PracaGrupypl.praca.dyskusjepracodawca zamontował mi GPS!!! › Re: pracodawca zamontował mi GPS!!!
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: pracodawca zamontował mi GPS!!!
    Date: Thu, 31 Jul 2003 03:28:39 +0200

    Dariusz Jaworski napisał:

    > Dokładnie, ale jak się nie umie zarządzać to się GPS ludziom instaluje.

    Trochę na wyrost zdanie. Pracodawca jako człowiek ma prawo do swoich
    teorii spiskowych. Z drugiej strony, taki pomiar czasu pracy pracownika
    uniemożliwia naciąganie pracodawcy. Może oczywiście istnieć sytuacja,
    kiedy pracodawca czepia się niesłusznie, ale może również zachodzić
    sytuacja, kiedy to pracownik załatwia swoje sprawy przez pół dnia, a
    póxniej wypłakuje się w mankiet pracodawcy, jaki to rynek jest słaby.
    Cała sztuka polega na wywartościowaniu danych z GPS'a [czyli - w jakim
    stopniu mają wpływ na efektywność GPS'owe minuty] i odniesieniu ich do
    jakiejś wartości porównawczej, np. do przeciętnej dla firmy. Ale do tego
    musi minąć trochę czasu potrzebnego na zdobycie doświadczenia przez
    pracodawcę [chyba, że jest burakiem], musi upaść wiara pracodawcy, że
    GPS [czyli posiadanie dokładnych danych] jest gwarantem sukcesu [w
    sytuacji, gdy prawdziwy układ zawiera o wiele więcej danych] itd. W
    skrócie - GPS jest sposobem na obłaskawienie jednej z wielu zmiennych -
    zapewne kilka osób można w ten sposób wykluczyć lub zdyscyplinować, a to
    już są wymierne korzyści wynikające z wynagrodzeń czy kosztów służbowych
    aut.

    Flyer