PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kiedy urlop i inee....???

  • 1. Data: 2002-12-09 08:27:21
    Temat: Kiedy urlop i inee....???
    Od: "dawid" <j...@p...onet.pl>

    Witam

    Bylem zatrudniony w firmie przez 2 i pol roku na umowe o prace, do wrzesnia.
    Od 30 listopada znow jestem zatrudniony w tej samej firmie, na czas
    nieokreslony.

    1. Od kiedy przysluguje mi urlop? i ile jesli skonczylem 5-letnie studia.
    Czy moge juz w tym roku wziac urlop?
    2. Jaki mam okres wypowiedzenia?
    3. Jak jest ze zwolnieniem lekarskim? ile trace bedac na zwolnieniu?

    Dziekuje za pomoc i pozdrawiam

    Dawid

  • 2. Data: 2002-12-09 10:29:48
    Temat: Re: Kiedy urlop i inee....???
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 9 Dec 2002 09:27:21 +0100, "dawid"
    <j...@p...onet.pl> zakodował:

    >Bylem zatrudniony w firmie przez 2 i pol roku na umowe o prace, do wrzesnia.
    >Od 30 listopada znow jestem zatrudniony w tej samej firmie, na czas
    >nieokreslony.
    >
    >1. Od kiedy przysluguje mi urlop?

    Od zaraz w wymiarze proporcjonalnym (jeżeli wcześniej nie
    wykorzystałeś więcej, niż Ci przysługiwało). Urlop (za wyjątkiem
    pierwszego) liczy się proporcjonalnie a prawo nabywasz 1 stycznia. W
    tym roku miałeś niecały miesiąc przerwy - ten jeden dzień w
    listopadzie daje Ci 1/12 całego urlopu. Wg rozporządzenia MPiPS w
    sprawie szczegółowych zasad udzielania urlopu wypoczynkowego,
    ustalania i wypłacania wynagrodzenia za czas urlopu oraz ekwiwalentu
    pieniężnego za urlop niepełny miesiac zaokrągla sie zawsze w górę i
    niepełny dzień zawsze w górę - czyli w tym roku nabyłeś prawo do 11/12
    pełnego wymiaru urlopu.

    > i ile jesli skonczylem 5-letnie studia.

    Jeżeli nie pracowałeś i nie studiowałeś jednocześnie, to po 2 latach
    pracy masz 26 dni/rok urlopu.

    >Czy moge juz w tym roku wziac urlop?

    Tak, jeżeli w sumie do tej pory nie wykorzystałeś więcej niż 11/12x26.

    >2. Jaki mam okres wypowiedzenia?

    IMO 2 tygodnie, ale głowy nie dam. AFAIR wystarczy miesiąc przerwy,
    żeby okresy zatrudnienia się nie sumowały.

    >3. Jak jest ze zwolnieniem lekarskim? ile trace bedac na zwolnieniu?

    Jeżeli przez 2 ostatnie miesiące nie były odprowadzane składki, to nie
    przysługuje Ci zasiłek, więc tracisz wszystko.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775