PracaGrupypl.praca.dyskusje[pyt] Druga w zyciu praca a minimalny staz › Re: [pyt] Druga w zyciu praca a minimalny staz
    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: [pyt] Druga w zyciu praca a minimalny staz
    Date: Mon, 10 May 2010 21:59:18 +0200

    Użytkownik "MH" <k...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:4be85d77$0$19161$65785112@news.neostrada.pl...

    > Mialem na mysli okres, ktory nie bedzie podejrzanie krotki dla kolejnego
    > pracodawcy - np. 3 miesiace, bo tyle wynosi chyba w wiekszosci przypadkow
    > okres probny. Wiadomo ze rozni ludzie to rozne podejscie do tematu, ale
    > chyba istnieje jakies pozadane, rozsadne minimum..

    Nie róbmy jaj. 3 miesiące to nie jest żaden staż pracy ani żadne
    doświadczenie jeżeli mówimy o zawodach czy stanowiskach pracy wymagających
    jakichś umiejętności lub gromadzenia doświadczeń.
    Okresy roczne i dłuższe to są już okresy które mogą być brane pod uwagę jako
    staż pracy czy jakiś w miarę wymierny okres zbierania bądź wypracowania
    doświadczeń przez pracownika.
    Z drugiej strony przy prostych zawodach lub specyficznych branżach staż
    pracy np trzyletni ale składający się z ciągu 3-4 miesięcznych okresów pracy
    u różnych pracodawców także może nie dziwić i byc postrzegany jako coś
    normalnego. Takie zjawisko może funkcjonować w przypadku sprzedawców w
    małych sklepach detalicznych czy robotników budowlanych. Ja bym jednak
    zakładał że taka postać "stażu pracy" świadczy o pracowniku niskiej jakości
    chociażby dlatego że miał nieszczęście pracować u pracodawców niskiej
    jakosci.
    Z trzeciej strony może być też tak, że ktoś jest wysokiej klasy fachowcem
    ale pracuje w trybie kontraktowym i kilkumiesięczne okresy to akurat czas na
    to by zrealizować jakiś kontrakt. Gość realizuje projekt lub kontrakt,
    osiąga zamierzony efekt i idzie dalej. To wszystko można wyczytać z CV i LM
    albo usłyszeć podczas rozmowy z kandydatem.
    --
    Jackare