PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca poza miejscem zamieszkania - POMOCY

  • 1. Data: 2005-12-01 19:23:19
    Temat: Praca poza miejscem zamieszkania - POMOCY
    Od: "Karsso" <k...@o...pl>

    Witam
    Aktualnie pracuję w Warszawie jako Administrator/Helpdesk w firmie
    zatrudniającej około 30 osób.
    Wiem ze za rok lub dwa będę się przeprowadzał na "Śląsk" (mogę za miesiąc
    mogę za rok). Nie chciałbym przeprowadzać się w ciemno (odpada przeprowadzka
    bez pracy) wiec wymyśliłem sobie iż wcześniej znajdę juz sobie prace na
    "Śląsku" - taki jestem spostrzegawczy ;). Pisząc "Śląsk" mam na myśli
    Katowice,Sosnowiec ... jak również Częstochowę ogólnie około ~60km od
    Czeladzi.
    Szukanie ogłoszeń w sieci lub gazetach z regionu oczywiście mogę
    uskuteczniać z Wawy, jednak jeśli chodzi o wyjazdy na rozmowy to pojawia się
    problem.
    Wiadomo że w większość rozmów przechodzi się przez kilka etapów - wiec
    wnioski są takie, musze brać urlop, problemu może i nie ma jeśli o terminie
    rozmowy dowiaduje się kilka dni wcześniej no i oczywiście pracodawca zgodzi
    się na urlop. Kolejny problem to koszty zakładając 3 etapową rekrutacje, to
    w okolicach 420zl wiec troszkę grosza to jest. Mniejszy problem gdy pracę
    się dostanie, większy gdy nie a już totalna klapa jeśli okazuje się choćby
    już na pierwszej rozmowie że nie wiesz co robisz w tej dziwnej firmie, w
    której pracodawca już na początku się żali ze ZUS jest za duży i żeby tak
    może zlecenie... Nie mam jakiś specjalnych wymagań po prostu kieruję się
    zasadą - po pierwsze nie szkodzić, nie szkodzić sobie ;). Rozumiem ze np.
    pierwsze 3 miesiace mozna pracować na zlecenie - to tak dla jasności :)

    Więc wymyśliłem sobie taką oto bajkę (idealna sytuacja, która mi odpowiada):
    znajduje pracę w Warszawie gdzie odbywam szkolenie, kursy itp a następnie
    jestem oddelegowany na "placówkę". Chciałbym oczywiście pracować dalej w IT
    jednak nie jest to konieczność. Jako że ludzi od IT można znaleźć 'wszędzie'
    wiec raczej musiałaby być to pewnie jakaś specyficzna praca - obsługa
    jakiegoś dedykowanego systemu czy coś tam innego - wymagająca właśnie
    szkoleń itp - chodź może sie mylę .

    I w końcu moje pytanie - do jakich firm się zgłaszać jak szukać pracy w
    Warszawie a tak naprawdę poza nią. Bardzo proszę o jakieś propozycje.
    Dziękuje za wszelką pomoc w tym temacie.
    Pozdrawiam Karsso.

  • 2. Data: 2005-12-05 08:04:24
    Temat: Re: Praca poza miejscem zamieszkania - POMOCY
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    "Karsso" <k...@o...pl> wrote in news:dmniit$env$1@news.onet.pl:

> [...]
    > Wiem ze za rok lub dwa będę się przeprowadzał na "Śląsk" (mogę za
    > miesiąc mogę za rok). Nie chciałbym przeprowadzać się w ciemno (odpada
    [...]

> [...]

    > w Warszawie a tak naprawdę poza nią. Bardzo proszę o jakieś
    > propozycje. Dziękuje za wszelką pomoc w tym temacie.

    ale zes sobie wykoncypowal; moim zdaniem teraz juz za pozno na takie ruchy;
    gdybys w tej chwili mial juz jakis staz u swojego pracodawcy o zasiegu
    ogolnopolskim, to pewnie nie byloby wielkiego problemu; ale jezeli masz
    zamiar zatrudnic sie teraz u nowego pracodawcy na nie-wiadomo-ile, moze
    miesiac, moze pol roku - to chyba nie ma naprawde sensu;

    gdybym mial szukac takiej firmy, to pewnie w pierwszej kolejnosci
    przyjrzalbym sie bankom; w sumie nie wiem jak dzialaja dzialy IT w
    bankach, ale wydaja sie byc dobrym kandydatem zeby sie przeniesc
    pozniej do oddzialu w innej czesci kraju;

    pzdrv;
    adas;