PracaGrupypl.praca.dyskusje › pracuj.pl - Etat czy własna działalność - o co chodzi?

  • 1. Data: 2008-05-12 21:20:40
    Temat: pracuj.pl - Etat czy własna działalność - o co chodzi?
    Od: Krzysztof Raczkowski <r...@g...com>

    Witam,

    tak próbuję się rozeznać, czy założyć własną działalność gospodarczą.
    Szukając informacji po internecie trafiłem na coś takiego:
    http://www.pracuj.pl/kariera-wlasna-firma-artykuly_1
    0239.htm#top

    Wpisuję przykładowo:
    - miesięczny przychód netto: 10000 zł
    - podstawa składki na ubezpieczenia zdrowotne: 2168,30 zł (znalezione w
    podlinkowanym pdfie)
    - koszt obsługi księgowej - 315 zł

    i teraz sprawdzam dwa warianty moich realnych zarobków z DG:
    - na zasadach ogólnych, rozliczana podatkiem liniowym: 4575.26 zł
    - na zasadach preferencyjnych, rozliczana podatkiem liniowym: 7357.70 zł

    Rozumiem, że oba warianty to podatek liniowy 19%, a różnica polega na
    preferencyjnej stawce ZUS (~270 zł zamiast 740 zł przez pierwsze dwa lata).
    Skąd więc różnica prawie 2800 zł? Czy ten kalkulator jest dobry?

    Zastanawia mnie jeszcze wysokość zarobków w przypadku opcji:
    - na zasadach ogólnych, rozliczana podatkiem progresywnym: 3170.35 zł.
    Czy naprawdę prawie 70% kasy idzie w jakieś koszty?

    --
    Krzysztof Raczkowski
    r...@g...com