PracaGrupypl.praca.dyskusje[ppo] Pomoc/zastępstwo w moderacji :-) › [ppo] Pomoc/zastępstwo w moderacji :-)
    From: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: [ppo] Pomoc/zastępstwo w moderacji :-)
    Date: Sat, 16 Dec 2006 14:13:33 +0000 (UTC)

    Witam,

    Powiem otwarcie, że przydałaby mi się mała pomoc w moderacji
    pl.praca.oferowana. W przyszłym roku czekają mnie kilkumiesięczne wyjazdy
    za granicę, a nie chciałbym zostawiać wówczas grupy bez opieki i na
    auto-moderacji (obecnie na 100 szt. wiadomości ok. 25 to ogłoszenia,
    reszta to zwykły spam).

    Jeśli chodzi o "wymagania":
    - przydałoby się jakieś oswojenie z linią poleceń i linuksem. Główne
    narzędzie jakiego się w czasie moderacji używa to mutt, wspomagany
    skryptem perlowym, więc warto cokolwiek wiedzieć na temat, żeby nie
    bać się wciskać literek. ;-)
    - fajnie by było jakby dana osoba pisywała regularnie na pl.praca.dyskusje
    i była tu kojarzona. Udzielenie dostępu do serwera moderacji jest jednak
    kwestią zaufania, a ciężko zaufać osobie, która nigdy nic tu nie napisała
    wcześniej
    - dużo ułatwi, jak dana osoba ma chociażby lekkie pojęcie o specyfice
    usenetu. Kodowanie, te sprawy. Nie mówię, że to jest kluczowe, ale
    jak się wie gdzie i na co patrzeć, to jest jakby nieco łatwiej.

    To w zasadzie tyle z tych kluczowych spraw. Czasem wskazana jest też
    cierpliwość (naprawdę sporo spamu trzeba odsiać ;-).

    W zamian mogę zaoferować jedynie serdeczną nienawość niektórych pracodawców,
    wieczne podejrzenia o branie w łapę i mało pasjonujące, szybko nudzące się
    zajęcie. A no i oczywiście brak jakiegokolwiek wynagrodzenia, czy choćby
    uścisku dłoni prezesa. ;-)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl