PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ktora umowa na czas nieokreslony

  • 1. Data: 2004-12-14 10:37:55
    Temat: Ktora umowa na czas nieokreslony
    Od: "Ender" <e...@p...onet.pl>

    Witam !

    Mam pytanie jak w temacie.
    Mialem zawarta jedna umowe na okres probny na 3 miesiace, druga na 5
    miesiecy, a teraz od 1 stycznia szykuje mi sie trzecia. Pracodawca twierdzi,
    ze bedzie ona rowniez na czas okreslony poniewaz umowa na okres probny nie
    jest umowa na czas okreslony i dlatego kolejna umowa bedzie dopiero druga.

    Czy ma racje ?
    Czy tez umowa na okres probny jest rowniez umowa na czas okreslony wiec
    trzecie musi byc na czas nieokreslony.

    Bardzo prosze o ewentualny odnosnik do konkretnego artykulu.

    I jeszcze ponawiam jedno pytanie. Czy staz absolwencki wliczany jest do
    okresu potrzebnego do wyliczenia wymiaru urlopu (czy 20 czy 26 dni).

    Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi.

    Pozdrawiam

    Ender

  • 2. Data: 2004-12-14 10:49:43
    Temat: Re: Ktora umowa na czas nieokreslony
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Ender napisał(a):
> [...]
    > jest umowa na czas okreslony i dlatego kolejna umowa bedzie dopiero druga.

    Ma rację. Umowa na okres próbny to nie jest umowa na czas określony,
    pomimo tego że ma okreslony czas trwania.

> [...]
    >
    > I jeszcze ponawiam jedno pytanie. Czy staz absolwencki wliczany jest do
    > okresu potrzebnego do wyliczenia wymiaru urlopu (czy 20 czy 26 dni).

    O ile pamietam to się nie wlicza.
    Liczy sie dla celów emerytalnych ale do urlopu nie.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2004-12-14 10:54:15
    Od: "xet" <x...@i...pl.USUNTO>

    > O ile pamietam to się nie wlicza.
    > Liczy sie dla celów emerytalnych ale do urlopu nie.

    Od 1.05.2004r. sie wlicza! Zmienily sie przepisy. Stażysta jest traktowany
    jak normalny pracownik, przysluguje mu urlop i wlicza mu sie staz do urlopu.

  • 4. Data: 2004-12-14 11:02:25
    Od: "Karolina" <f...@w...pl>

    A u mnie w pracy potrafią zrobić taki numer jak nie chcą zatrudniać na
    stałe, to podpisuja na miesiąc na zlecone, a potem dawaj od nowa na czas
    określony i tak w kółko Macieju.

  • 5. Data: 2004-12-14 11:08:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Karolina napisał(a):
    > A u mnie w pracy potrafią zrobić taki numer jak nie chcą zatrudniać na
    > stałe, to podpisuja na miesiąc na zlecone, a potem dawaj od nowa na czas
    > określony i tak w kółko Macieju.

    Jakby ktos się uparł to w Sądzie by wygral ustalenie stosunku pracy na
    ten miesiąc zlecenia.
    Ale trzeba sie uprzeć i nie bać utraty pracy przy pierwszej sposobności ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2004-12-14 12:14:25
    Od: emati <e...@n...wp.pl>

    xet napisał(a):

    > Od 1.05.2004r. sie wlicza! Zmienily sie przepisy. Stażysta jest traktowany
    > jak normalny pracownik, przysluguje mu urlop i wlicza mu sie staz do urlopu.

    ooo....
    a jakaś podstawa prawna...?
    możesz wrzucic linka?

  • 7. Data: 2004-12-14 20:23:43
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Ender <e...@p...onet.pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > Czy tez umowa na okres probny jest rowniez umowa na czas okreslony
    > wiec trzecie musi byc na czas nieokreslony.

    Tak jak ci ktoś powiedział, nie liczy się, gdyż jest to oddzielny rodzaj
    umowy - wyszczególniony w kp. Jest nawet wyrok SN odnośnie takiego
    przypadku.

> [...]
    > I jeszcze ponawiam jedno pytanie. Czy staz absolwencki wliczany jest
    > do okresu potrzebnego do wyliczenia wymiaru urlopu (czy 20 czy 26

    Tak wliczany jest i to od dawna (na pewno w 2003 roku tak bylo). Okres
    otrzymywania stypendium stażowego wliczany jest do podstawy wyliczania
    urlopu. Fakt kiedys nie był wliczany do uzyskania 'uprawnień' do urlopu
    (czyli do tych 6 miesięcy po których można było miec urlop), ale też był
    wliczany do staży urlopowego od którego zależy wymiar urlopu.
    hm. podstawa prawna... musiałabym w pracy w 'mądrych' książkach
    poszukać. Jak chcesz to w czwartek ci powiem.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 8. Data: 2004-12-14 20:30:39
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Maddy <m...@e...com.pl>
    wystukał[a]:
    > Jakby ktos się uparł to w Sądzie by wygral ustalenie stosunku pracy
    > na ten miesiąc zlecenia.

    Potwierdzam, takie 'manipulowanie' zleceniami jest podejrzane.
    Jeżeli pracodawca z byłym pracownikiem zawiera umowę na zlecenie/dzieło
    bezpośrednio po ustaniu stosunku pracy, to zachodzi podejrzenie, że
    takie działanie miało na celu ominięcie tego paragrafu (tzn tego co mówi
    o tym że 3 umowa jest na czas nieokreślony - art 25[1]). Wygrana w
    sądzie gwarantowana.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --