PracaGrupypl.praca.dyskusje › "praca w młodym zespole" - tj. do ilu lat?

  • 51. Data: 2005-08-30 18:56:57
    Temat: Re:
    Od: "macko42" <m...@N...gazeta.pl>

    Immona <c...@w...zpds.com.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "macko42" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > ze najwyrazniej chca, zeby ktos pelnil role analityka, programisty, testera
    > i wdrozeniowca jednoczesnie.

    'uczestnictwo' moze miec rozne formy.
    niekoniecznie musi oznaczac robienie wszystkiego.

    >W "zaawansowanych, miedzynarodowych projektach"
    > te funkcje (i kilka innych) w normalnych firmach sie rozdziela, a ich
    > skupianie w jednej osobie bywa czesto swiadectwem niedostatecznego budzetu
    > lub nie docenianiem jakosci osiaganej dzieki specjalizacji.

    skad 'skupianie w jednej osobie'? 'uczestnictwo' jeszcze tego nie oznacza.
    te funkcje rozdziela sie i owszem, ale co jest w tym normalego, to nie bardzo
    wiem (chociaz nie jestem pewny czy o tym samym mowimy).

    > No chyba ze
    > przesadzaja z tym "zaawansowaniem i miedzynarodowoscia" projektu.

    nie wiem dlaczego miedzynarodowosc projektu mialaby byc jakas nobilitacja dla
    niego.

    BTW: jestes zawodowo zwiazana z tym tematem?

  • 52. Data: 2005-08-30 22:34:11
    Temat: Re: "praca w młodym zespole" - tj. do ilu lat?
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <df1nl6$dgo$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Immona napisał(a):

    > Skad wnioskujesz o mojej sytuacji rodzinnej? :)

    No bo jak nie narzeka i używa argumentów, ze się przeprowadzić można - to
    singiel. I młody. I zdrowy. I bez dzieci. I chorych rodziców.

    TO na takiej samej zasadzie jak to, że w Polsce nie ma uczciwych
    pracodawców. I pierwszy milion trzeba ukraść.

    Takie mądrości grupowe.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 53. Data: 2005-08-30 22:35:08
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <df1rg3$hl9$1@flis.man.torun.pl>
    kantor napisał(a):

    > Jak będziesz miec rodzinę - to może zauwazysz, ile czasu nalezy jej
    > poświęcić (i ile ci go zostanie na kumpli, sport i studia,
    > no... chyba że zamierzasz żeby twoje dzieci mówiły ci "WUJKU" lub "PROSZĘ
    > PANA").

    Wow. Immona - od kiedy jesteś facetem? Czy dopiero zamierzasz?

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 54. Data: 2005-08-30 22:37:07
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <df1q3n$16k$1@inews.gazeta.pl>
    macko42 napisał(a):

    > Przesadnych uprzedzen nie mam, ale jak mam pracowac z kims kto ma, powiedzmy,
    > 20 lat doswiadczenia w tym fachu, to zawsze jest obawa, ze moga byc problemy
    > z dogadaniem sie.

    No nie wierzę, że od 20 lat klepie tą strukturalkę.

    > Sam mam dopiero 7 lat doswiadczenia, a juz z niepokojem mysle czy za 5-10 lat
    > ktos bedzie chcial ze mna pracowac, ale coz taki fach.

    I nie zamierzasz się rozwijać? Jak ktoś jest na bierząco to nie wiem w
    jaki sposób ma mu ciążyć doświadczenie.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 55. Data: 2005-08-30 22:44:52
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <8ee0$43148483$5112c9bf$29844@news.chello.pl>
    IAl napisał(a):

    > Owszem pracowałem w owych luzackich młodych zespołach programistów - istny
    > chaos, kretyński sposób bycia, mnóstwo błędów zmiecionych pod dywan (może
    > klient nie zauważy), nie wiem jak daleko tak można zajechać...

    Spójrz na Prokom.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 56. Data: 2005-08-30 22:50:56
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <9f541$43148a9d$5112c9bf$10124@news.chello.pl>
    IAl napisał(a):

    > Akurat się grubo mylisz! Profesjonalizm wymaga pewnego chłodnego dystansu do
    > sprawy którą się ma robić dobrze.

    Ty chyba wszystko widzisz czarne albo białe. Albo dystans, abo zżycie ze
    sprawą. Albo atmosfera imprezkowa, albo wojskowy regulamin.

    > Już nie wspomnę o czymś takim jak *KONCENTRACJA*

    Jednym łatwiej drugim gorzej. W jednych dziedzinach bardziej potrzebna w
    innych mniej. Złej baletnicy to nawet majtki przeszkadzają.

    > Jak się ten dystans utraci to fajnie jest tylko na początku...

    Nie wszyscy muszą mieć jak Ty.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 57. Data: 2005-08-31 01:16:40
    Od: IAl <i...@o...o2.pl>

    Immona wrote:

    > Zgadzam sie z tym. 93-97 to byly piekne czasy, w ktorych wiele fortun
    > uroslo. Ale ci, ktorzy byli wtedy przedsiebiorczy i skorzystali na boomie,
    > maja dzis firmy lub pracuja na fajnych stanowiskach.

    Tiaaa, i oczywiście 20% bezrobocia to jest normalna sytuacja według ciebie?
    Wymień choćby parę innych państw na świecie gdzie jest równie tak wysokie?
    Sytuacja kiedy, żeby nie utkwić w nędzy to trzeba być *wybitnym* (zwłaszcza
    w twardych łokciach) jest *CHORA* - koniec, kropka!

    > Ci, ktorzy nie
    > skorzystali, (poza tymi, ktorych pieniadze nie interesowaly, bo ich
    > bardziej interesowala np. ich dziedzina nauki czy skromne powolanie)

    Tiaaa, zwłaszcza nauki ścisłe i wysokie technologie to "socjalistyczna
    mentalnosc"?? Polacy akurat mieli dobre zaplecze naukowe ale wszystko tu
    ropierd-ono!
    Już wcześniej wspomniana Korea Południowa mocno natomiast w to inwestowała i
    dziś polscy niewolnicy mogą tylko NA KOLANACH *błagać* coby jakiś
    progresywny koncern koreański zechciał tutaj zainwestować i dać kilkaset
    *super* "rozwojowych" stanowisk pracy do przykręcania śrubek za 500 pln
    miesięcznie!

    > to w
    > duzej mierze ci, ktorych socjalistyczna mentalnosc sparalizowala
    > odbierajac im odwage skoczenia na glebokie kapitalistyczne wody.
    > Istnieje u duzej czesci naszego spoleczenstwa problem mentalnosciowy
    > post-komunistyczny. Nie mowie, ze u wszystkich.

    A dlaczego w takich Czechach może być 8% bezrobocia i 3x wyższy PKB?
    Cóż to, czy Czesi już nie mają "socjalistycznej mentalnosci" a ich
    społeczeństwo nie jest "post-komunistyczne"??

    Czy Czesi to może ludzie innego gatunku skoro startowali *dokładnie* z tego
    samego punktu co my a dzisiaj mają totalnie *lepsze* i państwo i ekonomię?

    A może po prostu to dlatego, że *zdelegalizowali*
    komunistów-moskiewskich-pachołków na 10 lat, wyeliminowali ich z życia
    publicznego zanim ci zdążyli wyeliminować zdrowe normalne mechanizmy i
    przyzwoitych ludzi jak u nas niestety?

    I nie pisz tu o dzisiejszej Polsce "glebokie kapitalistyczne wody" bo mnie
    pusty śmiech ogarnia! TU NIE MA WOLNEGO RYNKU, kropka!
    Tu jest teraz POLITYCZNY OLIGARCHIZM - *raj* dla *monopolistów* !!

    Wolny rynek był w latach 1993-97 ale rozwalono to, *masowo* wykoszono
    autentyczny "small business" żeby zrobić miejsce dla wielkich koncernów,
    zacierających ręce na 20% bezrobocie - pod nich przekupieni politycy dali
    im wysoce nieuczciwe preferencje podatkowe i ustanowili przepisy
    ułatwiające wyzysk.
    Też wypasiono kilku niesamowicie bogatych miliarderów, cwaniaczków z
    kryminalnymi układami z psychopatycznymi politykami, mafią i cholera wie z
    jaką jeszcze cholerą!

    > Zrobil selekcje naturalna. Zreszta, nie tylko przepisy zrobily selekcje.
    > Na poczatku lat 90-tych mialo sie klientow bez problemu, cokolwiek sie
    > sprzedawalo, bo rynek byl glodny jak wilk i wszystko bral. Potem sie
    > zaczal powoli nasycac i ci, ktorzy nie mieli przygotowana na te okazje
    > strategii i zapasow potencjalu inwestycyjnego, zostali za swoja
    > krotkowzrocznosc ukarani.

    To wszystko jest niemiłosiernie nieuczciwe i nie ma co chwalić tego chorego
    przystosowania się coniektórych do chorej sytuacji.

    --
    IAl

  • 58. Data: 2005-08-31 01:27:08
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    On Wed, 31 Aug 2005 03:16:40 +0200, IAl wrote:

> [...]
    > Sytuacja kiedy, żeby nie utkwić w nędzy to trzeba być *wybitnym* (zwłaszcza
    > w twardych łokciach) jest *CHORA* - koniec, kropka!

    Jeśli od tych 20% odliczyć by ludzi, którzy pracy nie chcą, nie szukają,
    żyją z zasiłku od piętnastu lat i nie są psychicznie już zdolni do podjęcia
    jakiejkolwiek aktywności, to okazałoby się, że bezrobocie w Polsce jest w
    standardach europejskich.

    > Tiaaa, zwłaszcza nauki ścisłe i wysokie technologie to "socjalistyczna
    > mentalnosc"?? Polacy akurat mieli dobre zaplecze naukowe ale wszystko tu
    > ropierd-ono!

    Znaczy co dokładniej? Bo nie zauważyłem, aby uniwersytety i politechniki
    były jakoś masowo zamykane.

    > A dlaczego w takich Czechach może być 8% bezrobocia i 3x wyższy PKB?

    Co jest trzy razy wyższe, przepraszam? PKB? PKB per capita? Wzrost PKB?

    > Cóż to, czy Czesi już nie mają "socjalistycznej mentalnosci" a ich
    > społeczeństwo nie jest "post-komunistyczne"??

    Czesi byli i są w o tyle innej sytuacji, że przez kilka wieków ciurkiem
    byli a to pod silnymi wpływami niemieckimi, a to byli częścią CK, co
    wytworzyło dość silną kulturę mieszczańską i klasę średnią. Nie cała Polska
    tak miała (ale tam, gdzie miała, różnice widać, że przywołam oklepany
    przykład zaborów).

    > Czy Czesi to może ludzie innego gatunku skoro startowali *dokładnie* z tego
    > samego punktu co my a dzisiaj mają totalnie *lepsze* i państwo i ekonomię?

    A na czym polega ta *totalna* lepszość czeskiego państwa i czeskiej
    ekonomii?

    > A może po prostu to dlatego, że *zdelegalizowali*
    > komunistów-moskiewskich-pachołków na 10 lat, wyeliminowali ich z życia

    ...dzięki czemu silną pozycję na czeskiej scenie politycznej (trzecie
    miejsce w wyborach w 2002 r., 18,5% głosów) teraz ma pratia jawnie
    nazywająca się komunistyczną i nawet nie próbująca udawać jakiejkolwiek
    socjaldemokracji. Jea, rajt.

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/
    Al-Arabiyya al-essentialliyya al-lanqu'aj al-moor as-similar al-Hebruwwa

  • 59. Data: 2005-08-31 02:14:13
    Od: IAl <i...@o...o2.pl>

    Jarek Hirny wrote:

> [...]
    > żyją z zasiłku od piętnastu lat i nie są psychicznie już zdolni do
    > podjęcia jakiejkolwiek aktywności, to okazałoby się, że bezrobocie w

    Tylko, że wszędzie tak samo można odliczyć i wtedy się okaże że tam jest 2%.
    Polskie społeczeństwo to nie jest jakiś dziwoląg z li tylko samych powodów
    genetycznych!

    > Znaczy co dokładniej? Bo nie zauważyłem, aby uniwersytety i politechniki
    > były jakoś masowo zamykane.

    Tylko pytanie co *naukowo* się tam robi, tylko sama dydaktyka i trzepanie
    zaocznych po kieszeniach :P
    A ile % PKB się w Polsce przeznacza na badania naukowe? A ile jest tego w
    krajach takich jak post-komunistyczna Estonia czy Łotwa?
    O Zachód już nie pytam bo widzę, że nie ma sensu...

    > Co jest trzy razy wyższe, przepraszam? PKB? PKB per capita? Wzrost PKB?

    per capita

    > Czesi byli i są w o tyle innej sytuacji, że przez kilka wieków ciurkiem
    > byli a to pod silnymi wpływami niemieckimi, a to byli częścią CK, co
    > wytworzyło dość silną kulturę mieszczańską i klasę średnią.

    To co piszesz to zalatuje przesądami.
    Każdy naród ma swoje wady i zalety, ma swoje unikalne doświadczenia i atuty.

    Polacy też mają sporo, to nie bez powodu w połowie lat '90 Zachód mówił o
    "Tygrysie Europejskim". Wtedy sytuacja gospodarcza Polski była lepsza niż
    Czech, że nie wspomnę o Łotwie i Estonii (które jeszcze chyba były
    republikami radzieckimi)

    Legenda niesie, że Polacy są dosyć przedsiębiorczymi ludźmi na tle innych
    nacji. Ale to ty chcesz pławić się w legendach raczej niż faktach...

    > A na czym polega ta *totalna* lepszość czeskiego państwa i czeskiej
    > ekonomii?

    Stan kolei państwowych, na przykład :P
    8% bezrobocia, dużo większy przeciętny dochód na gospodarstwo domowe

> [...]
    > miejsce w wyborach w 2002 r., 18,5% głosów) teraz ma pratia jawnie
    > nazywająca się komunistyczną i nawet nie próbująca udawać jakiejkolwiek

    Teraz po ponad 10 latach *kiblowania* już są niegroźni.
    Tymczasem w Polsce wszystko już rozwalili swoją "komunistyczną
    mentalnością" :(

    --
    IAl

  • 60. Data: 2005-08-31 02:24:46
    Od: IAl <i...@o...o2.pl>

    Paweł 'Styx' Chuchmała wrote:

    > Spójrz na Prokom.

    I nie ciekawe, że po rozpierniczeniu ZUSu ta firma dostała intratne dalsze
    kontrakty rządowe?

    Przecież w *każdym* normalnym kraju już dawno zostałaby rozparcelowana i
    zlicytowana!

    I gdzie tu te twoje "kapitalistyczne głębokie wody",
    gdzie *WOLNY* RYNEK, Immono ?!!

    I któż tutaj ma "mentalność socjalistyczną"!!

    Mafia?

    --
    IAl