PracaGrupypl.praca.dyskusje › przejście z umowy o prace na firma-firma

  • 11. Data: 2004-01-15 20:15:47
    Temat: Re: przejście z umowy o prace na firma-firma
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-01-14 22:17, osoba przedstawiająca się jako "Rafał Łukawski"
    napisała:

    > Oczywiście odpowiednio do Twojej składki.

    No właśnie :-) Spora część (m.in. teraz ja) traktuje tą składkę
    (dobrowoln azaznaczyć trzeba) jako zbędny koszt i jej nie płaci. Wtedy z
    zasiłku nici.
    Często gęsto też człowiek płaci ale jak przyjdzie co do czego to się
    okazuje że ubezp. nie ma bo np. rok temu jakiś przelew zamiast 10
    przyszedł 11. ZUS z automatu wyłącza ubezp. chorobowe oczywiście nie
    informując o tym a kasa idzie w komin. Miałem właśnie taka historię w
    zeszłym roku. Składka za m-c październik 2002 poszła z jednodniowym
    opóźnieniem (bank olał złożone przelewy, na szczęście rzadko w nim
    bywałem więc zabierałem potwierdzenia na bieżąco a nie przy wyciągu tak
    że miałem pieczonę realizacji z 10). W marcu 2003 byłem chory i
    oczywiście zaniosłem L4 do ZUS coby naliczyli i wypłacili. Po chyba 3
    tygodniach dostalem pismo że mi nie wypłacą bo nie mam ubezpieczenia
    chorobowego. No i wtedy się zaczęło. W tym przypadku akurat udało mi się
    przywrócić termin płatności tamtych składek i wypłacili zasiłek ale
    gdybym nie miał tych pieczątek tylko wyciąg (ten był już z 11) to by po
    ptokach było. Teraz złapałem kawałek stałej pracy więc ZUS od DG już
    wcale nie płacę i tak jest chyba najlepiej ;)

    # ___ _ _
    # <_*_> //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    # (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.5PL // GG:2091615 // /