PracaGrupypl.praca.dyskusje › zlecenie wykonywane dla firmy zagranicznej

  • 1. Data: 2005-01-19 08:40:22
    Temat: zlecenie wykonywane dla firmy zagranicznej
    Od: "tom" <n...@n...pl>

    Sluchajcie, mam pytanie o forme rozliczenia sie z jedna firma nie polska,
    dla ktorej bede cos robil. Im najwygodniej byloby, gdybym prowadzil
    dzialalnosc gospodarcza i wystawil invoice za wykonana usluge, ale to nie
    mozliwe, bo dzialalnosci nie prowadze. Wobec tego pozostaje umowa zlecenia,
    albo o dzielo, ale firma jest dunska i nie wiem czy tam cos takiego
    funkcjonuje i jak sie nazywa. Kto odprowadza podatek i gdzie w takim
    przypadku ?

    dzieki za odpowiedz,
    T.

  • 2. Data: 2005-01-19 09:24:20
    Temat: Re: zlecenie wykonywane dla firmy zagranicznej
    Od: Marcin Papka <p...@i...pl>

    tom wrote:
> [...]
    > albo o dzielo, ale firma jest dunska i nie wiem czy tam cos takiego
    > funkcjonuje i jak sie nazywa. Kto odprowadza podatek i gdzie w takim

    Poszukaj wśród znajomych kogoś kto wystawi Ci fakturę, podpisz z nim
    umowę o dzieło autorskie i już :) Działa :)
    Jeśli nie znajdziesz wśród znajomych to może być trochę problem bo:
    - firmy obce będą chciały Cię skasować ze 20% za 'usługę' - tyle
    powiedzieli w kilku firmach w Krakowie znajomemu
    - Duńczycy mogą chcieć zapłacić przelewem na konto firmy i ciężko
    zaufać obcym, że dostaniesz kaskę do ręki :/

    --
    papkers

  • 3. Data: 2005-01-19 09:29:23
    Od: "terrorysta" <t...@g...pl>

> [...]
    > albo o dzielo, ale firma jest dunska i nie wiem czy tam cos takiego
    > funkcjonuje i jak sie nazywa. Kto odprowadza podatek i gdzie w takim

    1. takie umowy istnieja rowniez w Danii, jak w kazdym cywilizowanym kraju

    2. podatek dochodowy placisz ty, w zeznaniu rocznym pozycja dochody z innych
    zrodel

    3. jak to jest po dunsku- zapytaj na pl.hum.tlumaczenia
    t.