PracaGrupypl.praca.dyskusje › praktyki w UK ?

  • 1. Data: 2005-01-19 09:26:21
    Temat: praktyki w UK ?
    Od: "Jarod" <b...@W...gazeta.pl>

    czesc
    Sorka za pusty poprzedni post !!!
    Gdzie szukac praktyk w UK ? Interesuje mnie praca w roli programisty
    C#,jestem studentem 3 roku. A przy okazji jak sie nazywaja praktyki po
    angielsku ? Chodzi mi o okreslenie formalne jest jakies i jak sie nazywa
    osoby studentow ktorzy na takie praktyki aplikuja ( tez po ang. ) wiem,ze
    pytanie troche offtopic ale moze ktos mi powie. Czy praktyki w UK sa
    platne ? Czy jest szansa,na zdobycie pracy w UK bez doswiadczenia w zawodzie
    ( komercyjnego - w sensie nie mam potwierdzenia ,ze pracowalem tu czy tam ).
    Podobniez w UK maja spore niedobory informatykow na ile jest to prawda ?
    Jarod

  • 2. Data: 2005-01-19 12:35:42
    Temat: Re: praktyki w UK ?
    Od: "marek" <m...@b...com>

    "Jarod" <b...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > C#,jestem studentem 3 roku. A przy okazji jak sie nazywaja praktyki po
    > angielsku ?

    czasem apprenticeship, wylecialo mi z glowy drugie slowo... (btw, oczywiscie
    nigdy nie practice - chyba, ze wlasny zaklad dentystyczny, czyli dental
    practice ;)
    popularnie nazywa sie to "job experience", ew "job training" (I'm looking
    for...)
    btw, poszukaj hasla praktyka w googlowym archiwum grupy pl.hum.tlumaczenia.
    Co do informacji, ogolnej i szczegolnej - archiwum pl.praca.dyskusje i
    alt.pl.emigracja.londyn (oraz alt.pl.emigracja) - pod ogolnymi haslami, typu
    UK, praca w Anglii, etc.
    Warto przeczytac wszystkie mniej lub bardziej konkretne posty na temat pracy
    (glownie), moze otrzymasz jakis obrazek.

    Czy praktyki w UK sa
    > platne ?

    afair maloj platne. Jak zwykle jednak zalezy od firmy i stanowiska, na
    ktorym pracujesz.

    Czy jest szansa,na zdobycie pracy w UK bez doswiadczenia w zawodzie
    > ( komercyjnego - w sensie nie mam potwierdzenia ,ze pracowalem tu czy
    tam ).

    Jak wszedzie, jest trudniej, niz temu, kto ma doswiadczenie praktyczne.

    > Podobniez w UK maja spore niedobory informatykow na ile jest to prawda?

    wiesz, slysze zawsze rozne opinie - maja niedobor, maja dosc, znowu im
    brakuje, przewiduja, ze im bedzie brakowac, etc.
    polecam zagladanie na www.theregister.co.uk obserwuja rynek pracy IT w Wlk
    Brytanii.
    nie wiem, zapytaj jednak w alt.emigr.londyn, nie zapomnij sprecyzowac, o
    jaka dziedzine IT Ci chodzi.
    Przepraszam za ogolniki, ale wszystko zalezy i nie da sie powiedziec - tak,
    masz duze szanse, ew - daruj sobie.
    Ogolnie powiem tylko - bardzo Ci polecam, bo doswiadczenie jakie zyskasz,
    nie tylko w pracy, ale ogolne - przyda sie b. na przyszlosc.
    Radze jednak trzymac sie z dala od firm (szczegolnie polskich) ktore
    obiecuja zalatwienie takich praktyk, czesto za slone pieniadze. Sporo jest
    oszustw. _Zanim_ rozstaniesz sie z jakimikolwiek pieniedzmi, przeswietl
    firme, zapytaj w grupie tej czy innej o doswiadczenia innych, etc.

    marek

  • 3. Data: 2005-01-19 12:59:39
    Od: "majkel" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Jarod" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tam ).
    > Podobniez w UK maja spore niedobory informatykow na ile jest to prawda ?

    Internship to platna praktyka z reguly tak to sie nazywa. Praca dla
    informatykow jest, ale obcokrajowcy dostaja raczej nudne zadania typu costam
    w excelu, bazy danych, znalezc jakis algorytm do rozwiazania problemu w ich
    bazie, przepisywanie dokumentacji w latexu, czy np ladnie sformatowac kod
    ;]. Placa nienajgorsza. W malej miescinie okolo 50 000 mieszkancow to bylo
    9,5 L/h gross. Da sie zyc. Oczywiscie znajomosc angielskiego najlepiej na
    poziomie Advance lub odpowiedni TOEFL, z reguly dokladnie badana na
    rozmowie. / Bardzo liczy sie dyplom studiow wyzszych. Znajomy skonczyl w
    slupsku MAtematyke i teraz pracuje jakos informatyk. // Zna niezle
    angielski......