PracaGrupypl.praca.dyskusje › pracuje 4,5 roku i dostaje wypowiedzenie od 1 czerwca...

  • 1. Data: 2002-05-28 18:05:47
    Temat: pracuje 4,5 roku i dostaje wypowiedzenie od 1 czerwca...
    Od: "SHAQU" <s...@w...pl>

    ... w zwiazku z tym chce zapytac, czy nei ma jakiejs pulapki w wypowiedzeniu
    3 miesiecznym za porozumieniem stron. Tak mi zaproponowano. Poproszono mnie
    o wykozystanie urlopu a dodatkowo wyplaca mi na koniec sierpnia, kiedy to
    umowa ma juz wygasnac, odprawe w postaci 3 miesiecznego wynagrodzenia.
    Powiedziano mi, ze rezygnuja ze mnie poniewaz likwiduja biuro. Zaznacze, ze
    pracuje w Telewizji Kablowej i jestem tu grafikiem komputerowym i
    informatykiem. Zajmuje sie tworzeniem reklam, wpisywaniem ogloszen oraz
    informacji. Ktos mi mowi, ze nie przysluguje mi 3 miesieczne wypowiedzenie.
    Jak to z tym jest i jak ma sie do tego wszystkiego sprawa "Kuroniowki"?
    Pozdrawiam wszystkich
    Lukasz z Olecka

  • 2. Data: 2002-05-28 19:09:49
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

    "SHAQU" <s...@w...pl> wrote in message news:ad0iqt$13b$1@news.tpi.pl...
    > ... w zwiazku z tym chce zapytac, czy nei ma jakiejs pulapki w
    wypowiedzeniu
    > 3 miesiecznym za porozumieniem stron.

    Nie ma takiej konstrukcji jak wypowiedzenie za porozumieniem stron.
    Może być albo wypowiedzenie albo porozumienie stron.
    Porozumienie stron może zawierać bardzo różne rzeczy, gdyż z definicji obie
    strony wyrażają dobrowolną zgodę.

> [...]
    > informatykiem. Zajmuje sie tworzeniem reklam, wpisywaniem ogloszen oraz
    > informacji. Ktos mi mowi, ze nie przysluguje mi 3 miesieczne

    Okres wypowiedzenia jest zależny od stażu pracy.
    Jeżeli pracujesz w tej firmie minimum 3 lata - przysługuje 3 miesięczne
    wypowiedzenie.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 3. Data: 2002-05-28 19:11:07
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    SHAQU <s...@w...pl> wrote:
    > ... w zwiazku z tym chce zapytac, czy nei ma jakiejs pulapki w wypowiedzeniu
    > 3 miesiecznym za porozumieniem stron.

    jesli bedziesz mial porozumienie stron, to kuroniowka nalezy Ci sie
    dopiero za pol roku. bo przeciez chciales byc bez pracy :->
    to wiedza zdobyta na tej grupie - nie dam za nia glowy.

    ale. skoro to porozumienie, to moze przewidywac wyplacenie Ci tej
    dodatkowej odprawy 3 miesiecznej, ktora byc moze Ci sie nie nalezy
    (tego nie wiem na pewno).
    Jesli Ci sie nie nalezy i zarabiasz wiecej niz dwa x zasilek,
    to jestes do przodu.

    pozdrawiam

    romekk

  • 4. Data: 2002-05-28 20:18:23
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    SHAQU na pl.praca.dyskusje:
    > informacji. Ktos mi mowi, ze nie przysluguje mi 3 miesieczne wypowiedzenie.

    po więcej niż trzech latach u tego pracodawcy? Przysługuje. Gorzej z tą
    trzymiesięczną odprawą: to może być problem, to zależy od Twojego stażu
    pracy.

    --
    Ziemek Borowski ZMB-RIPE http://ziembor.waw.pl/zmb/

  • 5. Data: 2002-05-28 22:05:56
    Od: "Pawel" <p...@b...pl>

    Użytkownik SHAQU <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ad0iqt$13b$...@n...tpi.pl...
> [...]
    wypowiedzenie.
    > Jak to z tym jest i jak ma sie do tego wszystkiego sprawa "Kuroniowki"?

    Witam
    1) Jesli porozumienie stron to zadna odprawa Ci sie nie nalezy. Czyli jesli
    ktos Ci tak mowi o trzymiesiecznej odprawie to po prostu robi Cie w jajo.
    Jesli pojdziesz na porozumienie stron dostaniesz zasilek dopiero po 90
    dniach. (tego nie jestem pewien, musialbym bym zerknac do ustawy)
    2) Poproszono Cie o wykorzystanie urlopu, aby Ci nie zaplacic ekwawalentu za
    niewykorzystany okres.
    3) Jesli Ci mowia, ze likwiduja biuro to oznacza ze takze twoje stanowisko
    pracy a to podchodzi pod rozwiazanie umowy za wypowiedzeniem z przyczyn
    lezacych po stronie zakladu pracy (likwidacja stanowiska pracy) i wtedy
    nalezy ci sie odprawa w wysokosci jednej pensji (odprawa nie jest obciazona
    "ZUSem" a wiec od brutto odliczysz tylko podatek dochodowy)
    4) Jesli Ci mowia, ze dostaniesz trzymiesieczna odprawe jesli pojdziesz na
    porozumienie stron to zazadaj tego na pismie.

    Reasumujac to na twoim miejscu nie zgodziłbym sie na zadne porozumienie
    stron, niech zwalniaja, przynajmniej ustawowo nalezy ci sie odprawa i od
    razu dostaniesz zasilek.

    pozdrawiam
    Pawel

  • 6. Data: 2002-05-28 22:13:45
    Temat: Jeszcze nie otrzymalem papierku do podpisu...
    Od: "SHAQU" <s...@w...pl>

    > po więcej niż trzech latach u tego pracodawcy? Przysługuje. Gorzej z tą
    > trzymiesięczną odprawą: to może być problem, to zależy od Twojego stażu
> [...]
    Jeszcze nie otrzymalem papierku do podpisu, mialem w poniedzialek dopiero
    rozmowe i otrzymalem ustne wypowidzenie od 1 czerwca. Te odprawe otrzymalem
    w ustnej juz zapowiedzi od samego pracodawcy. Sam mi to zaproponowal. Chce
    dac mi "rozwod" z firma niby na stopie przyjaznej. Powiedzial, zebym
    wykozystal urlop wypoczynkowy, za ktory nalezy sie mi urlopowe (cos powyzej
    500zl netto nie pamietam dokladnej sumy) Tylko jak sie ma teraz do tego
    wszystkiego sprawa Kuroniowki? Czy jezeli umowe podpisze na warunkach
    porozumienia stron czy normalnie otrzymam Kuroniowke i czy przypadkiem przez
    to, ze nie przepracowalem calych 5 lat na pelnym etacie (pracowalem
    wczesniej u tego pracodawcy przez 7 miesiecy na 1/4 etatu) to nie bede mial
    100% Kuroniowki, tylko 80%?
    Na co mam zwrocic uwage podpisujac ten swistek? Czy musze go podpisac
    odrazu, czy mam prawo wziasc kopie rzekomo do "konsultacji ze swoim
    prawnikiem" ;) A moze pozostaje podpisanie i jedynie juz odwolanie sie do
    Sadu Pracy?
    Pozdrowionka z Olecka dla wszystkich
    Lukasz

  • 7. Data: 2002-05-28 22:16:28
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Pawel napisał:
    (...)
    > 4) Jesli Ci mowia, ze dostaniesz trzymiesieczna odprawe jesli pojdziesz na
    > porozumienie stron to zazadaj tego na pismie.

    Albo lepiej: w gotówce.

    > Reasumujac to na twoim miejscu nie zgodziłbym sie na zadne porozumienie
    > stron, niech zwalniaja, przynajmniej ustawowo nalezy ci sie odprawa i od
    > razu dostaniesz zasilek.

    Dobra rada, nie porozumiewali się z Tobą, jak chcieli firmę zamknąć, to
    Ty teraz nie musisz porozumiewać się z nimi. Mogą zastraszać, ale się
    nie daj. Jeden z moich byłych walnął taki tekst: "jakbyś coś chciał
    kombinować, nie masz szans". Mówił to, bo wiedział, że szanse mam.

    Dogbert

  • 8. Data: 2002-05-28 22:28:45
    Temat: Szef zaproponowal wypowiedzenie w formie ...
    Od: "SHAQU" <s...@w...pl>

> [...]
    > Jesli pojdziesz na porozumienie stron dostaniesz zasilek dopiero po 90
    > dniach. (tego nie jestem pewien, musialbym bym zerknac do ustawy)
    Szef zaproponowal wypowiedzenie w formie jaka opisalem wczesniej i zapytal
    czy sie na takowa zgadzam bo przygotuja wlasnie ustosunkowujacy sie do tego
    papierek rozwiazujacy moja umowe. Ta odprawa to nie jest jakas tam odprawa
    ustawowa. Poprostu szef chce na "zgodnej stopie" dac mi rozwod z firma. tak
    sam mi powiedzial. Rozmowa odbywala sie przy nowym wicedyrektorze.

    > 2) Poproszono Cie o wykorzystanie urlopu, aby Ci nie zaplacic ekwawalentu
    za
    > niewykorzystany okres.
    Urlop jesli wezme to dostane za to ponad 500zl (niegdys to sie nazywalo
    "wczasy pod grusza") trzeba tylko wziasc 10 dni roboczych urlopu na raz.
> [...]
    obciazona
    > "ZUSem" a wiec od brutto odliczysz tylko podatek dochodowy)
    Owszem likwiduja biuro ale telegazety prawdopodobnie nie. Byc moze dostane
    propozycje dalszego wdrazania tej multimedialnej prezentacji programu
    lokalnego na zasadzie 1/4 etatu.
    Przychodzilbym np. kiedy mialbym czas i nanosil co trzeba.

    > 4) Jesli Ci mowia, ze dostaniesz trzymiesieczna odprawe jesli pojdziesz na
    > porozumienie stron to zazadaj tego na pismie.
    Zaznaczono mi: ze to bedzie JEDNORAZOWA odprawa w wysokosci 3 misiecznych
    poborow.

    > Reasumujac to na twoim miejscu nie zgodziłbym sie na zadne porozumienie
    > stron, niech zwalniaja, przynajmniej ustawowo nalezy ci sie odprawa i od
    > razu dostaniesz zasilek.
    No i wlasnie rozchodzi sie o ten zasilek.
    Czy dostane odrazu? Czy po jakims terminie i czy 100% czy tez 80%

    Pozatym to tylko chcialbym wiedziec bo narazie to ja sie nie poddaje i
    zaczalem ostro szukac sobie innej posady. Miasteczko jest male, Z kazdym
    dniem wzrasta bezrobocie ale moze jakos sie przebije. Jak na razie nie
    opuszcza mnie mysl ze dam sobie rade...
    Pozdrawiam
    Lukasz z Olecka

  • 9. Data: 2002-05-28 22:33:28
    Temat: Zgadzam sie z...
    Od: "SHAQU" <s...@w...pl>

    > "jakbyś coś chciał
    > kombinować, nie masz szans". Mówił to, bo wiedział, że szanse mam.
    > Dogbert

    Zgadzam sie z Toba
    Zauwazylem to, ze jak ktos ma cos na sumieniu to probuje zastraszyc. Jednak
    mnie nikt nie zastrasza jak dotad. To byla spokojna rozmowa. Na koniec nawet
    powiedziano mi, ze nie widzieli jeszcze tak spokojnie przyjmujacego taka
    wiadomosc. Padl tam nawet jakis zart i nie bylo dretwo chociaz w glowie to
    mi sie przewracaly rozne mysli. Nie bylo co skakac jesli wiadomo, ze i tak
    nie odmieni sie juz nic...
    Pozdrowionka
    Lukasz z Olecka

  • 10. Data: 2002-05-28 23:22:29
    Temat: Odp: Szef zaproponowal wypowiedzenie w formie ...
    Od: "Pawel" <p...@b...pl>

    Witam

> [...]
    tak
    > sam mi powiedzial. Rozmowa odbywala sie przy nowym wicedyrektorze.

    Nie wierze, ze ktos chce ci dac TRZYMIESIECZNA odprawe z wlasnej woli tak
    sobie bo cie lubi. Chyba ze chodzilo nie o odprawe, ale o zwolnienie z
    obowiazku swiadczenia pracy i zaplaty za ten okres. W praktyce nie
    przychodzisz juz do pracy w okresie wypowiedzenia a pracodawca daje ci
    wynagrodzenie. Ale to wszystko sie kupy nie trzyma bo porozumienie stron nie
    jest rozwiazaniem pracy z okresem wypowiedzenia, mozna rozwiazac stosunek
    pracy za porozumieniem w dowolnym dniu. Podtrzymuje swoja poprzednia opinie
    COS TU SMIERDZI.

    > Zaznaczono mi: ze to bedzie JEDNORAZOWA odprawa w wysokosci 3 misiecznych
    > poborow.

    Jeszcze raz powtarzam NIE WIESZ W TAKIE RZECZY, ze ktos chce ci cos dac co
    wlasciwie prawnie Ci sie nie nalezy, jesli nie dostaniesz tego w formie
    umowy na pismie. ( a najlepiej bierz w gotowce)

    > No i wlasnie rozchodzi sie o ten zasilek.
    > Czy dostane odrazu? Czy po jakims terminie i czy 100% czy tez 80%

    Do 5 lat pracy dostaniesz 80% (ustawa o zatrudnianiu i przeciwdzialaniu
    bezrobociu D.U. nr 6 poz 56 2001r. art 24.)
    Jesli dostaniesz wypowiedzenie to zasilek 7 dni po rejestracji:
    Jesli porozumienie stron to:
    po 90 dniach od zarejestrowania sie (art 27 ust 2.)

    To tyle
    Pawel