PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca sekretarki

  • 1. Data: 2006-07-17 17:39:23
    Temat: praca sekretarki
    Od: "beti" <b...@w...pl>

    Od niedwana rozpoczelam prace sekretarki i mam teraz przedstawic plan
    organizacyjny sekretariatu poszukuje osób które przcuja lub
    pracowaly na takim stanowiasku i mogly by podzielic siewiedza.Chodzi
    mi tylko o kwestie organizacyjne jak to wszystko sobie poukladc ,
    dokumenty przychodzace wychodzace latwosc w ich odnajdywaniu. Bede
    wdzieczna za kazda wiadomosc !!

  • 2. Data: 2006-07-17 17:52:31
    Temat: Re: praca sekretarki
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 17 Jul 2006 10:39:23 -0700, "beti" <b...@w...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >mi tylko o kwestie organizacyjne jak to wszystko sobie poukladc ,
    >dokumenty przychodzace wychodzace latwosc w ich odnajdywaniu. Bede

    Mam nadzieję, że nie napisałaś w CV "dobra organizacja pracy".

    Na twoim miejscu na początek położyłbym na biurku słownik języka polskiego i coś
    o zasadach interpunkcji. Resztę można trzymać w szufladach tudzież na półkach. A
    na biurku ma być w miarę pusto.

  • 3. Data: 2006-07-17 17:56:30
    Od: "beti" <b...@w...pl>

    Słownik juz mam ale dziekuje za dobra radę

  • 4. Data: 2006-07-17 18:08:38
    Od: d...@v...pl

> [...]
    coś
    > o zasadach interpunkcji. Resztę można trzymać w szufladach tudzież na

    Czasami to się aż dziwię ile ludzie mają złości w sobie.
    Czy nie lepiej takie uwagi zachować dla siebie i zająć się swoją robotą a nie
    obrażać i krytykować innych.

    Dorota

  • 5. Data: 2006-07-17 18:15:46
    Od: "beti" <b...@w...pl>

    Witam, cóz przyzwycziłam się

  • 6. Data: 2006-07-17 18:18:19
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 17 Jul 2006 20:08:38 +0200, d...@v...pl wklepał(-a):

    >Czasami to się aż dziwię ile ludzie mają złości w sobie.
    >Czy nie lepiej takie uwagi zachować dla siebie i zająć się swoją robotą a nie
    >obrażać i krytykować innych.

    A gdzie tu złość? Może sugestia, żeby zadbać o podstawową umiejętność w pracy
    sekretarki, tj. stosowanie się do reguł językowych? A może warto też pomyśleć
    samodzielnie o swoich obowiązkach, a nie lecieć od razu na grupę? W końcu to ona
    będzie tam pracować, a nie grupowicze.

  • 7. Data: 2006-07-17 18:22:36
    Od: "beti" <b...@w...pl>

    Owszwem "będzie pracowała", ale warto porozmawiac z innymi i
    porównać pomysły

  • 8. Data: 2006-07-17 18:30:07
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 17 Jul 2006 11:22:36 -0700, "beti" <b...@w...pl> wklepał(-a):

    >Owszwem "będzie pracowała", ale warto porozmawiac z innymi i
    >porównać pomysły

    To przedstaw najpierw swoje. :)

  • 9. Data: 2006-07-17 22:10:44
    Od: "crex" <c...@g...pl>

    Użytkownik "beti" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Owszwem "będzie pracowała", [...]

    "Będzie pracowała" albo "będzie pracować". Obie formy są poprawne.

    --
    pozdrawiam
    Tomek

  • 10. Data: 2006-07-18 06:54:00
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    beti wrote:
> [...]
    > mi tylko o kwestie organizacyjne jak to wszystko sobie poukladc ,
    > dokumenty przychodzace wychodzace latwosc w ich odnajdywaniu. Bede

    Wygladasz na osobe, ktora nie miala przedtem nic do czynienia z
    sekretariatem i ktora nie przejmuje go po kims, kto by mogl wyjasnic.
    Jesli sie myle, to przepraszam za pisanie strasznie podstawowych
    oczywistosci, ale przedstawilas sie jako ktos, kto tych oczywistosci
    potrzebuje.

    1. Musi byc ksiega korespondencyjna. Zapisujesz w niej wszystko, to
    przyszlo i wszystko, co wyszlo. Data, od kogo, do kogo, wewnetrzny
    numer, ew. notka w jakiej sprawie, ew. notka, do ktorego poszlo
    segregatora. Pisma wysylane kopiujesz przed wyslaniem i zachowujesz ich
    kopie. Jesli oryginal czegos, co przyszlo, zabiera np. inny pracownik,
    jego kopia tez musi zostac w biurze.
    W segregatorze ukladasz po kolei wedlug numerow. Jesli ktos jest wazny
    (np. skarbowka) lub ma sie z nim wiele korespondencji (np. najwazniejszy
    kontrahent) to warto mu zalozyc osobny segregator.
    Jest to mnostwo papieru (mozna to prowadzic tez w wersji elektronicznej,
    ale to mi nie wyglada na ten rodzaj sekretariatu), w kazdym razie
    przechowywanie w oryginale lub kopii wszystkiego, co kiedykolwiek
    przeszlo przez sekretariat (z wyjatkiem smieciowych reklamowek) to
    podstawa organizacji.

    2. Podziel sobie dokumenty, jakie sie pojawiaja, na kategorie i opracuj
    dla kazdego sciezke, czyli co sie z nim dalej robi. Zazwyczaj bedzie to
    przekazanie tego (lub zawartej w tym informacji) dalej, czasem po
    jakiejs obrobce. Zamowienia, reklamacje, zaproszenia na targi, oferty
    wspolpracy etc. - ilosc i rodzaj kategorii zaleza od branzy i wielkosci
    firmy, a o tym nic nie mowisz. Jak nie wiesz, co robic z danym
    dokumentem, pytasz szefa i na podstawie jego odpowiedzi tworzysz regule
    dla danego rodzaju dokumentu.

    3. W latwo dostepnym miejscu musisz miec przegrodke na rzeczy biezace,
    czyli te, ktore wymagaja zajecia sie nimi przed przekazaniem ich dalej -
    te, ktorych "sciezka" nie zostala wykonana. Moze byc to kilka
    przegrodek, wedle hierarchii pilnosci czy rodzaju. Jesli sie nie
    zajmujesz niczym, co nie moze czekac, to sie zajmujesz tymi rzeczami.
    Spokoj duszy osiagasz tylko wtedy, jak to miejsce jest puste. :)

    4. Uzywaj kalendarza i wpisuj tam nie tylko spotkania szefa, ale tez
    rzeczy do zrobienia na "za miesiac". Jesli masz cos zrobic na jakis
    dzien, np. prezentacje na jakas impreze, to zapisz to sobie na dzien, w
    ktorym musisz to zaczac robic, zeby spokojnie zdazyc.

    5. Trzymaj pod reka "to-do-list", czyli liste rzeczy do zrobienia.
    Zapisuj tam nawet malenkie czy nalezace do kategorii "na pewno
    zapamietam" polecenia czy prosby od osob, ktorym swiadczysz uslugi.
    Odhaczaj. Nie polegaj nigdy na swojej pamieci, jak nastapi chaos albo
    nawal spraw, taka zarozumialosc sie msci. Trzymanie tego na pismie
    pozwala tez dokladnie odtworzyc, co kiedy robilas, co bywa przydatne.

    Uff.
    Bardziej szczegolowych rad mozna udzielac wiedzac cos o tym konkretnym
    sekretariacie.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)