PracaGrupypl.praca.dyskusjesamozatrudnienie i były pracodawca › samozatrudnienie i były pracodawca
    From: "cyybul" <c...@s...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: samozatrudnienie i były pracodawca
    Date: Tue, 10 Feb 2009 22:51:26 +0100

    Witam,

    Obecny pracodawca zatrudnia mnie na pół etatu w jednej swojej firmie (DG) i
    na umowę-zlecenie w drugiej firmie (spółka).

    Chciałbym ubiegać się o dofinansowanie z pup na założenie własnej
    działalności gospodarczej. Czyli najpierw muszę zostać bezrobotnym, złożyć
    wszystkie dokumenty i dostać to dofinansowanie.

    Dalej chciałbym skorzystać z tego niższego ZUS-u przez pierwsze dwa lata.
    Jednocześnie chciałbym "wrócić" do byłego pracodawcy. Z tego co się
    doczytałem, to jeżeli zdecyduję się na współpracę z byłym pracodawcą to
    stracę tańszy ZUS. Ale to się dotyczy tylko umów o pracę czy też umów
    zlecenie? Bo tak się zastanawiam czy mogę podjąć współpracę tylko z spółką
    byłego pracodawcy?

    Ewentualnie czy są jakieś inne obejścia, żeby współpracować z byłym
    pracodawcą i jednocześnie płacić "promocyjny" ZUS?

    Z góry dzięki za pomoc

    cyb.