PracaGrupypl.praca.dyskusje › prawa do nieoplaconego utworu

  • 1. Data: 2005-01-28 18:40:16
    Temat: prawa do nieoplaconego utworu
    Od: BbT <marcin@pulapka_spamowa.zdroje.one.pl>

    Rozwijalem w ramach umowy zlecenia program komputerowy i przekazalem go
    zleceniodawcy. Za zlecenie nie zaplacono mi. Czy w takim przypadku
    zleceniodawca ma prawa autorskie do napisanego kodu?

    --
    Pozdrawiam - BbT

  • 2. Data: 2005-01-29 12:51:10
    Temat: Re: prawa do nieoplaconego utworu
    Od: "LupoAlberto" <l...@f...adres.pl>

    > Rozwijalem w ramach umowy zlecenia program komputerowy i przekazalem go
    > zleceniodawcy. Za zlecenie nie zaplacono mi. Czy w takim przypadku
    > zleceniodawca ma prawa autorskie do napisanego kodu?

    Nie, prawa autorskie masz zawsze Ty, i nikt ci nie może ich odebrać.

    Ale tobie chodzi o prawa majątkowe.
    Tych pracodawca też nie ma, bo ich przekazanie następuje w wyniku tej
    umowy (tak zakładam) - w ten sposób pracodawca może je wykazać.
    Z umowy pracodawca się nie wywiązał, więc nie może na jej podstawie
    żądać praw do oprogramowania.

    LupoAlberto

  • 3. Data: 2005-01-29 14:03:59
    Od: BbT <bimbelt@do_usuniecia.home.pl>

    LupoAlberto napisał(a):

> [...]
    > umowy (tak zakładam) - w ten sposób pracodawca może je wykazać.
    > Z umowy pracodawca się nie wywiązał, więc nie może na jej podstawie

    To mnie pocieszyles. Rozumiem, ze pomimo przekazania kodu zleceniodawcy,
    nie ma on prawa do jego wykorzystywania?
    A co w przypadku, gdy zasadnicza czesc programu powstala w oplaconym
    zleceniu, natomiast drugie, nieoplacone, mialo na celu rozwiniecie
    programu? Czy w takim przypadku moge zabronic zleceniodawcy
    wykorzystywania programu w ostatecznej jego formie?

    --
    Pozdrawiam: BbT

  • 4. Data: 2005-01-29 15:00:48
    Od: "LupoAlberto" <l...@f...adres.pl>

> [...]
    > programu? Czy w takim przypadku moge zabronic zleceniodawcy
    > wykorzystywania programu w ostatecznej jego formie?

    Wtedy pracodawca ma prawo do dysponowania tylko wersją
    bez wprowadzonych zmian. Wersją rozbudowaną przez Ciebie
    nie morze dysponować, bo zawiera fragmenty do których nie ma praw.
    Po prostu nie może jej sprzedawać ani nawet używać na własny użytek.

    Co wiecej jesli część z usprawnień (rozwiązań) w programie było wymyslonych
    przez ciebie, to on nie może zlecić nawet komu innemu, aby to napisał w
    podobny sposób.
    Bo liczy się pomysł - i on był twój i to też nalezy do praw majatkowych.
    Tyle tylko że nawet jesli to wykorzysta, to w praktyce cieżko to udowodnić.
    No ale tutaj masz przecież własną wersję - i zawsze przecież mozna porównać.

    Lupo

  • 5. Data: 2005-01-29 16:32:17
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 29 Jan 2005 13:51:10 +0100, "LupoAlberto"
    <l...@f...adres.pl> zakodował:

    >Z umowy pracodawca się nie wywiązał, więc nie może na jej podstawie
    >żądać praw do oprogramowania.

    A kto powiedział, że nie wywiązanie się jednej ze stron ze swoich
    zobowiązań unieważnia umowę?

    Umowa jest ważna i skoro jedna strona ją wykonała to może się domagać
    od drugiej strony wypełnienia swoich zobowiązań (oraz, ewentualnie,
    odszkodowania).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 6. Data: 2005-01-29 17:15:45
    Od: BbT <bimbelt@do_usuniecia.home.pl>

    Kaizen napisał(a):

> [...]
    >
    > Umowa jest ważna i skoro jedna strona ją wykonała to może się domagać
    > od drugiej strony wypełnienia swoich zobowiązań (oraz, ewentualnie,

    A jakiego odszkodowania mozna sie domagac poza odsetkami ustawowymi?

    --
    Pozdrawiam: BbT

  • 7. Data: 2005-01-29 17:42:23
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "BbT" <marcin@pulapka_spamowa.zdroje.one.pl> napisał w wiadomości
    > Rozwijalem w ramach umowy zlecenia program komputerowy i przekazalem go
    > zleceniodawcy. Za zlecenie nie zaplacono mi. Czy w takim przypadku
    > zleceniodawca ma prawa autorskie do napisanego kodu?

    Jak zlecenie to nie utwor...

    sz.

  • 8. Data: 2005-01-29 17:54:09
    Od: BbT <bimbelt@do_usuniecia.home.pl>

    szomiz napisał(a):
    > Użytkownik "BbT" <marcin@pulapka_spamowa.zdroje.one.pl> napisał w wiadomości

    > Jak zlecenie to nie utwor...

    Mozesz rozwinac soja mysl? Do tej pory myslalem, ze wszystko co wiaze
    sie z prawami autorskimi mozna nazwac utworem (choc nie zawsze jest to
    logiczne ;)

    --
    Pozdrawiam: BbT

  • 9. Data: 2005-01-29 20:33:46
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 29 Jan 2005 18:15:45 +0100, BbT
    <bimbelt@do_usuniecia.home.pl> zakodował:

    >A jakiego odszkodowania mozna sie domagac poza odsetkami ustawowymi?

    Przewidzianego w umowie.

  • 10. Data: 2005-01-29 22:57:33
    Od: "LupoAlberto" <l...@f...adres.pl>

    > A kto powiedział, że nie wywiązanie się jednej ze stron ze swoich
    > zobowiązań unieważnia umowę?

    A kto powiedział że unieważnia?

    Ja pisałem tylko że warunkiem przejęcia praw majatkowych
    jest wywiązanie się z umowy...

    LupoAlberto