PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzyszłośc etatu › Re: przyszłośc etatu
  • Data: 2005-04-09 14:57:06
    Temat: Re: przyszłośc etatu
    Od: Piotr Kreglicki <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Immona napisał(a):

    > Problemem czysto rynkowym jest brak dobrych "miejsc spotkan" freelancerow i
    > tych, ktorzy ich szukaja. Taka role pelnia czesciowo niektore grupy
    > dyskusyjne, ale platformy typu guru.com w Polsce nie ma. Niektorzy probuja
    > robic serwisy, ale te serwisy maja podstawowe wady: nie zapewniaja
    > zabezpieczenia platnosci (powinna byc przelewana na konto, ktorym opiekuje
    > sie serwis, przed wykonaniem pracy i przelewana na konto wykonawcy po
    > wykonaniu i przyjeciu pracy przez zleceniodawce) i sa stosunkowo zle
    > rozreklamowane wsrod pracodawcow (z ktorych wielu w ogole nie jest
> [...]

    Weź pod uwagę jedną rzecz - freelancer niekoniecznie musi być
    "geograficznie" ograniczony. Może bez problemu oferować swoje usługi
    firmom z zagranicy, gdzie tego typu system pracy jest bardziej
    rozwinięty. Oczywiście zależy to od branży, ale na przykład jeśli chodzi
    o projektowanie/tworzenie www - dla mnie nie ma znaczenia czy klient
    jest z Polski czy z USA. Komunikacja i transfer pieniędzy nie są problemami.
    Moim zdaniem główne problemy w Polsce to rozwiązania prawne i niewielka
    popularność wynikająca z braku, bądź niewielkiej, świadomości
    potencjalnych zleceniodawcow o takiej możliwości współpracy.

    P. Kręglicki
    --
    As I read through all the articles spawned by the IE7 announcement
    (press release), I finally realized something: IE6 is the new Netscape 4.7x.