PracaGrupypl.praca.dyskusje › re: koncze prace i co mi sie nalezy

  • 1. Data: 2002-09-04 15:49:09
    Temat: re: koncze prace i co mi sie nalezy
    Od: "robert" <r...@i...pl>

    jesli chodzi o ten urlop to sprawa w swietle prawa wyglada tak:

    Jesli zalozmy, ze w roku przysluguje mi 18 dni wolnych, to proporcjonalnie:

    u tamtego pracodawcy przepracowalem 8 m-cy wiec musialem dostac 12 dni
    wolnego (18/12 m-cy = 1,5 dnia m-cznie)
    natomiast u tego pracodawcy powinienem pozostanie mi do wykorzystania 6 dni,
    wiec
    moje pytanie jest takie:
    Czy jesli przejde do tamtego pracodawcy to 12 dni wolnych po prostu mi
    przepadnie? skoro nowy pracodawca mi powie, ze do konca roku moge zabrac
    tylko 6 dni urlopu.....
    Czy po prostu moge zadac od szefa, by mi za 12 dni zaplacil??

    to jest moje pytanie i tyle
    odpadaja pytania o samochody, hehe ;)

  • 2. Data: 2002-09-04 16:50:19
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > tylko 6 dni urlopu.....
    > Czy po prostu moge zadac od szefa, by mi za 12 dni zaplacil??

    Bylo pare razy na grupie ale akurat nie moge znalezc jak trzeba:).
    Zdaje sie, ze jesli zarzadasz (na pismie)wykorzystania urlopu w trakcie okresu
    wypowiedzenia ( u ciebie to chyba 14 dni od nast tygodnia po tym jak zlozyles
    wypowiedzenie), a nie dostaniesz go, tylko masz nakazane przychodzic do
    pracy...to jest jednoznaczne, ze masz otrzymac ekwiwalent.Bo ten urlop masz
    wykorzystac u dotychczasowego pracodawcy, lub w przypadku niemozliwosci
    wykorzystania masz dostac pieniazki.
    Natomiast, jesli masz wypowiedzenie za porozumieniem stron, ze od dnia
    nastepnego nie przychodzisz do pracy, i nic w nim nie wspomniales o
    niewykorzystanym urlopie, to chyba mozesz stracic i urlop i ekwiwalent...bo tak
    sie porozumiales.

    Przejzyj najlepiej dokladnie w gogle archiwum grupy, bo daje gwarancje na
    trafnosc moich wypowiedzi mniejsza, niz producenci oprogramowania na swoje
    produkty.

    pozdr
    Krzysztof