PracaGrupypl.praca.dyskusje › Delegacja - koszt hotelu

  • 1. Data: 2010-03-24 08:19:45
    Temat: Delegacja - koszt hotelu
    Od: "Janko" <p...@p...pl>

    Witam!
    Czy istnieje jakis przepis okreslajacy maksymalna wysokosc kosztow hotelu w
    delegacji
    (inaczej mowiac - na jakiej podstawie pracodawca moze wymuszac na pracowniku
    pobyt w tanszym hotelu)?

  • 2. Data: 2010-03-24 09:11:41
    Temat: Re: Delegacja - koszt hotelu
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Janko" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w delegacji
    > (inaczej mowiac - na jakiej podstawie pracodawca moze wymuszac na

    ZTCW nie ma takich uregulowań. Mamy "wolny" rynek i przedsiębiorcy kierują
    się przede wszystkim zasadami ekonomicznymi.
    Pracownik może nie spać w hotelu w ogóle (np może nocowac u rodziny,
    znajomych, na dworcu) i wtedy przysługuje mu dodatkowy ryczałt za nocleg
    zorganizowany we własnym zakresie.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-03-24 09:50:01
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pracownik może nie spać w hotelu w ogóle (np może nocowac u rodziny,
    > znajomych, na dworcu) i wtedy przysługuje mu dodatkowy ryczałt za nocleg

    Wyobraźmy sobie taką sytuację:

    Pracownik wyrusza pociągiem późnym popołudniem, dociera do miejsca docelowego o
    22:45, gdzie wykonuje pracę w godzinach: 23 - 6 rano (nie śpi).
    O godzinie 6:30 ma pociąg powrotny. Przyjeżdża wypoczęty(?) ok. godz. 11,
    melduje się w siedzibie swojego pracodawcy i spokojnie przepracowuje pozostały
    mu czas do godz. 16.

    Jak z delegacją, nadgodzinami itp? ;-)
    (dni powszednie)

  • 4. Data: 2010-03-24 09:58:55
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > O godzinie 6:30 ma pociąg powrotny. Przyjeżdża wypoczęty(?) ok. godz. 11,
    > melduje się w siedzibie swojego pracodawcy i spokojnie przepracowuje

    Od momentu powrotu z delegacji pracownikowi przysługuje kodeksowe 11 h na
    wypoczynek przed stawieniem się do pracy, więc zakładając że pracuje w
    godzinach 8-16 powinien się stawić w pracy w dniu następnym. Co do
    wyliczenia wysokości diet niech się inny wypowiedzą bo trochę wyszedłem z
    tematu, wydaje mi się że skoro pracownik był ponad 12 h w delegacji to jedna
    dieta na pewno mu przysługuje, a może 1,5 diety?
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2010-03-24 10:42:28
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Jackare pisze:

> [...]
    > z tematu, wydaje mi się że skoro pracownik był ponad 12 h w delegacji to
    > jedna dieta na pewno mu przysługuje, a może 1,5 diety?

    2. Należność z tytułu diet oblicza się za czas od rozpoczęcia podróży
    (wyjazdu) do powrotu (przyjazdu ) po wykonaniu zadania, w następujący
    sposób:

    1) jeżeli podróż trwa nie dłużej niż dobę i wynosi:

    a) od 8 do 12 godzin - przysługuje połowa diety,

    b) ponad *12* godzin - przysługuje dieta w *pełnej*
    wysokości;

    2) jeżeli podróż trwa dłużej niż dobę, za każdą dobę
    przysługuje dieta w pełnej wysokości, a za niepełną, ale rozpoczętą dobę:

    a) do 8 godzin - przysługuje połowa diety,

    b) ponad 8 godzin - przysługuje dieta w pełnej wysokości.

    Po podróży w nocy jeżeli masz mniej niż 8h do rozpoczęcia pracy należy
    ci się dzień wolny:
    § 3. Dowodami usprawiedliwiającymi nieobecność w pracy są:
    [...]
    5) oświadczenie pracownika potwierdzające odbycie podróży
    służbowej w godzinach nocnych, zakończonej w takim czasie, że do
    rozpoczęcia pracy nie upłynęło 8 godzin, w warunkach
    uniemożliwiających odpoczynek nocny.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2010-03-24 13:19:32
    Od: "Janko" <p...@p...pl>

    Oczywiscie jest wolny rynek, ale rozwazmy taka sytuacje:
    pracownik zdecydowal sie na hotel za 500 zl/doba
    po powrocie przedstawia pracodawcy rachunek za noclegi
    pracodawca mowi, ze to za drogi hotel i mogl wynajac za 100 zl/doba

    kto ma racje, jak taka sytuacje rozwiazac?

  • 7. Data: 2010-03-24 13:57:20
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 24 Mar, 14:19, "Janko" <p...@p...pl> wrote:
> [...]
    > pracodawca mowi, ze to za drogi hotel i mogl wynajac za 100 zl/doba
    >
    > kto ma racje, jak taka sytuacje rozwiazac?

    Znajdz jaki jest ryczalt za nocleg. Jesli pracownik samemu sobie
    zorganizowal nocleg to _teoretycznie_ pracodawca musi mu zwrocic kase,
    jesli koszt za dobe miesci sie w limicie (jesli budzetowka to jest to
    regulwoane przez ustawe/rozporzadzenie, jesli firma prywatna to moze
    byc w regulaminie firmy).
    Inna sprawa ze jesli pracownik nie uzgodnil limitow przed wyjazdem i
    koszt bedzie mniejszy niz limit wynikajacy z ustawy/rozporzadzenia/
    regulaminu firmy to w opisanej sytuacji pracodawca odda mu kase ale
    moze byc to ostatni wyjazd tego pracownika :)

  • 8. Data: 2010-03-24 18:22:44
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > pracodawca mowi, ze to za drogi hotel i mogl wynajac za 100 zl/doba
    >
    > kto ma racje, jak taka sytuacje rozwiazac?

    Czy pracownik otrzymał wytyczne z jakich hoteli korzystać ? Czy otrzymał
    pisemne lub ustne informacje o górnej nieprzekraczalnej granicy kosztów
    noclegu. Jeżeli nie to jest otwarty temat do dyskusji i uważam że pracodawca
    powinien koszty pokryć a na drugi raz udzielić odpowiednich informacji w
    sprawie noclegów podczas delegacji.

    Każda firma ma w tym względzie inną politykę. Znam taką któa nie pozwalała
    swym pracownikom zatrzymywac się w hotelach niemarkowych i poniżej 4
    gwiazdek. Nie wolno było zostawiać oznakowanego samochodu firmoego przed
    hotelem niższej klasy ze względu na prestiż i dbałość o wizerunek firmy.
    Zresztą diety chłopaki dostawali tez kilkukrotnie wyższe niż ustawowe
    minimum.
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2010-03-24 19:54:31
    Od: "Janko" <p...@p...pl>

    [...]

> [...]
    > hotelem niższej klasy ze względu na prestiż i dbałość o wizerunek firmy.
    > Zresztą diety chłopaki dostawali tez kilkukrotnie wyższe niż ustawowe

    No i to w zasadzie wyjaśnia sprawę.
    Gorzej, jeżeli firma ogranicza odgórnie koszt doby hotelowej do np. 100 zł
    jaka firma, taki prestiż :-)

  • 10. Data: 2010-03-24 22:35:29
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hod3jl$jd1$1@atlantis.news.neostrada.pl Janko

> [...]
    > pracodawca mowi, ze to za drogi hotel i mogl wynajac za 100 zl/doba
    > kto ma racje, jak taka sytuacje rozwiazac?
    Jeśli pracodawcą jest instytucja budżetowa lub samorządowa to reguluje to
    wspomniane już w wątku rozporządzenie.
    Jeśli firma prywatna to albo pracodawca określił warunki rozliczania
    delegacji albo musi rozliczać na podstawie powyższego rozporządzenia.
    Osobiście uważam, że najprostszą metodą jest skalkulowanie wszystkiego przed
    wyjazdem. Określ sobie jakie masz wymagania dotyczące warunków noclegu
    (tylko raczej bez ekstrawagancji). Osobiście dość często odbywałem (i wciąż
    odbywam) krótkie zwykle podróże służbowe - 1-2 noclegi najczęściej. Lubię
    to. Bywa, że
    jadę nie sam.
    Wymagam osobnego pokoju z łazienką i TV (to dziś w końcu standard). Inaczej
    nie jadę.
    Pobieram przedtem _całą_ kwotę potrzebną na wyjazd (transport, nocleg, diety
    itp.), grosza nie zakładam z własnej kasy za pracodawcę. Inaczej nie jadę.
    Aby się nie dać zrobić w konia trzeba się zorientować w cenach.

    --
    Jotte