PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie o warunki pracy

  • 1. Data: 2003-05-26 12:27:35
    Temat: pytanie o warunki pracy
    Od: "Zhan" <z...@o...pl>

    Witam,
    Pytanie moje dotyczy tego jekie warunki musi zapewnic pracodawca w kwestii
    temperatur panujacych w miejscu pracy. Pracuje w biurze, gdzie temperatura
    dzis w okolicy poludnia wynosila blisko 35 stopni. Pomijajac kwestie
    dyskomfortu (przyklejone do ciala ubrania, wyslizgajaca sie ze spoconych
    dloni mysz) sa tu osoby cierpiace na dolegliwosci kardiologiczne, dla
    ktorych taki upal jest dodatkowo uciazliwy a pewnie wrecz szkodliwy.
    Czy pracodawca ma obowiazek zapewnic odpowiednia temperature w miejscu
    pracy?

    Pozdrawiam
    Artur

  • 2. Data: 2003-05-26 13:14:20
    Temat: Re: pytanie o warunki pracy
    Od: s...@s...eu.org (Samotnik)

    Jacek Baraniecki wrote:
> [...]
    > Mówią o tym przepisy dot BHP.
    > Jednak w odniesieniu do temperatur maksymalnych przepisy nie podają
    > jednoznacznych wartości m in dlatego, że na komfort cieplny - oprócz
    > temperatury - składa się także wilgotność oraz prędkość powietrza.
    > W praktyce , kontroler PIP na pewno uzna za niespełniające warunków BHP
    > każde pomieszczenie biurowe , w którym temperatura przekracza 25 stopni.
    > Inna sprawa, że takie kontrole nie mają zbyt dużej mocy sprawczej. PIP nie
    > może np zamknąć biura z powodu nieodpowiedniej temperatury.

    No ale jakąś karę może walnąć?

    Samotnik

  • 3. Data: 2003-05-26 13:18:47
    Od: "Jacek Baraniecki" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Zhan" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Inna sprawa, że takie kontrole nie mają zbyt dużej mocy sprawczej. PIP nie
    może np zamknąć biura z powodu nieodpowiedniej temperatury.

    Jacek Baraniecki

  • 4. Data: 2003-05-26 13:45:44
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Zhan <z...@o...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > Czy pracodawca ma obowiazek zapewnic odpowiednia temperature w miejscu
    > pracy?

    A nie możecie się zrzucić na jakiś wiatraczek - przecież to chyba kosztuje
    kilkadziesiąt złotych.

  • 5. Data: 2003-05-26 15:35:38
    Od: Robert Drozd <r...@s...wawSPAMPRECZ.pl>

    Stało się to Mon, 26 May 2003 14:27:35 +0200, gdy "Zhan" <z...@o...pl>
    napisał:

> [...]
    >ktorych taki upal jest dodatkowo uciazliwy a pewnie wrecz szkodliwy.
    >Czy pracodawca ma obowiazek zapewnic odpowiednia temperature w miejscu

    A co pracodawca odpowiedzial na wasze uwagi w tej kwestii?

    Robert

  • 6. Data: 2003-05-26 17:19:45
    Od: Maciek <t...@i...niecierpiespamu.pl>

    In article <bat5q7$3h7$1@inews.gazeta.pl>, s...@N...gazeta.pl
    says...

    > A nie możecie się zrzucić na jakiś wiatraczek - przecież to chyba kosztuje
    > kilkadziesiąt złotych.

    jasne niech się zrzucą na wiatraczek, w zimie na faralke, na nowych
    samochód dla szefa, wogule najlepiej niech robią za darmo a całą kasę
    oddają szefostwu, przede wszystkim niech się cieszą że mają pracę to
    przeciez disiaj luksus w tym kraju!!!!!!!!
    --
    Moj adres mailowy wymaga korekty!

  • 7. Data: 2003-05-26 23:08:16
    Od: "Lukas" <t...@o...pl>

    > No ale jakąś karę może walnąć?
    >
    > Samotnik

    Tak 300 zł max

  • 8. Data: 2003-05-27 06:18:46
    Od: "Zhan" <z...@o...pl>

    > A co pracodawca odpowiedzial na wasze uwagi w tej kwestii?

    powiedzial, ze jak sie poprawi sytuacja finansowa firmy to zalozy
    klimatyzacje.

  • 9. Data: 2003-05-28 12:03:54
    Od: "Lajcik" <d...@n...o2.pl>

    > nie | może np zamknąć biura z powodu nieodpowiedniej temperatury.

    A jeżeli chodzi o kierowcę bądź Przedstawiciela , który jezdzi samochodem
    bez klimy 8 godz/h ?

    --
    Pozdrowienia
    Lajcik

  • 10. Data: 2003-05-29 09:14:10
    Od: w...@p...onet.pl

    > jasne niech się zrzucš na wiatraczek, w zimie na faralke, na nowych
    > samochód dla szefa, wogule najlepiej niech robiš za darmo a całš kasę
    > oddajš szefostwu, przede wszystkim niech się cieszš że majš pracę to
    > przeciez disiaj luksus w tym kraju!!!!!!!!
    > --
    > Moj adres mailowy wymaga korekty!

    A jak się nie podoba to 10(0) czeka na Twoje miejsce. Jeszcze Ci gorąco ?

    Paweł