PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak starać się o rentę? (niezdolność do pracy)

  • 1. Data: 2005-12-01 19:40:05
    Temat: jak starać się o rentę? (niezdolność do pracy)
    Od: "MP" <m...@p...onet.pl>

    Uprzejmie prosiłbym o informację jak skutecznie mogę się starać o rentę w
    związku z orzeczoną mi przez ZUS okresową całkowitą niezdolnością do pracy (mam
    tzw. grupę inwalidzką). Renta jest mi potrzebna, bo wszystkie oszczędności
    wydałem na leczenie.
    Dziękuję za informację.

  • 2. Data: 2005-12-05 00:35:23
    Temat: Re: jak starać się o rentę? (niezdolność do pracy)
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "MP" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:41ef.00000830.438f5195@newsgate.onet.pl...
> [...]
    pracy (mam
    > tzw. grupę inwalidzką). Renta jest mi potrzebna, bo wszystkie

    Zazwyczaj jeszcze przed upływem okresu pobierania zasiłku chorobowego,
    gdy lekarz przewiduje, że pracownik będzie w dalszym ciągu niezdolny
    do pracy, to wnioskuje o przyznanie świadczenia rehabilitacyjnego
    (jeśli rokowania są takie, że pracownik odzyska zdolność do pracy) lub
    wystawia zaświadczenie lekarskie, w którym wnioskuje przyznanie
    stopnia niezdolności do pracy (dawniej grupy inwalidzkiej).
    Praktycznie wygląda to w ten sposób, że pracownik pobiera w ZUS
    odpowiednie druki (lub czyni to pracodawca) i samodzielnie lub przy
    pomocy pracodawcy kompletuje dokumenty jak do starań o rentę (na
    odpowiednich drukach: wniosek, zaświadczenie lekarskie, zaświadczenie
    pracodawcy o warunkach pracy na danym stanowisku, zaświadczenie ZUS
    Rp-7 o zatrudnieniu i wynagrodzeniu, ostatnie również z poprzednich
    miejsc pracy). Komplet dokumentów składa się w ZUS. Zależnie od
    orzeczenia lekarza orzecznika zostaje przyznane świadczenie
    rehabilitacyjne lub renta z tytułu niezdolności do pracy lub pracownik
    otrzyma od lekarza orzecznika zaświadczenie o zdolności do pracy.

    Jeżeli masz już orzeczenie lekarza orzecznika o niezdolności do pracy,
    to informacji w sprawie renty może udzielić tylko ZUS.

    wa