PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanka urlop

  • 1. Data: 2008-04-02 18:22:11
    Temat: pytanka urlop
    Od: " xinox" <x...@g...pl>

    Witam.

    Mam taka sytuacje. Z dniem 31.03.08 zmienilem pracodawce i okazalo sie, ze w
    10.2007 uzyskalem prawo do 26 dni urlopu. Mimo zapewnien kadrowej (w grudniu
    2007), ze nie przysluguje mi 26 dni. Nowa kadrowa stwierdzila, ze nalezy mi
    sie 26 dni urlopu od 10.2007. Za dwa "dodatkowe" dni dostanę ekwiwalent od
    starej firmy. Mam pytania:

    1. Jesli prawo do 26 dni urlopu nabywam w pazdzierniku to czy do konca roku
    kalendarzowego nalezy mi się dodatkowo 6 dni urlopu?

    2. Czy moge uzyskac ekwiwalent za ten dodatkowy urlop, mimo ze juz jest
    kwiecien? Ewentualnie jak rozmawiac z bylym pracodawca?

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2008-04-02 21:43:55
    Temat: Re: pytanka urlop
    Od: huri_khan <e...@x...puvc.cy>

    xinox pisze:

    > 1. Jesli prawo do 26 dni urlopu nabywam w pazdzierniku to czy do konca roku
    > kalendarzowego nalezy mi się dodatkowo 6 dni urlopu?

    TAK

    > 2. Czy moge uzyskac ekwiwalent za ten dodatkowy urlop, mimo ze juz jest
    > kwiecien? Ewentualnie jak rozmawiac z bylym pracodawca?

    Możesz także go wykorzystać. Przepada dopiero po 3 latach

    --
    [Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094][ROT 13]
    [Astra G '1,6 16V] [SY]

  • 3. Data: 2008-04-06 15:42:26
    Od: "Arek" <s...@o...pl>

    Użytkownik " xinox" <x...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 2. Czy moge uzyskac ekwiwalent za ten dodatkowy urlop, mimo ze juz jest
    > kwiecien? Ewentualnie jak rozmawiac z bylym pracodawca?

    Urlop od pazdzernika 2007 liczy sie proporcjonalnie, czyli 7 dni urlopu za
    okres od paźdź do grudnia ( wymiar 26 dni) plus urlop za rok bierzący od
    stycznia do marca czyli 7 dni. Nalezy sie po 7 dni urlopu za obydwa okresy,
    gdyz 26 podzielić na 12 to 6,5 , a dni urlopu zaokrągla sie na korzyć
    pracownika.
    Przy zakończeniu stosunku pracy musial Pan miec własciwie wyliczony urlop i
    wpisane to powinno byc w świadectwo pracy.
    pozdr.