PracaGrupypl.praca.dyskusjeproblem z wypłatą › Re: problem z wypłatą
    From: "fotech" <f...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: problem z wypłatą
    Date: Wed, 7 Apr 2004 15:11:14 +0200

    > w związku z tym obcięła mi część wynagrodzenia (podobno jest to premia;
    > dodam, że to firma handlowa, w której wysokość wypłaty jest uzależniona od
    > procenta wyrobionej normy)

    Jak pracownik moze mowic o swoim wynagrodzeniu, ze cos jest "podobno" ?
    jakie wynagrodzenie Ci sie nalezy - zapisane masz w umowie o prace, i
    ewentualnie w regulamienie wynagradzania. Jeżeli w tych dokumentach nie ma
    napisane, za co i na jakiej zasadzie dostaje sie premie - to jest to premia
    zależna od uznania zwierzchnika, i moze ci ja dac i nie dac kiedy tylko
    zechce. Jezeli masz umowe o prace za jakims wskazanym wynagrodzeniem, to
    tyle ci sie nalezy za przepracowany okres - to czy pieniadze podejmiesz od
    pracodawcy czy nie, nie ma tu żadnego wplywu na ocene sytuacji.
    Jesli popelniles wykroczenie wobec Pracodawcy, naruszyles regulamin etc,
    pracodawca moze Cie ukarac, ale nie zabraniem wyplaty:) jednak jeśli nie
    masz umowy , okreslajacej premiowanie, to pracoodawca ci daje premie kiedy
    zechce, teraz - nie zechcial najprawdopodobniej.

    Wojtek