Dnia Tue, 5 Aug 2003 17:51:07 +0200, Agnieszka <a...@o...pl>
    napisał:
    A jezeli nie ma 14 dni kalendarzowych to
    > wtedy nie ma wyplaconych wczasow pod grusza ;)))
    >
    > pozdr. aga

    [...]

    Polecam odpoczywac w najlepsze nie martwiac sie niczym. Milego urlopu! :)
    ---
    borys ivanowicz gembon
    www: http://www.gembon.prv.pl
    e-mail: g...@o...pl