PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzyszłośc etatu › przyszłośc etatu
    From: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: przyszłośc etatu
    Date: Sat, 9 Apr 2005 10:35:25 +0200
    Sender: v...@o...pl@zagorze.smstv.pl

    Witam

    Praca na "etacie" jaką znamy narodziła sie chyba wraz z rewolucja
    przemysłową, gdy właściciele fabryk zatrudniali masy wieśniaków, które
    przeszkolono w obsłudze maszyny. Aby ich przywiązać bardziej do miejsca
    pracy i nie tracić kasy na szkolenie nowych, pobudowano też osiedla
    robotnicze.

    Myślę, że wraz ze zwiększająca sie automatyzacja produkcji, rozwojem
    łączności i liczebną przewagą stanowisk "umysłowych" dużo bardziej sensowne
    byłoby współpracowanie z tymi "umysłowymi" jako z prowadzącymi własną
    działalność gospodarcza, niezależnymi, współczesnymi rzemieślnikami.
    Wydaje mi się, że nawet wykształcony i inteligentny człowiek, którego
    organizacja posadzi za jednym ze stu biurek, stępia swój instynkt
    samozachowawczy i najczęściej jest tylko przykładem do kolejnego Gilberta.
    Dużo bardziej chyba są wydajni ludzie, którzy musza codziennie (a nie tylko
    w czsie rozmowy kwalifikacyjnej) udowadniać, że sa dobrzy w swojej branży i
    dlatego są angażowani do kolejnych projektów w tej (lub dzięki referencjom)
    w innej organizacji.

    Co o tym sądzicie?

    vertret