PracaGrupypl.praca.dyskusje › problem z wypłatą

  • 1. Data: 2004-04-07 12:22:29
    Temat: problem z wypłatą
    Od: "Antoś" <k...@w...interia.pl>

    Dzień dobry wszystkim :)

    Mam następujące pytanie. Zwolniłem się właśnie z pracy, ponieważ ją
    zmieniałem. Do pewnego momentu wszystko wyglądało dobrze, chociaż obawiałem
    się w związku z tym burzy. Po jakimś miesiącu od złożenia wypowiedzenia i po
    tygodniu w nowej pracy była szefowa "znalazła" wreszcie upragnionego haka
    (absurdalnego zresztą - zasuskrybowaną przez nieznaną osobę grupę dyskusyjną
    z pracą oferowaną na komputerze, do którego dostęp mieli wszyscy) na mnie i
    w związku z tym obcięła mi część wynagrodzenia (podobno jest to premia;
    dodam, że to firma handlowa, w której wysokość wypłaty jest uzależniona od
    procenta wyrobionej normy). Pensja miała być wypłacana do 5 każdego
    miesiąca - w tym miesiącu termin wypłaty rzeczywiście przesunął się
    maksymalnie w związku z wydatkami firmy. Ponieważ nie zgadzam się z
    zarzutami, a odebranie pensji w tej wysokości uważam za przyznanie się do
    winy, nie podpisałem rachunku i pieniądze zostały w kasie firmy. Czy prawdą
    jest, że pobory TRZEBA odebrać do 10 danego miesiąca (podobno tak jest w
    kodeksie pracy)? Jeśli tak, to co się z nimi dzieje potem. Przepadają? Czy
    księgowa ponosi w związku z tym jakieś konsekwencje? Szefowa wygraża
    prawnikiem, a ja nie mogę się nawet dowiedzieć, na czym dokładnie polega
    problem, bo ona nie chce tego sprecyzować...

    Mam mętlik w głowie, mam nadzieję, że udało mi się skrótowo przedstawić
    jasno tę sytuację.
    Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc, Antek

  • 2. Data: 2004-04-07 13:11:14
    Temat: Re: problem z wypłatą
    Od: "fotech" <f...@p...onet.pl>

    > w związku z tym obcięła mi część wynagrodzenia (podobno jest to premia;
    > dodam, że to firma handlowa, w której wysokość wypłaty jest uzależniona od
    > procenta wyrobionej normy)

    Jak pracownik moze mowic o swoim wynagrodzeniu, ze cos jest "podobno" ?
    jakie wynagrodzenie Ci sie nalezy - zapisane masz w umowie o prace, i
    ewentualnie w regulamienie wynagradzania. Jeżeli w tych dokumentach nie ma
    napisane, za co i na jakiej zasadzie dostaje sie premie - to jest to premia
    zależna od uznania zwierzchnika, i moze ci ja dac i nie dac kiedy tylko
    zechce. Jezeli masz umowe o prace za jakims wskazanym wynagrodzeniem, to
    tyle ci sie nalezy za przepracowany okres - to czy pieniadze podejmiesz od
    pracodawcy czy nie, nie ma tu żadnego wplywu na ocene sytuacji.
    Jesli popelniles wykroczenie wobec Pracodawcy, naruszyles regulamin etc,
    pracodawca moze Cie ukarac, ale nie zabraniem wyplaty:) jednak jeśli nie
    masz umowy , okreslajacej premiowanie, to pracoodawca ci daje premie kiedy
    zechce, teraz - nie zechcial najprawdopodobniej.

    Wojtek

  • 3. Data: 2004-04-07 13:21:14
    Od: "Antoś" <k...@w...interia.pl>

    > Jak pracownik moze mowic o swoim wynagrodzeniu, ze cos jest "podobno" ?
    > jakie wynagrodzenie Ci sie nalezy - zapisane masz w umowie o prace, i
    > ewentualnie w regulamienie wynagradzania.

    Słowem "podobno" posłużyłem się, bo w moim przypadku nie można mówić o
    premii, ponieważ nie było stałej kwoty płacy. Premia przecież obliczana jest
    od czegoś, a tutaj nie ma od czego liczyć - było tak, że miałem pensję
    "ruchomą", zależną od wyników. Nie miałem w pensji żadnej stałej pozycji...
    Antek

  • 4. Data: 2004-04-07 13:39:32
    Od: "Vanpur" <v...@p...onet.pl>

    > Nie miałem w pensji żadnej stałej pozycji...

    No to i tak dobrze, że cokolwiek płacą...

  • 5. Data: 2004-04-07 15:29:33
    Od: "Cris" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Antoś" <k...@w...interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prawnikiem, a ja nie mogę się nawet dowiedzieć, na czym dokładnie polega
    > problem, bo ona nie chce tego sprecyzować...

    Zawsze się można udać do Państwowej Inspekcji Pracy i tam się poradzić...
    lub złożyć jakiś wniosek ...

    pozdr.
    cris