PracaGrupypl.praca.dyskusje › programowanie

  • 1. Data: 2004-12-14 10:16:07
    Temat: programowanie
    Od: "Mikin" <m...@v...pl>

    Witam
    Studiuje informatyke i w dalszym ciagu zastanawiam sie nad wyborem
    programowanie czy sieci (w sumie interesuje mnie jedno i drugie)
    i mam dylemat:)
    Komu latwiej znalezc prace programiscie czy administratorowi?
    jezeli programista to jakie jezyki? java? c++?
    Jakie zagadnienia sa jeszcze wazne?
    ------------------------
    pozdrawiam i zycze milego dnia:)

  • 2. Data: 2004-12-14 11:12:13
    Temat: Re: programowanie
    Od: "SLaw" <s...@w...pl>

    > Witam
    > Komu latwiej znalezc prace programiscie czy administratorowi?

    Latwiej chyba adminowi ale za "marna" kase, programista jesli jest naprawde
    dobry to pieniadze sa naprawde niezle.

    > jezeli programista to jakie jezyki? java? c++?
    > Jakie zagadnienia sa jeszcze wazne?

    Jesli dopiero zaczynasz to proponuje od podstaw czyli C. Jesli naprawde
    poznasz ten jezyk oraz zasady programowania to potem nauczenie sie nowego
    trwa "chwile".
    Najwazniejszym zagadnieniem jest wybranie tego co Cie najbardziej
    interesuje. Lepiej byc dobrym adminem niz kiepskim programistom i oczywiscie
    odwrotnie.

    --
    SLaw

  • 3. Data: 2004-12-14 11:38:24
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Tue, 14 Dec 2004 11:16:07 +0100, na pl.praca.dyskusje, Mikin napisal(a):

    > Komu latwiej znalezc prace programiscie czy administratorowi?

    Lepszemu fachowcowi ktory czuje swoje zajecie, ma do tego intuicje.

    > Jakie zagadnienia sa jeszcze wazne?

    IMHO programowanie to nudne zajecie. 95% programistow wykonuje rownie
    ambitna prace jak machanie lopata. Jest to po prostu rzemieslnicze dlubanie
    kodu ktory jakis analityk badz inzynier procesu opisal i zlecil jego
    zakodowanie. Pozostale 4% to osoby ktore czuja inne dziedziny, znaja
    metodologie prowadzenia projektow, znaja narzedzia typu UML, maja pojecie o
    biznesie i potrafia procesy biznesoe przedstawic w postaci systemu
    informatycznego. Zostaje nam jeszcze 1% (a moze nawet mniej) magikow ktorzy
    potrafia uczynic niemozliwe mozliwym i udowodnic ze zawsze mozna cos zrobic
    lepiej, szybciej, wydajniej. Ale oni tez doskonale znaja nie tylko jezyk,
    ale i dzialanie systemu od podstaw, potrafia przepisac krytyczny element
    kodu w assemblerze, wykorzystac nieudokumentowane tricki.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 4. Data: 2004-12-14 13:43:13
    Od: "theDude" <g...@g...pl>

    "Mikin" <m...@v...pl> wrote in message news:cpmeh5$g6l$1@news.onet.pl...
    | Witam

    czesc

    | Studiuje informatyke i w dalszym ciagu zastanawiam sie nad wyborem
    | programowanie czy sieci (w sumie interesuje mnie jedno i drugie)
    | i mam dylemat:)

    mialem ten sam problem. wybralem sieci, a pozniej zaczalem pracowac jako
    programista :)

    | Komu latwiej znalezc prace programiscie czy administratorowi?

    na to Ci nie odpowiem. moge Ci za to powiedziec ze mi jako srednio
    doswiadczonemu programiscie javy udalo sie prace znalezc dosc latwo, musze
    tez dodac ze jest to praca jak dla mnie bardzo przyjemna i naprawde niezle
    platna.

    | jezeli programista to jakie jezyki? java? c++?

    patrz wyzej :)

    | Jakie zagadnienia sa jeszcze wazne?
    | ------------------------
    | pozdrawiam i zycze milego dnia:)

    wzajemnie

  • 5. Data: 2004-12-14 16:49:49
    Od: "To Pisał Romek" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl>

    to dziwny dylemat, bo na moich studiach jedyne co zawsze było o sieciach
    to programowanie sieci, a kable i inne pierdoły poniżej kodu to określano
    mianem "dla murarza"

  • 6. Data: 2004-12-14 21:17:45
    Od: yezooz <u...@w...pl>

    Dnia Tue, 14 Dec 2004 11:16:07 +0100, Mikin napisał(a):

    > Witam
    > Studiuje informatyke i w dalszym ciagu zastanawiam sie nad wyborem
    > programowanie czy sieci (w sumie interesuje mnie jedno i drugie)
    > i mam dylemat:)

    To jak jest w koncu z zarobkami u administratorow ? Zawsze myslalem ze
    dobra kase dostaja, oczywiscie mysle o tych z rozlegla wiedza, a nie
    ograniczonych do dlubania w nosie :D

    pozdr.

  • 7. Data: 2004-12-15 11:04:44
    Od: "Mikin" <m...@v...pl>

    Użytkownik "To Pisał Romek" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:cpn5ip$4nd$1@news.dialog.net.pl...
    > to dziwny dylemat, bo na moich studiach jedyne co zawsze było o sieciach
    > to programowanie sieci, a kable i inne pierdoły poniżej kodu to określano
    > mianem "dla murarza"

    wedlug "sieci" nie opieraja sie na kladzeniu kabli, ale raczej na
    konfiguracji serwerow/stacji roboczych/etc kontroli nad tym wszytskim itd