PracaGrupypl.praca.dyskusje › premia

  • 1. Data: 2005-12-01 20:04:12
    Temat: premia
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    Witam
    Jestem handlowcem i na moje zarobki skladaja sie podstawa + premia
    kwartalna - ktorej wysokosc jest zblizona do 3krotnej podstawy. Wczesniej
    premia była wyplacana jako delegacje - wiec nie mialem z tego powodu zadnych
    znizek. Jednak po kontroli naszego "kochanego" US zaminilo sie i niestety
    premia musi byc rozpisana w inny sposob (umowa zlecenie, wystawienie
    rachunku) jest to niestety sposob ktory zmniejsza wyplate mojej premi.
    Zwaracam sie z pytanie jak u was jest rozliczana premia (tak aby jak
    najmniej obciazyc wyplaty mojej premi)

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-12-01 22:06:13
    Temat: Re: premia
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Zwaracam sie z pytanie jak u was jest rozliczana premia (tak aby jak
    > najmniej obciazyc wyplaty mojej premi)

    A co to premia?????bo ja juz zapomniałam,pozdrawiam ania

  • 3. Data: 2005-12-02 07:53:50
    Od: "Michał T" <l...@N...pl>

    > A co to premia?????bo ja juz zapomniałam,pozdrawiam ania

    Premia to sposób na wypłacenie Ci wypłaty w wysokości satysfakcjonującej Cię
    troszkę bardziej niż wypłata bez premii i dający pracodawcy margines
    cwaniactwa. :-/

    pozdro...

  • 4. Data: 2005-12-02 08:19:37
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    Michał T wrote:

    > Premia to sposób na wypłacenie Ci wypłaty w wysokości satysfakcjonującej
    > Cię troszkę bardziej niż wypłata bez premii i dający pracodawcy margines
    > cwaniactwa. :-/
    >
    > pozdro...
    Bzdura! Premia to sposób wynagrodzenia pracownika za dobrą pracę, o to co
    opisujecie to prowizja wypłacana w postaci premii.

  • 5. Data: 2005-12-02 08:41:05
    Od: muchajjar <W...@T...TEZ>

    Piotr napisał(a):
> [...]
    > rachunku) jest to niestety sposob ktory zmniejsza wyplate mojej premi.
    > Zwaracam sie z pytanie jak u was jest rozliczana premia (tak aby jak

    siemano, Poszukaj studenta zatrudnionego na umowe zlecenie i
    przetransferuj premie przez jego konto, bedzie najekonimiczniej :-)

    ps1. Btw pracujesz u zaufanego dostawcy? :-) Generuj wiecej marzy i
    plusikow bedziesz mial wieksza premie ;-]

    --
    pozostan szczesliwy
    Q.

  • 6. Data: 2005-12-02 10:21:09
    Od: "Michał T" <l...@N...pl>

    > Bzdura! Premia to sposób wynagrodzenia pracownika za dobrą pracę, o to co
    > opisujecie to prowizja wypłacana w postaci premii.

    Cóż za błyskotliwa uwaga...

  • 7. Data: 2005-12-02 10:35:06
    Od: "Cahir" <c...@t...op.pl>

> [...]
    > Jestem handlowcem i na moje zarobki skladaja sie podstawa + premia
    > kwartalna - ktorej wysokosc jest zblizona do 3krotnej podstawy.

    To w ogóle nie była premia, tylko sposób wypłacania wynagrodzenia
    z pominięcięm podatków i dający pracodawcy "margines cwaniactwa"
    jak ktoś napisał. Czyli jakbyś jej nie dostał, to mógłbyś podrapać się
    co najwyżej.
    Nie wiem o jakie pieniądze chodzi, ale obniżenie w ten sposób
    kwoty jaką otrzymujesz w postaci pensji jest dobre tylko dla
    pracodawcy. Dla Ciebie nie - nawet biorąc pod uwagę podatek
    i składki. Zadając to pytanie nie działasz bynajmniej w swoim
    interesie, tylko w interesie pracodawcy - który oszukuje US
    (co mi wisi) i Ciebie (co Tobie wisieć nie powinno).

    Więc IMO przemyśl sprawę od podstaw.

    --
    pozdrówka

    Cahir

  • 8. Data: 2005-12-03 09:15:32
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Michał T" <l...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Cóż za błyskotliwa uwaga...
    na moja premi nie tylko sie skladaja wygenerowana marza ale takze inne
    rzeczy bezposrednio nie zwiazane z obrotem

  • 9. Data: 2005-12-03 09:18:30
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    > siemano, Poszukaj studenta zatrudnionego na umowe zlecenie i
    > przetransferuj premie przez jego konto, bedzie najekonimiczniej :-)

    tez i tak zrobilem no ale zawsze to ok.16% odchodzi na podatki
    bardziej mnie interesuje cos w postaci zapomoga, dodatek ....(na koniec
    rokuz ZFSW jest pusty:(( )

    > ps1. Btw pracujesz u zaufanego dostawcy? :-) Generuj wiecej marzy i
    > plusikow bedziesz mial wieksza premie ;-]

    to sie rozumie samo przez sie, ale co zrobic aby jak najmniej poszlo sobie

  • 10. Data: 2005-12-03 09:24:24
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Cahir" <c...@t...op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > interesie, tylko w interesie pracodawcy - który oszukuje US
    > (co mi wisi) i Ciebie (co Tobie wisieć nie powinno).

    jestem ekonomista i sie juz dawno zastanowilem i wiem ze na ten moment nie
    warto sponsorowac nowego palacyku ZUSu dlatego premia nie jest wliczana do
    mojej podstawowej penscji.
    Jezeli co do emerytury to z zaoszczedzonych pieniedzy ktore maja isc do US
    czy ZUSu sa one lokowane w odpowiednich instrumentach finansowych (gdzie
    bede na pewno duzo lepiej wykorzystane i wygeneruja mi wieksze korzysci.:) a
    takze w swoj rozwoj (dodatkowe kursy itp - na pewno to za jakis okres czasu
    przyniscie duzo wieksze korzysci finansowe)

    pozdrawiam