PracaGrupypl.praca.dyskusje › [pyt] Druga w zyciu praca a minimalny staz

  • 1. Data: 2010-05-10 15:06:53
    Temat: [pyt] Druga w zyciu praca a minimalny staz
    Od: MH <k...@m...pl>

    Witam,
    Waszym zdaniem jakim minimalnym stazem pracy warto legitymowac sie
    szukajac drugiej w zyciu pracy? Sa ogloszenia, gdzie wymagany staz jest
    podany - np. 5 lat, ale jest tez sporo takich, gdzie doswiadczenie jest
    po prostu wymagane, albo "mile widziane"
    Dziekuje i pozdrawiam,

    --
    MH

  • 2. Data: 2010-05-10 18:25:46
    Temat: Re: [pyt] Druga w zyciu praca a minimalny staz
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 10 May 2010 17:06:53 +0200, MH napisał(a):

> [...]
    > podany - np. 5 lat, ale jest tez sporo takich, gdzie doswiadczenie jest
    > po prostu wymagane, albo "mile widziane"

    Dziwne pytanie, legitymujesz się takim stażem (doświadczeniem) jaki masz.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2010-05-10 19:24:39
    Od: MH <k...@m...pl>

    W dniu 2010-05-10 20:25, Kapsel pisze:

    > Dziwne pytanie, legitymujesz się takim stażem (doświadczeniem) jaki masz.

    Mialem na mysli okres, ktory nie bedzie podejrzanie krotki dla kolejnego
    pracodawcy - np. 3 miesiace, bo tyle wynosi chyba w wiekszosci
    przypadkow okres probny. Wiadomo ze rozni ludzie to rozne podejscie do
    tematu, ale chyba istnieje jakies pozadane, rozsadne minimum..

    Pozdrawiam,

    --
    MH

  • 4. Data: 2010-05-10 19:59:18
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "MH" <k...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > okres probny. Wiadomo ze rozni ludzie to rozne podejscie do tematu, ale
    > chyba istnieje jakies pozadane, rozsadne minimum..

    Nie róbmy jaj. 3 miesiące to nie jest żaden staż pracy ani żadne
    doświadczenie jeżeli mówimy o zawodach czy stanowiskach pracy wymagających
    jakichś umiejętności lub gromadzenia doświadczeń.
    Okresy roczne i dłuższe to są już okresy które mogą być brane pod uwagę jako
    staż pracy czy jakiś w miarę wymierny okres zbierania bądź wypracowania
    doświadczeń przez pracownika.
    Z drugiej strony przy prostych zawodach lub specyficznych branżach staż
    pracy np trzyletni ale składający się z ciągu 3-4 miesięcznych okresów pracy
    u różnych pracodawców także może nie dziwić i byc postrzegany jako coś
    normalnego. Takie zjawisko może funkcjonować w przypadku sprzedawców w
    małych sklepach detalicznych czy robotników budowlanych. Ja bym jednak
    zakładał że taka postać "stażu pracy" świadczy o pracowniku niskiej jakości
    chociażby dlatego że miał nieszczęście pracować u pracodawców niskiej
    jakosci.
    Z trzeciej strony może być też tak, że ktoś jest wysokiej klasy fachowcem
    ale pracuje w trybie kontraktowym i kilkumiesięczne okresy to akurat czas na
    to by zrealizować jakiś kontrakt. Gość realizuje projekt lub kontrakt,
    osiąga zamierzony efekt i idzie dalej. To wszystko można wyczytać z CV i LM
    albo usłyszeć podczas rozmowy z kandydatem.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2010-05-10 21:45:46
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4be85d77$0$19161$65785112@news.neostrada.pl MH
    <k...@m...pl> pisze:

    > Mialem na mysli okres, ktory nie bedzie podejrzanie krotki dla kolejnego
    > pracodawcy
    Jaki "podejrzany"?
    Przecież potencjalny nowy pracodawca będzie znał go dokładnie na podstawie
    świadectwa pracy (piszę w liczbie pojedynczej z uwagi na treść topicu) i nic
    nie będzie musiał podejrzewać.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2010-05-12 07:06:45
    Od: WOJSAL <w...@n...pl>

    Użytkownik MH napisał:
    > Waszym zdaniem jakim minimalnym stazem pracy warto legitymowac sie
    > szukajac drugiej w zyciu pracy?

    Najlepiej takim jakim masz. Chyba ze chcesz pokazac potencjalnemu
    pracodawacy, ze jestes lepszy od siebie samego. Tylko ze tego typu
    podejscie moze skonczyc sie rozczarowaniem u pracodawcy i ... szukaniem
    nowej pracy.

    >Sa ogloszenia, gdzie wymagany staz jest
    > podany - np. 5 lat,

    Nawet jesli nie masz 5-iu lat doswiadczenia - podaj takie, jakie masz.
    Mozliwe jest, ze wsrod kandydatow firma nie bedzie miala
    zadnego z 5-letnim stazem, albo ci z 5-letnim stazem
    beda niespelniali innych kryteriow, jakie np. Ty spelniasz.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 7. Data: 2010-05-12 18:24:19
    Od: sieciowy groszek <b...@g...com>

    W dniu 2010-05-10 17:06, MH pisze:
> [...]
    > podany - np. 5 lat, ale jest tez sporo takich, gdzie doswiadczenie jest
    > po prostu wymagane, albo "mile widziane"

    IMHO rok to taki okres w którym w firmie przeszedłeś cały cykl
    kalendarzowy ;) innymi słowy spotkało Cię niemal wszystko co miało
    spotkać (łącznie z opłatkiem w pracy :P). Ale nic na siłę nie warto
    usilnie czekać do "ładnie wyglądającego okresu w CV" szkoda się męczyć
    warto szukać szczególnie jak się nie ma wiele do stracenia (rodzina,
    kredyt, rachunki itp).
    5 lat to IMHO już całkiem spore doświadczenie jest.