PracaGrupypl.praca.dyskusje[prawo pracy] zobowiazanie do podpisania › [prawo pracy] zobowiazanie do podpisania
    From: "malalai" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: [prawo pracy] zobowiazanie do podpisania
    Date: Thu, 24 May 2007 10:43:48 +0200

    Witam,

    krotkie nakreslenie sytuacji: jest sobie firma, jest w niej wprowadzany nowy
    system informatyczno kontrolny, wiaze sie z tym wprowadzenie drogiego
    sprzetu (np. skaner wartosci 10k i inne duzo drozsze rzeczy). pracownicy
    dostali taki oto swistek do podpisania, zredagowany przez pania prawnik
    firmy:

    "Wyrażam zgodę na poniesienie odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną w
    związku z korzystaniem w procesie pracy ze składników majątkowych
    będących własnością pracodawcy - xxx- w granicach rzeczywistej straty
    poniesionej przez pracodawcę:
    do wysokości trzymiesięcznego wynagrodzenia przysługującego mi w dniu
    wyrządzenia szkody maksymalnie, gdy szkoda powstanie z winy nieumyślnej oraz
    bez ograniczenia wysokości, gdy szkoda powstanie z winy umyślnej
    i tylko za normalne następstwa działania lub zaniechania, z którego wynika
    szkoda."

    pierwsza czesc jesli dobrze pamietam jest zgodna z kodeksem pracy. chodzi mi
    glownie o czesc ostatnia, o winie umyslnej. czy mi sie wydaje, czy pod to
    mozna podpiac wszystko, przykladowo sytuacje gdy szkode wyrzadzi ktos inny,
    moge byc za nia obciazona ja, bo zaniechalam kontroli nad inna osoba?
    zaznaczam, ze nie jestem kierownikiem i praktycznie nie mam zadnych osob
    ktorymi zarzadzam czy ktore mialabym kontrolowac.

    czy musze ten cyrograf podpisywac?? czy jesli odmowie to moga mnie na tej
    podstawie zwolnic?? i czy podanie do podpisania takiego czegos pracownikom
    zarabiajacym 2000 netto jest zgodne z prawem?? czy w ogole jest to zgodne z
    prawem??

    bede bardzo wdzieczna za odpowiedzi

    pozdrawiam
    malalai