PracaGrupypl.praca.dyskusje › pracodawca zamontował mi GPS!!!

  • 1. Data: 2003-07-30 15:11:22
    Temat: pracodawca zamontował mi GPS!!!
    Od: "paweł" <p...@w...pl>

    wymienili mi samochod w firmie na nowy, było ogólna radość, wszyscy
    cieszyliśmy sie z polepszenia standardów pracy;

    (jesteśmy przedstawicilami handlowymi, jest nas tylko kilku)

    dzis otrzymałem dziwny telefon od szefa że moje auto zbyt długi czas stoi w
    jednym miejscu, a ran ruszyłem o 8.30 do pracy

    co wy na to?
    ma to ktoś w aucie sluzbowym?
    czy to jest legalne, taka pelna inwigilacja?
    i co sadzicie o takich matedach?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-07-30 16:36:08
    Temat: Re: pracodawca zamontował mi GPS!!!
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "paweł" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > co wy na to?
    > ma to ktoś w aucie sluzbowym?
    > czy to jest legalne, taka pelna inwigilacja?

    Mają do tego prawo.

    > i co sadzicie o takich matedach?

    Durne. Pracownik powinien być rozliczany za wyniki w sensownym okresie czasu
    (miesiąc,kwartał - w zależności od branży) a nie od tego czy stoi 15 minut
    dłużej w jednym miejscu.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 3. Data: 2003-07-30 20:54:37
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    paweł napisał:

    > co wy na to?
    > ma to ktoś w aucie sluzbowym?
    > czy to jest legalne, taka pelna inwigilacja?
    > i co sadzicie o takich matedach?

    Jak zauważyłeś, auto jest służbowe, więc szef ma tam prawo wszystko co
    chce zamontować. Jeżeli dodatkowo w umowie o pracę masz dokładnie
    określone godziny pracy, to szef ma prawo wiedzieć co robisz w godzinach
    pracy. Jedynym plusem tego rozwiązania dla pracownika [oprócz
    ewentualnego łatwiejszego namierzenia auta w razie kradzieży], jest to,
    że przy jasno określonym czasie pracy, możesz domagać się nadgodzin -
    ale najpierw sam musisz być "czysty".

    Flyer

  • 4. Data: 2003-07-30 23:03:51
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Durne. Pracownik powinien być rozliczany za wyniki w sensownym okresie czasu
    > (miesiąc,kwartał - w zależności od branży) a nie od tego czy stoi 15 minut
    > dłużej w jednym miejscu.

    Dokładnie, ale jak się nie umie zarządzać to się GPS ludziom instaluje.

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10377 dzień życia, sprawność

  • 5. Data: 2003-07-31 00:28:01
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Jaworski" <d...@s...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie, ale jak się nie umie zarządzać to się GPS ludziom instaluje.

    GPS to pikuś. Podobno w Stanach nowa moda - instalują kamery wszędzie gdzie
    mogą i zatrudniają specjalnych ludzi do pilnowania pracowników.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 6. Data: 2003-07-31 01:28:39
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Dariusz Jaworski napisał:

    > Dokładnie, ale jak się nie umie zarządzać to się GPS ludziom instaluje.

    Trochę na wyrost zdanie. Pracodawca jako człowiek ma prawo do swoich
    teorii spiskowych. Z drugiej strony, taki pomiar czasu pracy pracownika
    uniemożliwia naciąganie pracodawcy. Może oczywiście istnieć sytuacja,
    kiedy pracodawca czepia się niesłusznie, ale może również zachodzić
    sytuacja, kiedy to pracownik załatwia swoje sprawy przez pół dnia, a
    póxniej wypłakuje się w mankiet pracodawcy, jaki to rynek jest słaby.
    Cała sztuka polega na wywartościowaniu danych z GPS'a [czyli - w jakim
    stopniu mają wpływ na efektywność GPS'owe minuty] i odniesieniu ich do
    jakiejś wartości porównawczej, np. do przeciętnej dla firmy. Ale do tego
    musi minąć trochę czasu potrzebnego na zdobycie doświadczenia przez
    pracodawcę [chyba, że jest burakiem], musi upaść wiara pracodawcy, że
    GPS [czyli posiadanie dokładnych danych] jest gwarantem sukcesu [w
    sytuacji, gdy prawdziwy układ zawiera o wiele więcej danych] itd. W
    skrócie - GPS jest sposobem na obłaskawienie jednej z wielu zmiennych -
    zapewne kilka osób można w ten sposób wykluczyć lub zdyscyplinować, a to
    już są wymierne korzyści wynikające z wynagrodzeń czy kosztów służbowych
    aut.

    Flyer

  • 7. Data: 2003-07-31 06:25:13
    Od: "gembon" <g...@W...pl>

    > co wy na to?
    > ma to ktoś w aucie sluzbowym?
    > czy to jest legalne, taka pelna inwigilacja?
    > i co sadzicie o takich matedach?

    [...]

    My mamy zamontowane takie urzadzenia w naszych samochodach ciezarowych oraz
    maszynach budowlanych (a jest tego ponad setka). Dokladne kontrole gdzie kto
    jezdzi + kontrole tankowan, ktore mozna dzieki specjalnemu programowi
    analizujacemu wykonac, pozwolily na ograniczenie kosztow zwiazanych z zakupem
    paliwa o 40%! Najbardziej gorliwi zlodzieje paliwa zostali usunieci ze
    stanowisk, albo profilaktycznie sami sie pozwalniali.
    Tak wiec z punktu widzenia interesu firmy takie montowanie gps'ow jest jak
    najbardziej sluszne i nie dziwie sie ze szefostwo cos takiego stosuje.

  • 8. Data: 2003-07-31 08:48:08
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "gembon" <g...@W...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Tak wiec z punktu widzenia interesu firmy takie montowanie gps'ow jest jak
    > najbardziej sluszne i nie dziwie sie ze szefostwo cos takiego stosuje.

    Ja znam sytuacje z jednej z firm niemieckich w niemczech (ach ta slawna
    niemiecka wydajnosc pracownika ;)), gdzie po zainstalowaniu GPS wyszlo na
    jaw, jak kierowcy ciezarowek kombinowali, zeby miec jak najmniej kursow z
    ladunkiem....mimo, ze tacho wykazywalo, za jak najbardziej....caly czas w
    trasie byli. Tak wiec.....przydatne urzadzonko.

    podobnie jak programy sledzace co pracownik na komputerze tak naprawde w
    godzinach pracy robi...:)

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 9. Data: 2003-07-31 09:03:05
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Jeszcze jedna rzecz, juz wdrozona w wielu z firm, inwigilujaca pracownikow i
    robiaca fotografie dnia pracy mi sie przypomniala. Chwalil mi sie tym
    czlowiek, ktory realizowal montaz tych urzadzen.

    Identyfikatory pracownikow sprzezone z zamkami drzwi polaczone z zapisem
    danych o przebywaniu w pomieszczeniach.
    Ciekawa sprawa. Pomijajac mozliwosc rejestracji i odliczania wyjsc na
    papierosa do palarni (jestem za..sam pale i akceptuje wydluzenie czasu pracy
    o skonsumowane "przerwy na papierosa") daje mozliwosc analizy i raportowania
    zatorow roznego typu powstajacych w firmie...np. dlaczego pracownicy
    logistyki musza po 2 godziny dziennie spedzac w ksiegowsci zamiast zajmowac
    sie transportami i towarem itp.

  • 10. Data: 2003-07-31 09:14:30
    Temat: Re: pracodawca zamontowa? mi GPS!!!
    Od: r...@r...pl

    > Ja znam sytuacje z jednej z firm niemieckich w niemczech (ach ta slawna
    > niemiecka wydajnosc pracownika ;)),

    apropo slawnej wydajnosci, to to jest mit.
    pracowalem dla kilku firm niemieckich i ich szefowie pytanie przeze mnie
    o niemiecki ordnung itp. odpowiadali zawsze jedno - ze moze w Prusach,
    przed wojna to i byl jakis niemiecki ordnung.
    Teraz to wszystko robi sie [fonetycznie] ,,langzam langzam, aber zicher''.
    z tym ze w tym powiedzonku zicher jest troche na wyrost ;-).
    Normalni sa Niemcy i tyle. Jak musza, to zapindalaja jak trzeba,
    jak nie musza - to odpoczywaja...
    czyli jak wszedzie - wazna jest dobra organzacja pracy pracownikom,
    zapewnienie narzedzi, oraz kontrola.

    pozdrawiam

    romekk