PracaGrupypl.praca.dyskusje › praktyki - kilka pytań

  • 1. Data: 2004-03-14 02:45:08
    Temat: praktyki - kilka pytań
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    Witam!
    chciałbym odbyć bezpłatne praktyki (tzn. takie za które nie musiałbym
    płacić), dlatego przydałyby mi się doświadczenia osób, którym udało
    się coś znaleźć.
    Obecnie studiuję na 2. roku informatyki, praktyki będę musiał odbyć w
    miesiącach letnich (zgodnie z planem studiów). Jednak wolałbym załapać
    się jeszcze w czasie roku akademickiego, żeby zdobyć jakieś
    doświadczenie i nauczyć się czegoś praktycznego w dziedzinie tworzenia
    i administracji sieciami komputerowymi.
    Czy powinienem szukać wysyłając e-mail'e i dzwoniąc po firmach, czy
    też lepiej by było zgłosić się osobiście do siedziby przedsiębiorstwa?
    Czy powinienem wysyłać (zostawiać w firmach) swoje cv (raczej ubogie),
    czy też najpierw wysyłać zapytanie o możliwość odbycia praktyki?
    Ktoś mógłby udzielić mi jakiś dodatakowych rad? W jaki sposób
    szukaliście praktyk i jakie były tego efekty?

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 2. Data: 2004-03-14 20:37:30
    Temat: Re: praktyki - kilka pytań
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik Bremse napisał:
    > Witam!
    > chciałbym odbyć bezpłatne praktyki (tzn. takie za które nie musiałbym
    > płacić),

    bezpłatne praktyki oznaczają praktyki, za które pracodawca Tobie nie
    płaci. Nie ma praktyk za które płaciłby praktykant - IMHO to byłaby
    już lekka przesada.

> [...]
    > Ktoś mógłby udzielić mi jakiś dodatakowych rad? W jaki sposób
    > szukaliście praktyk i jakie były tego efekty?

    znając życie nikt nie dopuści Ciebie do tworzenia i administrowania
    siecią podczas praktyk. Możesz zapomnieć o tym.
    Ja miałem w ubiegłe wakacje praktyki w POlPAKU (TP SA). Ogólnie przez
    całe praktyki to tylko się przyglądałem jak kolesie coś robią. Raczej
    nie dawali nic do robienia samodzielnie (bywało, ale nieczęsto).

    Co do metod poszukiwania praktyk, to raczej proponuję odwiedzania
    osobiście firm i pytanie o możliwość odbycia praktyk. Dopiero jak
    powiedzą, że jest taka możliwość to poproś o rozmowę z kimś z
    kierownictwa lub zostaw CV. Można także podzwonić i popytać się. Tymi
    sposobami od razu będziesz wiedział, czy jest szansa, czy nie.
    Wysyłając maile raczej nikt Ci nie odpisze, że nie możesz odbyć praktyk.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia

    --
    Witiia

  • 3. Data: 2004-03-14 22:28:00
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    > bezpłatne praktyki oznaczają praktyki, za które pracodawca Tobie nie
    > płaci. Nie ma praktyk za które płaciłby praktykant - IMHO to byłaby
    > już lekka przesada.

    Tak gwoli ścisłości to jest to przesada. Po prostu są mi znane
    przypadki praktyk, za które trzeba zapłacić, dlatego zaznaczyłem co
    mam na myśli pisząc "bezpłatne".

    Dzięki za rady, na pewno skorzystam.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 4. Data: 2004-03-16 16:58:38
    Od: "darek" <d...@p...pl>

    Witam.
    Gdy byłem na 3 roku telekomunikacji miałem podobny problem. Szukałem praktyk
    głównie wysyłając maile do firm w całej Polsce- jednak przeszło mi gdy po
    około 30 wysłanych mailach nie dostałem żadnej satysfakcjonującej
    odpowiedzi. Z mojego doświadczenia wynika iż nikt nie jest zainteresowany
    oddaniem młodemu praktykantowi swojej wiedzy. Niestety wiedza obecnie jest
    towarem przeliczalnym na gotówkę - zobacz ile kosztują poważne kursy -
    dlatego właśnie za porządne praktyki trzeba płacić.
    Mi nie udało mi się znaleźć praktyk o jakich marzyłem, dlatego też
    załatwiłem sobie lewe potwierdzenie ich odbycia. Zamiast w wakacje wymieniać
    papier w kserokopiarkach jakiegoś beznadziejnego przedsiębiorstwa mogłem
    korzystać z uroków lata.
    Nie polecam Ci jednak takiego rozwiązania, ponieważ za kilka lat brak
    praktycznych umiejętności może się zemścić. Życzę więc powodzenia w szukaniu
    praktyk.