PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w kraju dla zagranicznego podmiotu ?

  • 1. Data: 2004-03-16 19:21:46
    Temat: praca w kraju dla zagranicznego podmiotu ?
    Od: "maku_____" <e...@p...onet.pl>

    Witam!

    Prowadze rozmowy z firma z UE w sprawie pracy na ich rzecz u nas w kraju.
    Sa spore szanse, ze uda mi sie z nimi wszystko dopiac ale jest kilka
    watpliwosci:

    1) Rodzaj umowy?
    Firma ta nie posiada w Polsce swojego przedstawicielstwa,
    wiec (chyba) umowa o prace zgodna z polskim kodeksem odpada. Tak?
    Firma ta nie zatrudni mnie zgodnie z tamtejszym prawem pracy,
    a to chociazby z racji okresow przejsciowych dla obywateli tzw. europy
    wstepujacej.
    Nalezy dodac, ze praca jaka mialbym swiadczyc wykonywana bylaby tu w Polsce.
    Nie posiadam zarejstrowanej dzialalnosci gosp. i prawde mowiac wolalbym tak
    to zostawic.
    Zastanawiam sie nad umowa zleceniem ale nie jestem jej pewnien.
    A moze, z doswiadczenia ktos zna inne rodzaje umow warte polecenia?

    2) Kwestie podatkow?
    Dochod jaki mialbym otrzymywac bezposrednio z zagranicy bylby
    nieopodatkowany.
    Wszelki podatek do zaplacenia u nas - to jasne.
    Orientujecie sie jaki PIT? Jakie stawki itp?

    3) Obowiazki wobec ZUS?
    Czy jesli np. podpisze z firma umowe zlecenie i bedzie to moj jedyny dochod,
    to czy bede podlegac obowiazkowi placenia skladek w Zus.
    I jesli tak to jakich?
    Jakie rodzaje ubezpieczen i treminy placenia?

    Moze, ktos z grupy dziala/dzialal na podobnych zasadach?
    Z gory dzieki za wszelkie odpowiedzi/porady.

    pozdro
    maku_____

  • 2. Data: 2004-03-17 00:05:42
    Temat: Re: praca w kraju dla zagranicznego podmiotu ?
    Od: "terrorysta" <t...@p...onet.pl>

    Przykro mi, w Twoim przypadku, z powodu nieobecnosci tej firmy w
    jakiejkolwiek formie w Polsce, w gre wchodzi tylko Twoja dzialalnosc
    gospodarcza. Umowa zlecenie lub o dzielo, nie bo platnikiem zaliczki
    na pod. dochodowy jest firma zarejestrowana w Polsce.
    t.

  • 3. Data: 2004-03-17 00:07:24
    Od: "terrorysta" <t...@p...onet.pl>

    Zapomnialem napisac, ze sam tak robie na rzecz Belga.
    t.

  • 4. Data: 2004-03-17 20:26:36
    Od: "Maura Raniecka" <m...@g...pl>

    Użytkownik terrorysta <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:c384im$mra$...@n...onet.pl...
> [...]
    > gospodarcza. Umowa zlecenie lub o dzielo, nie bo platnikiem zaliczki
    > na pod. dochodowy jest firma zarejestrowana w Polsce.

    jest jeszcze inna, aczkolwiek droga opcja - podpisanie umowy przez
    kontrahenta z agencja, np. Intersource. Intersource zajmuje sie pracownikiem
    i laskawie doliczy pewnie ze 30% do kosztu pracownika...