PracaGrupypl.praca.dyskusje › Oferty w kosmos

  • 1. Data: 2005-08-28 17:30:45
    Temat: Oferty w kosmos
    Od: "Plissken" <p...@p...wytnij.onet.pl>

    Przegladajac oferty pracy dla programistow znajduje nieraz cos takiego:

    Oferta 1 : znajomosc C oraz C++
    Oferta 2 : znajomosc Java,Java
    Beans,Struts,JDBC,Hibernate,XML,RMI,SOAP,RPC,SSL,J2M
    E (jednym slowem
    wszystko)

    O co chodzi ?? Zakladajac ze programisci C i Javy zarabiali by podobne
    pieniadze to dlaczego od jednych wymaga sie znajomosci C a od drugich
    znajomosci wszystkiego ?? Czy te oferty dla Javovcow nie sa po prostu nad
    wymiar wystrzelone w kosmos ?? ??

    Co o tym sadzicie ?

    Tomek

  • 2. Data: 2005-08-28 18:13:15
    Temat: Re: Oferty w kosmos
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Plissken napisał(a):
> [...]
    > O co chodzi ?? Zakladajac ze programisci C i Javy zarabiali by podobne
    > pieniadze to dlaczego od jednych wymaga sie znajomosci C a od drugich
    Ja bym sie zastanowil czy aby na pewno programisci C i programisci Javy
    zarabiali tyle samo. No ale dobra
    Beans, Struts, J2ME, RMI - te technologie sa nierozlacznie zwiazane z
    Java, wiec chyba naturalne ze sa wymienione.
    Programisci ze znajomoscia c/c++ to zazwyczaj pracownicy z
    doswiadczeniem, znajomosc javy to zazwyczaj studenci/osoby z niewielkim
    doswiadczeniem. Zatem to im trzeba bardziej pokazac co powinni jeszcze
    umiec (bo moga byc przekonani ze 5 z laborki za zrobienie kalkulatora
    wszystko zalatwia). Poza tym - z mojego rozeznania wynika, ze
    programowanie w c/c++ zazwyczaj nie dotyczy srodowiska sieciowego (albo
    moze inaczej - dotyczy, ale jezyk jest juz na tyle wiekowy, ze powstalo
    mnostwo gotowych rozwiazan, zwlaszcza ze programowanie sieciowe do
    najprzyjemniejszych nie nalezy). Natomiast java jest technologia nowa,
    nie do wszystkiego sa bardzo dobre rozwiazania, wiec czesto trzeba cos
    samemu napisac.
    > Czy te oferty dla Javovcow nie sa po prostu nad wymiar wystrzelone w kosmos ??
    IHMO nie.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-08-28 21:48:20
    Od: Trociu <t...@a...ict.pwr.wroc.pl>

    On 2005-08-28, Plissken wrote:
> [...]
    >
    > Oferta 1 : znajomosc C oraz C++
    > Oferta 2 : znajomosc Java,Java
    > Beans,Struts,JDBC,Hibernate,XML,RMI,SOAP,RPC,SSL,J2M

    Nie jestem programista ale od jakiegos czasu mam stycznosc z java. Ze swojej
    strony dodam do listy wymogow: java 1.4.2_05, 1.4.2_08 i 1.5.0, bo takie 3 mam
    aktualnie zainstalowane u siebie, aby poprawnie dzialac z programami, ktore mi
    produkcja przygotowuje.

    Sama taka rozbudowana lista wymogow moze powstawac chyba z bardzo duzej
    "modulowosci" i budowaniu elementow przez roznych producentow. JDBC to chyba
    przeciez cos z java.sql ma wspolnego i z tego co pamietam to tylko "sterownik
    sie rozni"

    W przypadku C++ nie ma az tak widocznego rozwarstwienia. Popatrz na .NET. Tez
    masz obsluge baz danych (odbc,ado). Jest modul odpowiedzialny za XMLa i czesc z
    powyzej wymienionych elementow rowniez. A jednak w ogloszeniach pisze sie tylko
    MS .NET

    Trociu

    --
    Plain-text over all!!!