PracaGrupypl.praca.dyskusje › "BEZROBOCIE to przywilej"

  • 1. Data: 2004-03-16 18:57:42
    Temat: "BEZROBOCIE to przywilej"
    Od: Rafał <k...@t...w.pl.chyba.pl>

    "Metro" - Wtorek, 16 marca 2004.

    Tytułem wstępu:
    Artykuł (strona 3) - czytamy:
    "Ja. M z Warszawy, 27 latek od pół roku pobierał zasiłek dla
    bezrobotnych. Niespodziewanie stracił i pieniądze i ubezpieczenie, bo...
    na trzy dni pojechał do Konstancina odwiedzić znajomych. Jak do tego
    doszło? Po powrocie z konstancina M. znalazł w skrzynce awizo na list
    polecony z pośredniaka. Urząd nakazał mu stawić się, bo jest dla niego
    praca. M. poszedł do urzędu dwa dni po terminie. Powiedziano mu, że nie
    jest już zarejestrowany. Dowiedział się, że opuszczając powiat, powinien
    zgłosić wyjazd urzędnikom!"

    Polskie prawo na to:

    "Art. 27 ust3 ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bzrobociu
    Bezrobotny, ktory w okresie krótszym niż 30 dni przebywa za granicą lub
    pozostaje w innej sytuacji powodującej brak gotowości do podjęcia, nie
    zostaje pozbawiony statusu bezrobotnego, jeżeli o zamierzonym pobycie
    lub pozostawaniu w sytuacji powodującej brak gotowości do podjęcia
    zatrudnienia zawiadomił powiatowy urząd pracy. Zasiłek za ten okres nie
    przysługuje."

    Oraz:
    "Art. 275 par 1 i 2 kodeksu postępowania karnego
    Tytułem środka zapobiegawczego można oddać oskarżonego pod dozór
    policji. Oddany pod dozór ma obowiązek stosowania się do wymagań
    zawartych w postanowieniu sądu lub prokuratora. Obowiązek ten może
    polegać na zakazie wydala się z określonego miejsca pobytu, zgłaszania
    się do organu dozorującego w określonych odstępach czasu, zawiadamiania
    go o zamierzonym wyjeździe oraz o terminie powrotu, a także na innych
    ograniczeniach jego swobody niezbędnych do wykonywania dozoru."

    No i na koniec najlepsze... Po przeczytaniu tego fragmentu, poczułem się
    jak w trakcie rozmowy z dyrektorem firmy...

    [Cytat z wywiadu z M. Włodarczyk z zespołu prawa i legislacji
    Ministerstwa Pracy.]

    <>
    =Wyjeżdżając do innego powiatu, zawsze muszę powiadamiać o tym urząd pracy?
    - Tak. Wtedy bowiem nie jesteśmy gotowi do natychmiastowego podjęcia,
    dlatego zasiłek zostaje pomniejszony dni nieobecności poza domem.
    Jeżeli wyjazdu nie zgłosimy, stracimy wszystkie przywileje.
    =Ale przecież pracy szuka sie nie tylko we własnym powiecie.
    - Nie ma obowiązku korzystania z takich usług urzędu pracy, jak
    ubezpieczenie, zasiłek, szkolenia i kursy, prace na stanowiskach
    refundowanych. Każdy ma wybór, czy chce być klientem urzędu pracy, czy nie.
    </>

    Pozdrawiam
    R.

  • 2. Data: 2004-03-16 20:31:14
    Temat: Re: "BEZROBOCIE to przywilej"
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>

    Rafał <k...@t...w.pl.chyba.pl> napisał(a):

    > ... Każdy ma wybór, czy chce być klientem urzędu pracy, czy nie.

    Rewelacja! Bezrobotny ma wolny wybór. Jeżeli wyjedzie np. na trzy dni
    do rodziny na wesele i zgłosi wyjazd, to traci zasiłek tylko za trzy
    dni, ale gdy nie zgłosi, a dostanie w tym czasie wezwanie do podjęcia
    pracy, to traci całkiem zasiłek. Tylko ktoś niedoinformowany nie ma
    częstych odruchów wymiotnych. Śmiać się z tego można tylko mieszkając
    za granicą.

    Marek

  • 3. Data: 2004-03-16 21:43:07
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik Rafał napisał:

> [...]
    > praca. M. poszedł do urzędu dwa dni po terminie. Powiedziano mu, że nie
    > jest już zarejestrowany. Dowiedział się, że opuszczając powiat, powinien

    nie wiem jak teraz, ale kiedyś zadzwoniła do mnie kobieta z UP z
    ofertą pracy. Odmówiłem, bo nie pasowała mi ta praca. Nic z tego
    powodu nie miałem, dalej byłem zarejestrowany, bo był przepis, że
    bezrobotny bez konsekwencji może odmówić 2 razy.

    A swoją drogą, to dlaczego jak się opuści powiat i zgłosi ten fakt, to
    za ilość spędzonych dni na "obczyźnie" pomniejszany jest zasiłek? Czy
    bezrobotny tam nie musi jeść?
    Czy bezrobotny to niewolnik?

    --
    Witiia

  • 4. Data: 2004-03-17 07:16:48
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Rafał" <k...@t...w.pl.chyba.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > praca. M. poszedł do urzędu dwa dni po terminie. Powiedziano mu, że nie
    > jest już zarejestrowany. Dowiedział się, że opuszczając powiat, powinien

    Ja rozumiem, ze motloch sie niezdrowo podnieca czytajac takie piedrdoly w
    nieambitnych gazetkach. Ale zeby wyksztalceni ludzie potrafiacy wlaczac
    komputer?

    Urzad wysyla polecony z terminem stawienia dokladnie w dniu dostarczenia
    awiza (wrozke maja na etacie?), a nastepnie wyciaga konsekwencje majac w
    dupie obowiazujace prawo.

    Albo mocno niedouczona dziennikarzyna (na umowie absolwenckiej?)
    podkoloryzowala temat, albo poszkodowany menel pojechal do Konstancina
    wcisnal jej kit.

    szomiz
    --
    Kto pyta nie bladzi?
    Kto pyta ten bladzi z innymi!

  • 5. Data: 2004-03-17 09:46:22
    Od: Dominika Widawska <d...@m...szczecin.pl>

    Marek wrote:
    > Śmiać się z tego można tylko mieszkając
    > za granicą.

    W Danii jest podobnie.

    Dominika

  • 6. Data: 2004-03-17 09:57:34
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    Zastanów sie raz jeszcze......
    1. PUP wysłał polecony w PONIEDZIAŁEK.
    1. bezrobotny wyjechał w ŚRODĘ rano, a poczta doręczyła polecony (awizo) w
    południe
    2. W poleconym był termin na PIĄTEK
    3. Bezrobotny odebrał polecony na poczcie list w poniedziałek,(bo go nie
    było 3 dni - do piątku wieczorem) i w tym samym dniu zgłosił się do PUPu.

    I co? Jest O.K.?
    Teraz pozwól że Cię zacytuję........W stosunku do Ciebie.....

    " Ale zeby wyksztalceni ludzie potrafiacy wlaczac
    komputer nie rozumieli"..... TAKICH PROSTYCH RACHUNKÓW........

    Reksio

  • 7. Data: 2004-03-17 11:15:54
    Od: "vanpur" <a...@p...onet.pl>

    > Czy bezrobotny to niewolnik?

    Jak ktoś pracuje na etacie, to też nie może tak sobie pojechać gdzieś.

    Niektóre osoby żyjące z zasiłku najwyraźniej by chciały z jednej strony
    otrzymywać za nic pieniądze, ale z drugiej - żeby mogły robić co im się
    podoba.

  • 8. Data: 2004-03-17 11:43:48
    Od: "Bam" <N...@o...pl>

> [...]
    > praca. M. poszedł do urzędu dwa dni po terminie. Powiedziano mu, że nie
    > jest już zarejestrowany. Dowiedział się, że opuszczając powiat, powinien

    Dla mnie to też polska paranoja.
    Mam zameldowanie na Śląsku, mieszkam praktycznie we Wrocławiu, gdzie
    zameldowania mieć nie mogę, szukam pracy i we Wrocławiu i na Śląsku. Przy
    okazji zarejestrować się we wrocławskim UP nie mogę bo nie mam zameldowania
    tutaj.
    Nie mogę tego prawa zrozumieć, bo w dobie mobilnych pracowników taki przepis
    to absurd.
    Pieniądze mi są potrzebne na życie i szukanie pracy.
    Wbrew pozorom jest to duży wydatek, chociażby przejazdy kilkakrotne do
    Warszawy na rozmowy.
    A wysłanie kilkuset aplikacji na różne stanowiska też za darmo nie jest.
    I w takim kontekście powinnam za każdym razem informować UP na Śląsku, że
    wyjeżdzam na rozmowę, cofają mi na ten czas zasiłek, i nie dość że muszę się
    wybulić na wyjazd to zasiłku też wtedy nie mam.
    Pracowałam osiem lat, niemałe składki płaciłam, a teraz ja potrzebuję
    pomocy.
    Tylko dlaczego mam się ograniczać do rejonu w którym pracy mogę nie dostać?
    Pracownik mobilny ma być!
    Ha....

  • 9. Data: 2004-03-17 11:50:06
    Temat: Re:
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>

    Dominika Widawska <d...@m...szczecin.pl> napisał(a):

    > W Danii jest podobnie.

    No i co z tego? Z Danią nie mamy się co porównywać przez najblższe 20 lat.
    Tam bezrobocie jest dużo niższe, bo - jak nazwał kiedyś problem były premier
    Szwecji - kraju nie stać na duże bezrobocie. Poza tym na zachód od Odry
    z zasiłków można jakiś czas wyżyć, a nawet się przekwalifikować w razie
    potrzeby. A u nas? U nas z zasiku można wyżyć tylko przy pomocy rodziny!
    Poza tym co to za zasiłki przyznawane na 6-12 miesięcy, gdy pracy nie ma?
    Gdy jest dyskryminacja wieku, płci i stanu zdrowia. Taka polityka połączona
    z odbieraniem zasiłku z powodu krótkiego wyjazdu, to kolejny przejaw
    arogancji wszelkiej władzy w Polsce. Jeżeli ktoś ma nawet najmniejszą
    pieczątkę i możliwość dokopania komuś, to napewno to zrobi prędzej czy
    później.

    Marek

  • 10. Data: 2004-03-17 11:54:53
    Od: j...@g...pl (Kuba)

    User Bam <N...@o...pl>
    w news:c39dkh$9er$1@news.onet.pl napisał(a):

    > Dla mnie to też polska paranoja.
    > Mam zameldowanie na Śląsku, mieszkam praktycznie we Wrocławiu, gdzie...
    <ciach>

    Wątek przytoczony powyżej jest IMO kolejnym dowodem paranoi panującej w tym
    'pięknym' kraju, jak również dowodem że Polska jest popieprzonym krajem, w
    którym wszystkiego się można spodziewać. Echhh.... Szkoda gadać....

    -= Kuba =-