PracaGrupypl.praca.dyskusje › pożyczanie pieniędzy

  • 1. Data: 2003-01-04 10:55:21
    Temat: Re: pożyczanie pieniędzy
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    anna wrote:

    > Chcę załozyć firmę coś jak Provident tylko narazie na małą skalę. Czy ktoś
    > może mi pomóc gdzie szukać informacji prawnych na ten temat. Z góry
    > dziękuję.

    Najpierw muszisz sie dogadac z jakims bankiem na posrednictwo, inaczej
    nie bedziesz miala kasy (tak robil swego czasu Lukas, Zagiel a i pewnie
    Provident).

    Flyer

  • 2. Data: 2003-01-04 10:57:17
    Temat: pożyczanie pieniędzy
    Od: "anna" <r...@p...onet.pl>

  • 3. Data: 2003-01-04 18:06:48
    Od: Lukash <n...@o...stalowa-wola.pl>

    Jesli masz na tyle kasy zeby ja pozyczac to nie lepiej zainwestowac w
    cos ciekawego?

    pozdrawiam
    Lukash

  • 4. Data: 2003-01-04 18:52:01
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    anna <r...@p...onet.pl> wrote:
    > Chcę załozyć firmę coś jak Provident tylko narazie na małą skalę. Czy ktoś
    > może mi pomóc gdzie szukać informacji prawnych na ten temat. Z góry
    > dziękuję.

    na ,,cos jak provident'' to chyba trzeba miec baardzo duzo kasy.
    (nie wiem, czy przypadkiem nie trzeba byc SA a to wymaga duzego
    kapitalu zalozycielslkiego)
    gdybys tyle mial, to nie pytalbys na grupie ;-) tylko mial 13 doskonalych
    prawnikow/doradcow.

    skoro pytasz, to pewnie masz znacznie mniej kasy.
    mozesz zaczac od otworzenia Lombardu - bedziesz pozyczal pod zastaw.
    a pod zastaw czego i ile, to juz sam zdecydujesz...

    a jesli liczysz na to, ze latwo dogadasz sie z jakims bankiem
    i bedziesz tylko posrednikiem, to tez sie mylisz.
    chyba, ze masz znajomego prezesa banku, ale gdyby tak bylo, to tez tu
    bys nie zadawal takich pytan.

    mozesz co najwyzej liczyc na to, ze zatrudnisz sie u jakiegos
    Providenta, Zagla czy Lukasa na agenta kredytu gotowkowego.
    ale jesli o to chodzi, to reguly gry narzuci Ci pracodawca...

    pozdrawiam

    romekk

    --
    http://naked.one.pl/~romek

  • 5. Data: 2003-01-05 09:46:51
    Od: "anna " <a...@N...gazeta.pl>

    anna <r...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > dziękuję.
    >
    > Chcę wszystkim podziękować za wypowiedz, niestety wszysczy macie rację ale
    ja dalej nie wiem od czego zacząć.

  • 6. Data: 2003-01-05 11:33:41
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > ja dalej nie wiem od czego zacząć.

    To mpoze lombard? :)

  • 7. Data: 2003-01-05 12:33:19
    Od: w...@w...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Lukash napisal(a) Sat, 04 Jan 2003 19:06:48 +0100:
    >Jesli masz na tyle kasy zeby ja pozyczac to nie lepiej zainwestowac w
    >cos ciekawego?

    Kredyt to tez inwestycja. Ale zgadzam sie,
    ze sa ciekawsze pomysly.

    jesli ktos ma duze pieniadze, to najlepszy biznes
    to fundusz powierniczy. Zadnego ryzyka, zysk pewny.

    A przy kredytach, ubezpieczeniach bywa juz roznie.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 8. Data: 2003-01-08 19:20:07
    Od: "Rafał Mieleń" <r...@i...pl>

    Nie wiem jakie są tego prawne zasady (a do tego trzeba by pewnie porozmawiać
    z kimś z Urzędu Skarbowego i z ZUSu)
    ale mi kiedyś proponowano założenie prywatnej kasy zapomogowo - pożyczkowej
    w moim zakładzie pracy - szkole, ludzie non stop potrzbują gotówki, a jeśli
    ich znasz to z jednej strony gorzej, a z drugiej lepiej, a potem można
    oczywiście rozkręcac interes.
    Sam nie wiem czemy tego pomysłu nie zrealizowałem. :-(
    Powodzenia
    Rafał
    r...@i...pl
    www.belmer.krakow.pl

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 9. Data: 2003-01-13 23:35:53
    Od: wer <w...@w...pl>

    anna wrote:

    > ja dalej nie wiem od czego zacząć.

    Siegnij do prawa bankowego, pozyczanie pieniedzy podlega pod te
    przepisy. Provident i inni korzystaja z jakiejs luki w prawie. BTW od
    razu zaloz komorke windykacyjna, do odzyskiwania dlugow.

    wer

  • 10. Data: 2003-01-21 10:54:13
    Od: Andrzej Rumin <r...@n...ki.onet.pl>

    Tue, 14 Jan 2003 00:35:53 +0100, wer <w...@w...pl> wrote:

    > Siegnij do prawa bankowego, pozyczanie pieniedzy podlega pod te
    > przepisy. Provident i inni korzystaja z jakiejs luki w prawie. BTW od
    > razu zaloz komorke windykacyjna, do odzyskiwania dlugow.

    Gdzie tam.
    Udzielanie kredytów podlega pod prawo bankowe.
    Pożyczki to na podstawie Kodeksu Cywilnego. I nie ma tu żadnej luki w
    prawie.

    --
    Andrzej Rumin