PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca w kraju dla zagranicznego podmiotu ? › praca w kraju dla zagranicznego podmiotu ?
    From: "maku_____" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: praca w kraju dla zagranicznego podmiotu ?
    Date: Tue, 16 Mar 2004 20:21:46 +0100

    Witam!

    Prowadze rozmowy z firma z UE w sprawie pracy na ich rzecz u nas w kraju.
    Sa spore szanse, ze uda mi sie z nimi wszystko dopiac ale jest kilka
    watpliwosci:

    1) Rodzaj umowy?
    Firma ta nie posiada w Polsce swojego przedstawicielstwa,
    wiec (chyba) umowa o prace zgodna z polskim kodeksem odpada. Tak?
    Firma ta nie zatrudni mnie zgodnie z tamtejszym prawem pracy,
    a to chociazby z racji okresow przejsciowych dla obywateli tzw. europy
    wstepujacej.
    Nalezy dodac, ze praca jaka mialbym swiadczyc wykonywana bylaby tu w Polsce.
    Nie posiadam zarejstrowanej dzialalnosci gosp. i prawde mowiac wolalbym tak
    to zostawic.
    Zastanawiam sie nad umowa zleceniem ale nie jestem jej pewnien.
    A moze, z doswiadczenia ktos zna inne rodzaje umow warte polecenia?

    2) Kwestie podatkow?
    Dochod jaki mialbym otrzymywac bezposrednio z zagranicy bylby
    nieopodatkowany.
    Wszelki podatek do zaplacenia u nas - to jasne.
    Orientujecie sie jaki PIT? Jakie stawki itp?

    3) Obowiazki wobec ZUS?
    Czy jesli np. podpisze z firma umowe zlecenie i bedzie to moj jedyny dochod,
    to czy bede podlegac obowiazkowi placenia skladek w Zus.
    I jesli tak to jakich?
    Jakie rodzaje ubezpieczen i treminy placenia?

    Moze, ktos z grupy dziala/dzialal na podobnych zasadach?
    Z gory dzieki za wszelkie odpowiedzi/porady.

    pozdro
    maku_____