PracaGrupypl.praca.dyskusje › Brak dochodu (obrotu) a odliczanie VATu

  • 1. Data: 2004-03-13 17:07:34
    Temat: Brak dochodu (obrotu) a odliczanie VATu
    Od: "grooby" <g...@w...pl>

    Jak jest z tym wrzucaniem "wszystkego" w koszta? Chodzi o Vat`owcow.
    Tzn. zalozylem firme - zarejestrowalem itp. no to na starcie kazdy ma jakies
    koszty (inwestycje) - jedni wieksze(samochod, sprzet, wynajem etc.) inni
    mniejsze. No i co z tym vatem? Jakie sa granice odliczania, no i od czego tu
    odliczac, zakladajac, ze na poczatku nie mam zadnego dochodu (obrotu), badz
    jest on minimalny?? Mozna w pewnych przypadkach zarabiac na samych
    kosztach?? Pol Polski nie ma dochodu, ale zyje kosztami?? Czyzby EUREKA
    !?!?!
    Prosze o rozsadna rade, badz o podanie dobrej stronki www na ten temat.

  • 2. Data: 2004-03-14 10:53:25
    Temat: Re: Brak dochodu (obrotu) a odliczanie VATu
    Od: klajus <n...@o...pl>

    grooby wrote :

> [...]
    > Mozna w pewnych przypadkach zarabiac na samych
    > kosztach?? Pol Polski nie ma dochodu, ale zyje kosztami?? Czyzby EUREKA

    Na koszty trzeba mieć pieniądze, przykładem może być samochód. US zwraca Ci
    vat czyli 22 % . Skąd weźmiesz pozostałe 78 aby zapłacić za ten samochód
    jeżeli nic nie robisz i nie masz rezerwy. Czym zapłacisz za następne koszty?

    --
    Tomasz Mazur
    *Jest taki facet, Greg Orson Ogle. On wie prawie wszystko. *

  • 3. Data: 2004-03-14 11:21:05
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-13 18:07, osoba przedstawiająca się jako "grooby" napisała co
    następuje:

    > Jak jest z tym wrzucaniem "wszystkego" w koszta? Chodzi o Vat`owcow.

    Wrzucanie _wszystkiego_ w koszta to mit :) W koszta możesz ująć tylko te
    wydatki, co do których możesz udowodnić ich związek z uzyskanym
    przychodem. Jeśli chodzi o VAT to odliczać możesz tylko w przypadku
    kiedy masz w miesiącu jakikolwiek przychód. Jeśli prowadzisz sprzedaż
    wyłącznie ze stawką podstawową to o żadnym zwrocie z US nie ma mowy. Ten
    VAT muszą Ci pokryć Twoi klienci. Nadpłata nie jest zwracana nawet w
    przypadku likwidacji firmy. Na zwrot można liczyć w przypadku sprzedaży
    ze stawkami ulgowymi. Jeśli masz sprzedaż zwolnioną z VAT odliczasz
    procentowo wg struktury.

    Do przeczytania polecić chyba można ustawę o podatku dochodowym od osób
    fizycznych i ustawę o podatku od towarów i usług. Do znalezienia zapewne
    na www.mofnet.gov.pl.

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 4. Data: 2004-03-14 12:20:44
    Od: "Wojtek" <j...@o...pl>

    Nie myl dochodu z zyskiem.
    Na VAT trzeba miec dochód a nie koniecznie zysk.

  • 5. Data: 2004-03-14 16:24:48
    Od: "terrorysta" <t...@p...onet.pl>

    > Nie myl dochodu z zyskiem.
    > Na VAT trzeba miec dochód a nie koniecznie zysk.
    Nie myl dochodu z przychodem.
    t.