PracaGrupypl.praca.dyskusjepraktyki w UK ? › Re: praktyki w UK ?
    From: "marek" <m...@b...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praktyki w UK ?
    Date: Wed, 19 Jan 2005 12:35:42 -0000

    "Jarod" <b...@W...gazeta.pl> wrote in message
    news:csl93t$4i7$1@inews.gazeta.pl...

    > C#,jestem studentem 3 roku. A przy okazji jak sie nazywaja praktyki po
    > angielsku ?

    czasem apprenticeship, wylecialo mi z glowy drugie slowo... (btw, oczywiscie
    nigdy nie practice - chyba, ze wlasny zaklad dentystyczny, czyli dental
    practice ;)
    popularnie nazywa sie to "job experience", ew "job training" (I'm looking
    for...)
    btw, poszukaj hasla praktyka w googlowym archiwum grupy pl.hum.tlumaczenia.
    Co do informacji, ogolnej i szczegolnej - archiwum pl.praca.dyskusje i
    alt.pl.emigracja.londyn (oraz alt.pl.emigracja) - pod ogolnymi haslami, typu
    UK, praca w Anglii, etc.
    Warto przeczytac wszystkie mniej lub bardziej konkretne posty na temat pracy
    (glownie), moze otrzymasz jakis obrazek.

    Czy praktyki w UK sa
    > platne ?

    afair maloj platne. Jak zwykle jednak zalezy od firmy i stanowiska, na
    ktorym pracujesz.

    Czy jest szansa,na zdobycie pracy w UK bez doswiadczenia w zawodzie
    > ( komercyjnego - w sensie nie mam potwierdzenia ,ze pracowalem tu czy
    tam ).

    Jak wszedzie, jest trudniej, niz temu, kto ma doswiadczenie praktyczne.

    > Podobniez w UK maja spore niedobory informatykow na ile jest to prawda?

    wiesz, slysze zawsze rozne opinie - maja niedobor, maja dosc, znowu im
    brakuje, przewiduja, ze im bedzie brakowac, etc.
    polecam zagladanie na www.theregister.co.uk obserwuja rynek pracy IT w Wlk
    Brytanii.
    nie wiem, zapytaj jednak w alt.emigr.londyn, nie zapomnij sprecyzowac, o
    jaka dziedzine IT Ci chodzi.
    Przepraszam za ogolniki, ale wszystko zalezy i nie da sie powiedziec - tak,
    masz duze szanse, ew - daruj sobie.
    Ogolnie powiem tylko - bardzo Ci polecam, bo doswiadczenie jakie zyskasz,
    nie tylko w pracy, ale ogolne - przyda sie b. na przyszlosc.
    Radze jednak trzymac sie z dala od firm (szczegolnie polskich) ktore
    obiecuja zalatwienie takich praktyk, czesto za slone pieniadze. Sporo jest
    oszustw. _Zanim_ rozstaniesz sie z jakimikolwiek pieniedzmi, przeswietl
    firme, zapytaj w grupie tej czy innej o doswiadczenia innych, etc.

    marek