PracaGrupypl.praca.dyskusje › temperatura powietrza na szkoleniu

  • 1. Data: 2007-02-06 15:01:32
    Temat: temperatura powietrza na szkoleniu
    Od: "Armi" <armi3@_wytnij_to_wp.pl>

    Witam

    Grupy przeglądam od jakiegoś czasu. Niestety zdarzyło się tak, że teraz ja
    potrzebuję dość szybkiej pomocy, a mianowicie :
    Od wczoraj jestem na szkoleniu (organizowanym przez firmę, w której
    pracuję). Odbywa się ono w pewnym ośrodku - i tu jest problem- temperatura
    która panuje wewnątrz oscyluje w granicach 8-10 stopni celcjusza. Na
    zajęciach wszyscy siedzą w polarach i rękawiczkach. W nocy bez grubych
    dresów nie da się spać. I stąd moje pytanie : Czy istnieję jakieś przepisy,
    które określają minimalną temperaturę na takim szkoleniu (tudzież w pracy)
    Jeśli można to cieszyłbym się z szybkiej odp. bo to szkolenie ma trwać do
    piątku.
    Drugi problem mam taki, że firma daje nam telefony. Koszt takiego telefonu w
    Nokia Polska to ok 900 zł, a firma każe nam podpisywać umowę wg. której w
    razie zagubienia lub kradzieży tel. mamy firmie zwrócić kwotę 2350 zł - czy
    ma do tego prawo ??

    pozdrawiam
    Armi

    ps
    ponieważ jest to dla mnie dość ważna sprawa pozwoliłem sobie umieścić post
    na pl.soc.prawo , nie wiedziałem która grupa będzie właściwsza

  • 2. Data: 2007-02-06 16:43:27
    Temat: Re: temperatura powietrza na szkoleniu
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Armi" <armi3@_wytnij_to_wp.pl> napisał w wiadomości

    > Czy istnieję jakieś przepisy, które określają minimalną temperaturę na
    > takim szkoleniu (tudzież w pracy)
    > Jeśli można to cieszyłbym się z szybkiej odp. bo to szkolenie ma trwać do
    > piątku.

    Oczywiście, że istnieją, ale po co ci to wiedzieć jak i tak zrobisz co każą.
    Na twoim mijescu całowałbym szefa po nogach, że was do przerębli nie
    wrzucili.

> [...]
    > Nokia Polska to ok 900 zł, a firma każe nam podpisywać umowę wg. której w
    > razie zagubienia lub kradzieży tel. mamy firmie zwrócić kwotę 2350 zł -

    Oczywiście, że ma prawo. Ty teoretycznie nie musisz nic podpisywać, ale jak
    juz udowodniłeś, nie skorzystasz z tego prawa.

    --
    CZYŚCIWO tekstylne odnawialne= brak odpadów!
    www.mewa-service.pl

  • 3. Data: 2007-02-06 17:04:26
    Od: "Armi" <armi3@_wytnij_to_wp.pl>

    > Oczywiście, że istnieją, ale po co ci to wiedzieć jak i tak zrobisz co
    > każą.
    > Na twoim mijescu całowałbym szefa po nogach, że was do przerębli nie
    > wrzucili.

    Dlaczego zakładasz, że zrobię co każą. Dopiero niedawno podpisałem umowę z
    tą firmą i coraz więcej rzeczy mi się tu nie podoba. Nie ma w Polsce aż tak
    duże bezrobocia, żeby na wszystko się godzić i wszystko co pracodawca
    podsunie podpisać.

    > Oczywiście, że ma prawo. Ty teoretycznie nie musisz nic podpisywać, ale
    > jak juz udowodniłeś, nie skorzystasz z tego prawa.

    Czym udowadniłem ??
    Czy Ty wogóle czytałeś co napisałem ?
    Dopiero dostałem te dokumenty do podpisania ale niczego nie podpisałem !!
    Ale chciałbym wiedzieć jakie mam prawa

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-02-06 18:28:58
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    > Dlaczego zakładasz, że zrobię co każą.

    Dlatego, że ja gdybym został wysłany na takie szkolenie to po stwierdzeniu
    temperatury, rozejrzałbym się, czy nie jestem w "ukrytej kamerze" a potem
    odwrócił na pięcie i wrócił do domu.

  • 5. Data: 2007-02-06 20:18:47
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > Dlatego, że ja gdybym został wysłany na takie szkolenie to po stwierdzeniu
    > temperatury, rozejrzałbym się, czy nie jestem w "ukrytej kamerze" a potem
    > odwrócił na pięcie i wrócił do domu.

    Ale do pracy już byś nie wrócił. Przynajmniej u mnie.

    --
    Blog zwyczajnego pracownika
    http://pracownik.blogspot.com

  • 6. Data: 2007-02-06 20:53:17
    Od: Bartłomiej Szymański <d...@p...przed.wyslaniem.pl>

    Nie stałoby się nic ciekawego gdyby Any User, Tue, 06 Feb 2007 21:18:47
    +0100 nie napisał(a), że:

    > Ale do pracy już byś nie wrócił. Przynajmniej u mnie.

    Jeśli z takiego powodu, to pewnie spotkalibyście się w sądzie. I pewnie nie
    byłbyś zadowolony z wyroku.

    --
    Draakhan | JID: d...@c...pl
    Uuma quena en'mani lle ume ri'mani lle umaya.

  • 7. Data: 2007-02-06 21:08:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1n9jc4ly1ah7q$.dlg@news.draakhan.info Bartłomiej
    Szymański <d...@p...przed.wyslaniem.pl> pisze:

    > Jeśli z takiego powodu, to pewnie spotkalibyście się w sądzie.
    W przypadku tego konkretnego usera w międzyczasie przydałoby się także
    spotkanie w bramie... ;)

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2007-02-06 21:11:16
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > Jeśli z takiego powodu, to pewnie spotkalibyście się w sądzie. I pewnie nie
    > byłbyś zadowolony z wyroku.

    Skoro gość jest na szkoleniu (i to takim, na które bardziej to jego
    wysłali, niż on sam chciał), to należy domniemywać, że dopiero zaczyna
    pracę. A jeśli dopiero zaczyna pracę, to należy domniemywać, że nikt nie
    dał mu umowy na czas nieokreślony.

    A umowa czas na określony może być rozwiązana bez podania przyczyny. Finito.

  • 9. Data: 2007-02-06 21:30:11
    Od: "Armi" <armi3@_wytnij_to_wp.pl>

> [...]
    > dał mu umowy na czas nieokreślony.
    >
    > A umowa czas na określony może być rozwiązana bez podania przyczyny.

    Zgadza się. Umowę mam na okres próbny. Co najdziwniejsze jest to duża
    ogólnopolska znana firma :(.

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2007-02-06 21:36:51
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Any User wrote:

    > Ale do pracy już byś nie wrócił. Przynajmniej u mnie.

    wydaje mi sie ze z sensu wypowiedzi poprzednika jasno wynika
    decyzja o porzuceniu pracy, wiec skad pomysl o jakims wracaniu ?