PracaGrupypl.praca.dyskusje › postojowe? czy co...

  • 1. Data: 2010-03-25 18:00:27
    Temat: postojowe? czy co...
    Od: "Anulka" <s...@p...onet.pl>

    Witam, mam pytanie do znawców/praktyków prawa pracy.
    Przedstawię pokrótce sytuację: jest firma X - polska firma o zasięgu
    międzynarodowym. Ma również oddziały w kilku miastach Polski. Jest pracownik
    Kowalski - zatrudniony w firmie X ale w oddziale zagranicznym - delegowany
    odrębnym aneksem do kraju Y. Kowalski przyjeżdża do Polski na urlop, a w tym
    czasie kraj Y zamyka granice (tzn nie wpuszcza nikogo). I co teraz z
    Kowalskim? Postojowe jakieś jest mu wypłacane przez firmę X? Zaznaczam, że w
    polskim mieście Kowalskiego jest placówka firmy, która go "nie chce", bo
    jest "za drogi". Nie wina Kowalskiego, że nie może wrócić do kraju Y, jest
    gotowy do pracy w swoim mieście, a tam go nie chcą - ale jednocześnie to nie
    jest wina pracodawcy X, że kraj Y jest jaki jest...

    Sytuacja jest dość podbramkowa, proszę o jakieś sugestie. Kodeks pracy
    odnośnie "postojowego" już przestudiowałam, a nie bardzo wiem jak zapytać
    google - czy może były jakieś wyroki SN w podobnej sprawie?

    Pozdrawiam serdecznie
    Ania

  • 2. Data: 2010-03-26 15:00:00
    Temat: Re: postojowe? czy co...
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 25 Mar, 19:00, "Anulka" <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > odnośnie "postojowego" już przestudiowałam, a nie bardzo wiem jak zapytać
    > google - czy może były jakieś wyroki SN w podobnej sprawie?

    Ale to Kowalskiego oddzial w polsce zatrudnial czy ktos inny? Bo moze
    ten ktos inny powinien sie wypowiedziec co Kowalski ma zrobic. Nowy
    aneks podpisac? Praca zdalna?