PracaGrupypl.praca.dyskusjepracuje 4,5 roku i dostaje wypowiedzenie od 1 czerwca... › Odp: pracuje 4,5 roku i dostaje wypowiedzenie od 1 czerwca...
    From: "Pawel" <p...@b...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Odp: pracuje 4,5 roku i dostaje wypowiedzenie od 1 czerwca...
    Date: Wed, 29 May 2002 00:05:56 +0200
    Sender: p...@p...onet.pl@dial1790.wroclaw.dialog.net.pl

    Użytkownik SHAQU <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ad0iqt$13b$...@n...tpi.pl...
    > ... w zwiazku z tym chce zapytac, czy nei ma jakiejs pulapki w
    wypowiedzeniu
    > 3 miesiecznym za porozumieniem stron. Tak mi zaproponowano. Poproszono
    mnie
    > o wykozystanie urlopu a dodatkowo wyplaca mi na koniec sierpnia, kiedy to
    > umowa ma juz wygasnac, odprawe w postaci 3 miesiecznego wynagrodzenia.
    > Powiedziano mi, ze rezygnuja ze mnie poniewaz likwiduja biuro. Zaznacze,
    ze
    > pracuje w Telewizji Kablowej i jestem tu grafikiem komputerowym i
> [...]

    Witam
    1) Jesli porozumienie stron to zadna odprawa Ci sie nie nalezy. Czyli jesli
    ktos Ci tak mowi o trzymiesiecznej odprawie to po prostu robi Cie w jajo.
    Jesli pojdziesz na porozumienie stron dostaniesz zasilek dopiero po 90
    dniach. (tego nie jestem pewien, musialbym bym zerknac do ustawy)
    2) Poproszono Cie o wykorzystanie urlopu, aby Ci nie zaplacic ekwawalentu za
    niewykorzystany okres.
    3) Jesli Ci mowia, ze likwiduja biuro to oznacza ze takze twoje stanowisko
    pracy a to podchodzi pod rozwiazanie umowy za wypowiedzeniem z przyczyn
    lezacych po stronie zakladu pracy (likwidacja stanowiska pracy) i wtedy
    nalezy ci sie odprawa w wysokosci jednej pensji (odprawa nie jest obciazona
    "ZUSem" a wiec od brutto odliczysz tylko podatek dochodowy)
    4) Jesli Ci mowia, ze dostaniesz trzymiesieczna odprawe jesli pojdziesz na
    porozumienie stron to zazadaj tego na pismie.

    Reasumujac to na twoim miejscu nie zgodziłbym sie na zadne porozumienie
    stron, niech zwalniaja, przynajmniej ustawowo nalezy ci sie odprawa i od
    razu dostaniesz zasilek.

    pozdrawiam
    Pawel