PracaGrupypl.praca.dyskusje › to jest jawne s....

  • 1. Data: 2003-05-26 08:51:07
    Temat: to jest jawne s....
    Od: "fumare" <f...@p...onet.pl>

    cze i witam
    sprawa jest nastepujaca
    przyszedl pracodawca i powiedzial
    firma zle przedzie (ale nie jest az tak zle, bo sprzedaz spadla troszke)
    wiec uczynie dobrze
    i pracownikom ktorzy mieli stala pensje plus jakas premie
    np. 2500 brutto plus 500 brutto
    zrobilo sie 1800 brutto plus 500 brutto
    no i co wy nato...
    wolno mu tak po prostu bez zadnych przeszkod
    bez zadnej odpowiedzialnosci
    jakbym chcial sie zwolnic to czy moge go o to podac do sadu pracy no i czy
    warto

    KOperX

  • 2. Data: 2003-05-26 09:05:33
    Temat: Re: to jest jawne s....
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "fumare" <f...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > bez zadnej odpowiedzialnosci
    > jakbym chcial sie zwolnic to czy moge go o to podac do sadu pracy no i czy

    Na dzień dzisiejszy wygląda to tak, że pracodawca nie wypłacił ci całości
    należnej pensji, czyli wisi ci 700 zł brutto.
    Jeśli chce coś takiego zrobić jak piszesz, to w formie pisemnej jako aneks
    do umowy.
    Podpisujesz -> dostajesz mniejszą pensję, niepodpisujesz -> odprawa i do
    domu.

  • 3. Data: 2003-05-26 09:05:58
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "fumare" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bez zadnej odpowiedzialnosci
    > jakbym chcial sie zwolnic to czy moge go o to podac do sadu pracy no i czy

    A w jaki sposób jest wynagrodzenie ujęte na umowie o pracę?
    Powiedział, że teraz będzie płacił mniej, niż na umowie jest?
    Kasia

  • 4. Data: 2003-05-26 09:10:57
    Od: "fumare" <f...@p...onet.pl>

    zostala sporzadzona nowa umowa
    z data wsteczna z 1 kwietnia (to nie jest zart)
    o zmianie wynagrodzenia bez podania przyczyny
    tzn. tzw reorganizacja plac w firmie

    KOperX

  • 5. Data: 2003-05-26 09:11:26
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    fumare <f...@p...onet.pl> napisał(a):

    > no i co wy nato...
    > wolno mu tak po prostu bez zadnych przeszkod
    > bez zadnej odpowiedzialnosci

    Pracodawca ma obowiązek płacić to, co wynika z umowy o pracę. Nie może
    płacić mniej. Może tylko zmienić umowę o pracę, ale na to jest potrzebna
    twoja zgoda.

  • 6. Data: 2003-05-26 09:14:56
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    > zostala sporzadzona nowa umowa
    > z data wsteczna z 1 kwietnia (to nie jest zart)
    > o zmianie wynagrodzenia bez podania przyczyny
    > tzn. tzw reorganizacja plac w firmie

    A jak została stara umowa rozwiązana?
    Jeżeli pracownicy zgodzili się na podpisanie nowej umowy z datą wsteczną, to
    jak chcesz przed sądem dochodzić "swoich" praw? Przecież na papierze
    wszystko jest w porządku.
    Kasia

  • 7. Data: 2003-05-26 09:17:21
    Od: "Elsa" <e...@N...o2.pl>

    po pierwsze jak mogles podpisac cos z data wsteczna???
    a po drugie jest cos takiego jak wypowiedzenie warunkow placy i jest to jak
    najbardziej dozwolone, ale powody tu sa chyba ograniczone [rzeczywiscie zla
    sytuacja firmy, niewyplacalnosc, mnostwo dluzniko itp], ale nie wiem czy
    reorganizacja plac do ich nalezy... powienienes to dostac na pismie
    "wypowiedzenie warunkow placy" i podpisac nowa umowe.
    proponuje lekture ponizszych
    http://bhp.xtd.pl/sections.php?op=printpage&artid=14
    http://prawo.hoga.pl/poradnik/odstapienie_stron_stos
    _pracy.asp
    Elsa

  • 8. Data: 2003-05-26 09:32:16
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    fumare <f...@p...onet.pl> napisał(a):

    > zostala sporzadzona nowa umowa
    > z data wsteczna z 1 kwietnia (to nie jest zart)
    > o zmianie wynagrodzenia bez podania przyczyny
    > tzn. tzw reorganizacja plac w firmie

    A podpisałeś nową umowę ? Jak podpisałeś, to po ptakach.

  • 9. Data: 2003-05-26 10:23:21
    Od: "fumare" <f...@p...onet.pl>

    kolega nie podpisal
    ale jezeli tego nie zrobi
    to najprawdopodobniej (99%) AUT!!!

    KOperX

  • 10. Data: 2003-05-26 12:41:16
    Od: Robert Drozd <r...@s...wawSPAMPRECZ.pl>

    Stało się to Mon, 26 May 2003 10:51:07 +0200, gdy "fumare"
    <f...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    >zrobilo sie 1800 brutto plus 500 brutto
    >no i co wy nato...
    >wolno mu tak po prostu bez zadnych przeszkod

    A pomyslales o tym, ze odbiorcy moga zalegac z platnoscia, bank obcinac
    linie kredytowa, a firmy windykacyjne pukac do drzwi? Mnostwo polskich
    firm jest na granicy plynnosci. Wolalbys dostawac caly czas po
    2500+premia, a po 3 miesiacach pozegnac sie z robota?

    OK, wiem ze bywaja firmy i firmiska, kiedys aktualizowalem strone WWW
    dla firmy, ktorej szef i wlasciciel twierdzil, ze wciaz nie maja
    pieniedzy w kasie, co mu nie przeszkadzalo co pare miesiecy zmieniac
    modelu samochodu (klasa wyzsza sportowa). :)

    pzdr
    Robert