PracaGrupypl.praca.dyskusjepraktyki - kilka pytań › Re: praktyki - kilka pytań
    From: Witiia <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praktyki - kilka pytań
    Date: Sun, 14 Mar 2004 21:37:30 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@pz101.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Użytkownik Bremse napisał:
    > Witam!
    > chciałbym odbyć bezpłatne praktyki (tzn. takie za które nie musiałbym
    > płacić),

    bezpłatne praktyki oznaczają praktyki, za które pracodawca Tobie nie
    płaci. Nie ma praktyk za które płaciłby praktykant - IMHO to byłaby
    już lekka przesada.

    dlatego przydałyby mi się doświadczenia osób, którym udało
> [...]
    > się jeszcze w czasie roku akademickiego, żeby zdobyć jakieś
    > doświadczenie i nauczyć się czegoś praktycznego w dziedzinie tworzenia
    > i administracji sieciami komputerowymi.
    > Czy powinienem szukać wysyłając e-mail'e i dzwoniąc po firmach, czy
    > też lepiej by było zgłosić się osobiście do siedziby przedsiębiorstwa?
    > Czy powinienem wysyłać (zostawiać w firmach) swoje cv (raczej ubogie),
    > czy też najpierw wysyłać zapytanie o możliwość odbycia praktyki?
    > Ktoś mógłby udzielić mi jakiś dodatakowych rad? W jaki sposób
    > szukaliście praktyk i jakie były tego efekty?

    znając życie nikt nie dopuści Ciebie do tworzenia i administrowania
    siecią podczas praktyk. Możesz zapomnieć o tym.
    Ja miałem w ubiegłe wakacje praktyki w POlPAKU (TP SA). Ogólnie przez
    całe praktyki to tylko się przyglądałem jak kolesie coś robią. Raczej
    nie dawali nic do robienia samodzielnie (bywało, ale nieczęsto).

    Co do metod poszukiwania praktyk, to raczej proponuję odwiedzania
    osobiście firm i pytanie o możliwość odbycia praktyk. Dopiero jak
    powiedzą, że jest taka możliwość to poproś o rozmowę z kimś z
    kierownictwa lub zostaw CV. Można także podzwonić i popytać się. Tymi
    sposobami od razu będziesz wiedział, czy jest szansa, czy nie.
    Wysyłając maile raczej nikt Ci nie odpisze, że nie możesz odbyć praktyk.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia

    --
    Witiia