PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w czasie studiow

  • 1. Data: 2002-12-09 10:08:01
    Temat: praca w czasie studiow
    Od: d...@w...pl

    jaka prace warto podjac w czasie studiow, czy lepiej pisanie programow i
    projektowanie serwisow www na umowe-zlecenie czy umowe o dzielo (czym sie
    roznia?) czy moze lepiej pracowac po prostu gdziekolwiek w McDonaldzie,
    markecie ? chyba najlepszym rozwiazniem to byloby jakies 0,25 etatu jako
    programista albo admin... ale chyba nie ma co marzyc? czy mozna cos takiego
    znalezc?

    chodzi mi glownie o to, zeby nie bylo takiej sytuacji ze po skonczeniu studiow
    moje CV bedzie wygladalo tak, ze przez 5 lat nic nie robilem oprocz nauki. czy
    do cv wpisuje sie np.: "2002-2004 - rozne programy na umowe-zlecenie" czy
    tylko stale prace?

    o forse raczej mi nie chodzi... jedzenie i mieszkanie mam u rodzicow, nie mam
    dziewczyny i zyje skromnie,jeszcze z 2,3 lata moge tak pozyc;) ale chcialbym
    cos robic zeby pasowalo do cv i chociaz maly grosz byl na piwko. nie to ze nie
    mam ambicji...

    mozecie sie podzielic doswiadczeniem jakiej pracy warto szukac w czasie
    studiow? glowny nacisk to zeby mozna to bylo umiescic w cv...
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-12-09 10:34:02
    Temat: Re: praca w czasie studiow
    Od: "artex" <a...@b...gnet.pl>

    z praca na studiach to jest różnie, jezli studiujesz na uczelni
    technicznej to praca nie zwiazana z kierunkiem moze bardziej zaszkodzic nic
    pozmo. Po prostu pracodawca wychodzi z zalozenia, ze poswieciles sie
    zarobkowi kosztem nauki.
    Co innego jezeli musisz pracowac bo potrzebna Ci kasa..
    pozdrawiam artex
    PS. Na studiach trzeba sie bawic i uczyc taka moa rada

  • 3. Data: 2002-12-09 13:13:09
    Od: "Piotr Pankowski" <p...@h...pl>

> [...]
    > markecie ? chyba najlepszym rozwiazniem to byloby jakies 0,25 etatu jako
    > programista albo admin... ale chyba nie ma co marzyc? czy mozna cos

    mozna, w tej chwili pracuje jako programista (pelen etat) i studiuje sobie
    na dziennych (politechnika II rok), da sie przezyc ;-))
    grunt to znalezc pracodawce ktoremu nie bedzie przeszkadzac twoja nauka i
    nie bedzie kazal ci pracowac 8:00-16:00.

    --
    pandi

  • 4. Data: 2002-12-09 13:42:51
    Od: "Mystery Me" <m...@w...pl>

    Użytkownik <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:0...@n...onet.pl...
    > jaka prace warto podjac w czasie studiow, czy lepiej pisanie programow i
    > projektowanie serwisow www na umowe-zlecenie czy umowe o dzielo (czym sie
    > roznia?)

    .
    Umowa zlecenie została uregulowana w art. 734 - 751 K.C. i polega
    na tym, że przyjmujący zlecenie zobowiązuje się do dokonania określonych
    czynności dla dającego zlecenie, za których ostatecznie efekt nie jest
    odpowiedzialny (odmiennie od umowy o dzieło, która jest tzw. umową
    rezultatu).
    wiecej: http://www.mostwanted.com.pl/umowa_zlec.html

    Umowa o dzielo : Poprzez zawarcie tej umowy wykonawca zobowiązuje się do
    wykonania oznaczonego dzieła, tj. do uzyskania pewnego wyniku swych działań,
    a zamawiający do wypłaty wynagrodzenia.
    wiecej: http://www.mostwanted.com.pl/umowa_o_dzielo.html

> [...]
    czy
    > do cv wpisuje sie np.: "2002-2004 - rozne programy na umowe-zlecenie" czy

    Do CV nalezy wpisac cale doswiadczenie zawodowe. W przypadku studentow i
    absolwentow - im wiecej tym lepiej. I bron boze "rozne programy na umowe
    zlecenie" piszesz date fime i co robiles z wykorzystaniem jakiej wiedzy.

> [...]
    >
    > mozecie sie podzielic doswiadczeniem jakiej pracy warto szukac w czasie
    > studiow? glowny nacisk to zeby mozna to bylo umiescic w cv...

    Najlatwiej znalezc zlecenia na proste strony internetowe pod warunkiem ze
    sie na tym znasz i robisz to szybko. Proponuje uderzac z propozycja do
    malych firm ktore albo maja strony slabe (wtedy przygotuj sobie wzorzec
    strony glownej i wyslij z propozycja zaktualizowania serwisu) lub do tych
    ktore wogole nie maja strony www. Jesli nie bedziesz sie cenil za bardzo to
    klientow powinienes znalesc.(umowa o dzielo - zazwyczaj)

    Druga sprawa to np obsluga baz danych cos z cyklu wpisywanie danych,
    generowanie raportow itp. (Praca na godziny, umowa zlecenie - zazwyczaj)

    No i ... sa firmy ktore oferuja studenta tzw prace czasowa czyli wlasnie na
    umowe zlecenie i umowe o dzielo.
    zobacz : http://www.tempservice.com.pl/www/praca.php

    Powodzenia

    Kirke

  • 5. Data: 2002-12-09 14:44:27
    Od: "ErkA" <U...@p...onet.pl>

    Użytkownik "artex" <a...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości

    > z praca na studiach to jest różnie, jezli studiujesz na uczelni
    >technicznej to praca nie zwiazana z kierunkiem moze bardziej zaszkodzic nic
    >pozmo.
    zgadza sie, ale...

    > Po prostu pracodawca wychodzi z zalozenia, ze poswieciles sie
    > zarobkowi kosztem nauki.
    ale jesli praca jest zwiazana ze studiami, to wiadomo ogolnie, ze wybierze
    tego, ktory swoj czsa poswiecil na zdobywanie doswiadczenia...

    >Co innego jezeli musisz pracowac bo potrzebna Ci kasa..
    >PS. Na studiach trzeba sie bawic i uczyc taka moa rada

    Na moje trzeba robic cokolwiek (zwiazanego ze studiami ofcorz) niz nic, to
    co napisales w PS, to mozna bylo tak "studiowac" kiedys, a nie dzis....gdy
    licza sie umiejetnosci a nie zdobyty papierek ...
    U - umiejetnosci
    P - papierek

    U _i_ P = super
    U bez P = prawie super
    P bez U = kiepsko....takie jest moje zdanie

    rafi

  • 6. Data: 2002-12-10 17:10:00
    Od: Robert Drozd <r...@y...iqNOSPAMPLEASE.pl>

    Stało się to Mon, 9 Dec 2002 14:42:51 +0100, gdy "Mystery Me"
    <m...@w...pl> napisał:

    >Do CV nalezy wpisac cale doswiadczenie zawodowe. W przypadku studentow i
    >absolwentow - im wiecej tym lepiej. I bron boze "rozne programy na umowe
    >zlecenie" piszesz date fime i co robiles z wykorzystaniem jakiej wiedzy.

    No wlasnie, po przeczytaniu "rozne programy..." mozna pomyslec, ze to
    juz ostatni chłam, do którego lepiej się nie przyznawać :)

    >No i ... sa firmy ktore oferuja studenta tzw prace czasowa czyli wlasnie na
    >umowe zlecenie i umowe o dzielo.
    >zobacz : http://www.tempservice.com.pl/www/praca.php

    Jesli chodzi o informatykow to lepiej uderzyć do Infostaff
    (http://www.infostaff.com.pl/www/praca-ofertytymcz.p
    hp ), bo TS ma
    głównie oferty administracyjno-biurowe.

    Pozdrawiam,
    Robert

  • 7. Data: 2002-12-11 15:42:58
    Od: <s...@p...pl>

    macie moze wiecej tych linkow??? Mam pytanie pozatym czy warto zaczac prace
    w MCDonaldzie lub w czyms podobnym??? Jestem studentem 1-go roku studiow
    zaocznych kierunek informatyczny i chcialbym zaczac prace aby miec jakas
    wlasna kase troche uniezaleznic sie od rodzicow czy praca w MCD ma sens czy
    sa jakies realne szanse na awanse??? jakie place sa tam???

    Z gory dzieki za odpowiedzi.

  • 8. Data: 2002-12-12 19:59:52
    Od: "Irena" <i...@p...onet.pl>

    Radzę znaleźć pracę zgodną z kierunkiem studiów lub pokrewną. McDonalda
    myślę, że możesz sobie odpuścić - mało płacą, człowiek haruje jak dziki
    osioł... Ale myślę, że w ostateczności dobr i to!
    Irena