PracaGrupypl.praca.dyskusjeprosty program do wystawiania umów › Re: prosty program do wystawiania umów
    From: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: prosty program do wystawiania umów
    Date: Fri, 27 Apr 2007 18:27:25 +0200

    v...@g...com nabazgrolił na ekranie:

    > spedzilem ostanie 5h szukajac prostego programu ktory
    > bedzie potrafil poprawnie wystawiac umowy (o dzielo/zlecenie).
    > poprawnie zaokraglajacego kwoty
    > z baza wspolpracownikow i wzorami/schematami umow.
    > Czy ktos z Was zna prosty programik do wystawiania umow?

    Tyle czasu szukając? Przez ten czas mozna było samemu stworzyć coś takiego.
    Wystarczy kombinacja Excela z Wordem.
    Ja robię to tak:

    1. Jeden plik xls z ewidencją umów - kolumny: Numer umowy, imię nazwisko,
    przychód, (składki), podstawa opodatkowania, podatek, do wypłaty, okres od,
    okres do, Numer miesiąca wyplaty (księgowej do kosztów w którym miesiącu
    było wypłacone -> do filtra, data wypłaty, przelew/nr kw.

    2. plik xls z bazą danych osób i umów ->ja tu łącze wszystko potrzebne potem
    do korespondencji seryjnej, kolumny: nr umowy, data zawarcia umowy, imię,
    nazwisko, połączenie imienia z nazwiskiem, pesel, nip, (adres zamieszkania)
    ulica, nr domu, nr lokalu, kod pocztowy, miejscowość, urząd skarbowy, treść
    umowy /za co/, kwota, kwota słownie, || (i też dotyczące potem rachunku):
    data wystawienia rachunku, kwota do wypłaty, kwota słownie, data
    zatwierdzenia rachunku. /piszę z pamięci mogłam coś przeoczyć/.
    Oczywiście to wszystko sformatowane ładnie kolarkami, pogrubieniami -> tak
    aby czytelne to było. Te osoby, które są raz na rok, albo były i
    już 'raczej' ich nie będzie kopiuję do drugiego arkusza 'na wszelki
    wypadek'. Trochę tego uzupełniania jest, ale potem fajnie się drukuje np.
    10 umów na raz ;)

    3. plik doc wzoru umowy z polami korespondencji seryjnej, które mi zczytują
    wszystko z pliku 2. Oczywiście ustawione tak jak ja chcę. Oczywiście
    oddzielnie mam na dzieło i zlecenie.

    4. plik doc rachunku do umowy, też z polami korespondencji seryjnej. Też
    zczytuje mi z pliku 2. Z kwoty brutto mi wylicza (jak już ściągnie kwotę na
    umowie) postawę opodatkowania, koszty, podatek, ew. składki po stronie
    pracownika/pracodawcy, do wypłaty (w sumie do wypłaty mam 2 razy w
    rachunku) -to liczy mi automatycznie, można by tu ręcznie kwotę brutto
    wpisać i wyliczy resztę (trzeba tylko odpowiednio 'zadać' zaokrąglania).

    To mój sposób. Myślę, że w accesie można by połaczyć 1 z 2 (odpowiednim
    zapytaniem połączyć 2 tabele) ale w pracy nie mam takiego cuda ;)
    Ewentualnie jak ktoś sprytny to i mysql-em to zrobi.

    btw. nie, nie proś mi o przysłanie tego. Ja się napracowałam trochę aby to
    zrobić /sama się tego nauczyłam/ i nikt mnie za to /w pracy/ nie docenił ->
    dlatego też 'mszczę' się na innych ;) / wolę dać wędkę/. Ewentualnie mogę
    zrzuty ekranu zrobić jak to wygląda. A reszta to pomoc worda/excela. Ale
    dzięki temu można potem fajne ułatwienia innych rzeczy sobie robić.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --